Afstellen Saab 99 MY 1975 enkele carburateur

1967-1984
Plaats reactie
RedArrow90
Geregistreerd lid

Afstellen Saab 99 MY 1975 enkele carburateur

Bericht door RedArrow90 » wo 12 aug, 2015 16:58

Voor de apk is lang geleden de CO van mijn Saab 99 CC MY 1975 met enkele carburateur (en automaat) flink teruggeschroefd waardoor ze voortdurend inhoud. Nu rij ik sporadisch in deze auto, en als ik het doe zet ik de choke een beetje open en dan rijdt ze heerlijk. Dat is natuurlijk geen echte oplossing, dus heb ik diverse malen 'op het gevoel' aan de CO-stelschroef gedraaid (een gekartelde schroef verticaal direct onder de carb), maar helaas zonder goed resultaat. Moet ik de auto dan toch maar weer naar de garage brengen met het verzoek haar aan de CO-meter te hangen en weer 'fijn rijdend' af te stellen, of is er nog een andere manier om dat (zelf) te doen?

van Dijck
Geregistreerd lid

Re: Afstellen Saab 99 MY 1975 enkele carburateur

Bericht door van Dijck » ma 17 aug, 2015 11:33

Of hij veel te rijk of te arm staat kun je als de motor loopt en warm is de zuiger van de carburateur ietsje optillen. Gaat het beter lopen staat het te rijk gaat het slechter te arm. Dit kun je dan als basis gebruiken om weer bij de wat te rijkere afstelling te komen na het heen en weer gedraai van de afstellingsknop zodat hij wederom fijn rijdt.

Plaats reactie