Strips wielkastrand

1967-1984
s.bos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Strips wielkastrand

Bericht door s.bos » do 07 mei, 2015 13:03

Tijdens een grondige schoonmaak heb ik laatst de zwarte strips van mijn wielkasten gehaald om te zien of er roest onder zat, wat gelukkig bij 3 van de 4 niet zo was. Bij de 4e zou het me verbazen als er nog veel metaal onder zit, dus die heb ik maar laten zitten.
Nu heb ik twee vragen over deze strips en de montage. Zoeken op het forum geeft mij geen bevredigend resultaat.

Zijn deze strips nog nieuw te verkrijgen of in elk geval iets wat er sterk op lijkt?

Bij montage van de nieuwe of oude strips moet er weer iets van vet of anti roest in neem ik aan. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?

Afbeelding

9399
Geregistreerd lid

Re: Strips wielkastrand

Bericht door 9399 » do 07 mei, 2015 14:09

Wielkastrandjes zijn nog wel te koop bij Thom van Saabworld en als het goed is zijn die "gevuld" met wax. Dus gewone wax waar je de auto mee poetst volstaat.
http://www.saabworld.nl/Webwinkel-Produ ... -Saab.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » do 07 mei, 2015 15:36

9399 schreef:Wielkastrandjes zijn nog wel te koop bij Thom van Saabworld en als het goed is zijn die "gevuld" met wax. Dus gewone wax waar je de auto mee poetst volstaat.
http://www.saabworld.nl/Webwinkel-Produ ... -Saab.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zijn imitatie dingen en er zit geen druppel vet of wat dan ook in. Paar jaar terug ben ik bij http://www.sjaakvanaalst.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; geweest en heb daar een mix meekregen voor precies dit doeleinde, de wielkasttrippen. Z´n strip volspuiten met dat goedje en dan monteren. Bij de welkoop hebben ze hele mooie injectie spuiten die je voor dit doel kan gebruiken.

Bij de orginele lijsten zit er vet in maar deze lijsten zijn moeilijk te vinden tegenwoordig.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 07 mei, 2015 15:48

De originele lijsten hebben ook nog een rubberen stootrandje binnen in de lijst zitten...

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » do 07 mei, 2015 15:51

Dat is correct en tevens juist :mrgreen:

s.bos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door s.bos » do 07 mei, 2015 15:57

Die dingen zijn duurder als verwacht. Ik had ooit iets gehoord over op maat buigen, dus hoopte dat de zoiets bij de automaterialen zaak wel zouden verkopen. Iemand daar ervaring mee? Een wat meer low budget aanpak.

9399
Geregistreerd lid

Bericht door 9399 » do 07 mei, 2015 17:24

Zijn er betere opties voor de strips? Want daar vraagt de TS om. Vraag 2 is nu wel beantwoord door Raggare. Maar ik ben van mening dat "gewone wax" uit een blik ook werkt. Overigens zou ik daar alleen nooit een auto mee poetsen of waxen.

joy
Donateur
Donateur

Bericht door joy » do 07 mei, 2015 17:26

Met zuurvrije vaseliene, een dikke ziekenhuis spuit vullen met warme vaseliene en eerst in de lijst spuiten dan monteren, doen we al jaren

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 07 mei, 2015 18:29

Voor een alternatief ben ik ook wel eens op zoek geweest

Je komt met posterdragers redelijk in de buurt, je moet dan eigenlijk 14 of 19 mm hebben. Warm maken in een bad met heet water en voila.

Alleen waar vindt je nu van die lullige stripjes

Er zat/ zit iemand in het zuiden die iets in de richting verkoopt in chroom uitvoering.

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » do 07 mei, 2015 20:28

Ik weet wel dat het plaatsen van de originele een drama is...
Laatste geprobeerd, eerst met een fohn, daarna verafbrander om ze buigbaar te maken, maar blijkbar iets té, waardoor ze knakten... :cry:

s.bos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door s.bos » do 07 mei, 2015 20:31

Ik heb deze gevonden:klik
Niet de mooiste, maar het is een begin.

Edit:
Deze lijkt me beter: klik

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 07 mei, 2015 21:13

redmervand schreef:Ik weet wel dat het plaatsen van de originele een drama is...
Laatste geprobeerd, eerst met een fohn, daarna verafbrander om ze buigbaar te maken, maar blijkbar iets té, waardoor ze knakten... :cry:
Je hoeft ze niet te verwarmen... je drukt ze er zo op. Alleen als er roest op je wielkastrand zit is het een lastig verhaal...

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » do 07 mei, 2015 21:22

redmervand schreef:Ik weet wel dat het plaatsen van de originele een drama is...
Vorige week eentje vervangen, een orginele. Niks drama, niks fohn, binnen een paar minuten zat ie erop.

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » do 07 mei, 2015 21:40

Een originele, rechte strip er zo opduwen? Heb het geprobeerd, maar dat ging echt niet
Wellicht door dat de randjes nieuw zijn en dus wat dikker/breder dan ze waren...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 07 mei, 2015 22:52

s.bos schreef:Ik heb deze gevonden:klik
Niet de mooiste, maar het is een begin.

Edit:
Deze lijkt me beter: klik

Die dingen zijn niets, dan kun je er nog beter niets op doen, krijg je ook geen roest :wink:

Zit ergens een andere rubber leverancier , ben ff de naam kwijt ( groene achtergrond site) die heeft ook van alles

Nunspeet Harderwijk Veluwe :?: :?: :?: :?: :-S+

redmervand schreef:Een originele, rechte strip er zo opduwen? Heb het geprobeerd, maar dat ging echt niet
Wellicht door dat de randjes nieuw zijn en dus wat dikker/breder dan ze waren...
Dat zijn volgens mij niet de echte

Plaats reactie