KVS verlies

1967-1984
Plaats reactie
sergeantpeppers
Geregistreerd lid

KVS verlies

Bericht door sergeantpeppers » vr 06 mar, 2015 22:58

Hellup, mijn 99 verliest KVS, waar het naartoe gaat weet ik ook: de motorolie. Die is lekker grijs van kleur geworden. Hij loopt niet warm en rijdt verder prima, maar hij gaat morgen toch al naar de garage voor ombouw naar Saab 900 wielpoten dus hier wil ik ze ook naar laten kijken.

Ik verdenk de koppakking, maar kunnen er wellicht nog andere oorzaken zijn, zoals een lekkende warmtewisselaar?

9399
Geregistreerd lid

Re: KVS verlies

Bericht door 9399 » za 07 mar, 2015 12:14

Olie en kvs kunnen niet overal bij elkaar komen. Verdachte zijn koppakking en kop zelf. Kan nl ook gescheurd zijn.

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » za 07 mar, 2015 12:23

Als je motor loopt (en op temperatuur is) zie je dan "activiteit" in je expansievat van de kvs (bijvoorbeeld geborrel etc.)
Zou er iig niet te lang mee doorrijden, want je olie hoort niet zoveel vocht te bevatten, kan alleen maar ellende geven voor je lagers/krukas etc.

sergeantpeppers
Geregistreerd lid

Bericht door sergeantpeppers » wo 11 mar, 2015 20:44

Bij de garage is geconstateerd dat het de waterpomp is! Die wordt nu vervangen.

sergeantpeppers
Geregistreerd lid

Bericht door sergeantpeppers » za 14 mar, 2015 22:21

Update: Ze hebben de pomp toch kunnen maken, gelukkig. Het verkleuren van de motorolie bleek maar eenmalig en nu ziet hij er weer prima vers uit, geen idee waarom dat is gebeurt en de garage had er ook geen verklaring voor. Koelsysteem is nog op druk gezet en die blijft netjes staan, dus daar ben ik blij mee.

Plaats reactie