krukaspoulie h-motor

1967-1984
Plaats reactie
csa
Geregistreerd lid

krukaspoulie h-motor

Bericht door csa » za 05 okt, 2019 22:48

Hallo,
Wie kan mij helpen aan een krukaspoulie voor een H-motor uit een Saab 90 uit 1987? Deze poulie heeft één groef voor een v-snaar, de schachtdiepte is 21mm. Met schachtdiepte bedoel ik het deel wat langs de keerring schuift en dan tegen de krukas komt. buitendiameter 45mm, asgat 35mm.
Ik hoop op een reaktie.
Groetjes Chris

Raggare
Geregistreerd lid

Re: krukaspoulie h-motor

Bericht door Raggare » zo 06 okt, 2019 12:57

Een poeli van een 900 afdraaien wordt "veel" gedaan. vraag me niet welk type. bij mijn 99 met een 900 motor is het ook gedaan.

csa
Geregistreerd lid

Bericht door csa » ma 07 okt, 2019 8:50

Dat is mogelijk, maar er zit een rubber ring in die poulie en als je er wat van af haalt heb je kans dat deze los loopt. Die rubber ring heeft aan elke kant een dikker randje zodat hij op zijn plaats blijft. Met doorslijpen krijg je een onbetrouwbare poulie, ben ik bang. Ik had zo'n poulie en die heb ik doorgeslepen maar de binnenring van het afgeslepen deel ging er te gemakkelijk uit. Niet warm geworden met slijpen. Deze poulie heb ik dus gemold, helaas. Je kunt ook het tussenschot wat verbuigen. Dus de poulie van een 900 kunje ook gebruiken.
Groetjes Chris

csa
Geregistreerd lid

Bericht door csa » ma 07 okt, 2019 11:03

Ik heb een bedrijf bereid gevonden die de oude poulie gaat afdraaien en een bus draait heet stookt monteert en afwerkt. Dan is dit probleem opgelost.
Groetjes Chris

csa
Geregistreerd lid

Bericht door csa » ma 07 okt, 2019 11:04

Ik heb een bedrijf bereid gevonden die de oude poulie gaat afdraaien en een bus draait heet stookt monteert en afwerkt. Dan is dit probleem opgelost.
Groetjes Chris

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 07 okt, 2019 11:25

Plaats reactie