ik ben al dagen aan het rondzoeken naar antwoorden, ook in het engels, maar vind geen oplossing...
1) Mijn toerenteller werkt niet meer, nadat ik per ongeluk kortsluiting had gemaakt. Zekering vervangen, de radio werkt, het klokje ook, maar de toerenteller niet. Kan dit liggen aan de ontstekingsversterker? Moest die het helemaal niet meer doen zou ik mijn 99 ook niet meer kunnen starten? Maar dat doet hij gelukkig wel nog... Dus zit er in dat ding een apart circuit? Een andere toerenteller doet hetzelfde...
2) Mijn kilometerteller werkt wel, alleen de snelheidsmeter niet... Hij staat vast op 60km/u en bij verwijdering van de kabel springt ie weer op nul. Soms bij het rijden verspringt ie 10km/u, maar blijft zitten. Had al op verschillende forums gelezen dat het antwoord op een ander forum stond, met een "gaffa-tape" oplossing om druk op de wijzerplaat te zetten. Ik weet alleen niet waar die te kleven, en of het wel zou werken. Een andere (reserve) snelheidsmeter werkt, alleen zit ie er dan 20km/u naast, leuk voor de boetes
Weet iemand een antwoord?
Bedankt!