klokkerholm deel vastbakken :)

1967-1984
Plaats reactie
pinguin
Geregistreerd lid

klokkerholm deel vastbakken :)

Bericht door pinguin » za 07 jun, 2014 2:46

Beste Saabliefhebbers,

helaas zijn de asdoorgangen van mijn 99 een beetje verder heen dan ik hoopte, dus ik zat er aan te denken een setje klokkerholm reparatiepanelen te bestellen, echter ik snap nog niet helemaal hoe dit te monteren, aangezien aan de onderkant links en rechts een ijzeren draagbalk zit, en die zit behoorlijk in de weg naar mijn idee ? Tevens hoe krijg ik de gaten voor de bevestiging van de onderste draagarm op de juiste plek ?

Afbeelding

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: klokkerholm deel vastbakken :)

Bericht door Sapphire » za 07 jun, 2014 9:56

Ligt er een beetje aan hoe rot het is... Plaat anders wat foto's. Ik heb zelf onlangs nog zo'n reparatie gedaan, maar ik heb maar een deel van het klokkerholm plaatwerk gebruikt. Dit hele stuk er in zetten is in de meeste gevallen niet handig.

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » za 07 jun, 2014 10:05

Correct me if I am wrong;
Maar als ik het goed heb, dan zijn er ipv een "compleet" inzetstuk zoals afgebeeld, ook aparte inzetstukken.
Namelijk een inzetstuk voor de zijkant, en 1 voor de onderkant. Afhankelijk van de situatie kan je dan beter zo'n losse nemen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 07 jun, 2014 10:34

Dat ook inderdaad... ik dacht dat hij dit stuk al had gekocht... maar de pasvorm van het complete deel is ruk. Dus beter de 2 delen los kopen idd.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 08 jun, 2014 1:23

De pasvorm van het onderste deel was bij mij ook ruk. Zijkant was wel prima. De gaten in het onderdeel links moest ik idioot veel groter maken om de draagarm terug te kunnen zetten. De rechterkant omderzijde heb ik om die reden destijds zelf uit verschillende voldoende dikke plaatdelen samengesteld. Dat paste perfect, natuurlijk.

pinguin
Geregistreerd lid

Bericht door pinguin » ma 09 jun, 2014 14:26

Dank voor jullie reacties en tips, echter vraag ik me nu nog steeds af wat te doen met de draagbalk die er onderdoor loopt, wanneer ik namelijk ga flexen is het niet de bedoeling dat die ook door midden gaat. zit deze los ? is de hele balk zowel links als rechts demontabel ?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 09 jun, 2014 16:09

Kijk even in de topics van Gertram en Jan Wessel, daar staan mooie voorbeelden in.

edit:

viewtopic.php?p=889610#p889610" onclick="window.open(this.href);return false;

viewtopic.php?p=898140#p898140" onclick="window.open(this.href);return false; (meer foto's hier: http://www.wasaab.net/gallery/main.php/ ... o3/lassen/" onclick="window.open(this.href);return false; )

En hier nog eentje van eigen hand:
viewtopic.php?p=1175261#p1175261" onclick="window.open(this.href);return false;

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » vr 13 jun, 2014 14:59

gewoon doorslijpen en aan het eind weer vastbakken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pinguin
Geregistreerd lid

Bericht door pinguin » di 17 jun, 2014 2:43

Ah, nice, dank voor de linkjes en de foto's dat ziet er wel doable uit :)

Plaats reactie