gekocht! een 99!

1967-1984
Pisang
Donateur
Donateur

gekocht! een 99!

Bericht door Pisang » za 18 feb, 2006 16:23

Hierbij wil ik mij als nieuwe saab 99 eigenaar introduceren. Ik heb vanochtend de 99 GL '84 van Arnoud gekocht (is hier op het forum zo nu en dan ook wel eens langs geweest). 't is een leuk bakkie, waarmee ik prima voor de dag kan komen. En, heel belangrijk voor mij: op LPG

Ik ben blij als een kind, want heb in de toekomst twee saabjes op de oprit staan!

Morgen ga ik hem ophalen!

Spoedig zullen mijn belevenissen met mijn nieuwe aanwinst in dit subforum met jullie gedeeld worden. En vele vragen gesteld.

Heb overigens met spoed nu een passat variant '89(nog steeds) te koop; Kakelverse APK, weinig km's, rijdt als de brandweer (maar, eerlijk is eerlijk, 't is geen Saab, en da's dan ook de reden dat-ie weg moet) Voor 650,- Euri mag de passat opgehaald worden, wie o wie?

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 18 feb, 2006 16:52

ah leuk ! een 99 in goede handen 8)
LPG is ideaal

dader
Geregistreerd lid

Re: gekocht! een 99!

Bericht door dader » za 18 feb, 2006 18:11

Pisang schreef: Heb overigens met spoed nu een passat variant '89(nog steeds) te koop; Kakelverse APK, weinig km's, rijdt als de brandweer (maar, eerlijk is eerlijk, 't is geen Saab, en da's dan ook de reden dat-ie weg moet) Voor 650,- Euri mag de passat opgehaald worden, wie o wie?
Gefeliciteerd met je 99, zet de Passat op VWForum.nl ik denk dat ie zo weg is want 650 voor een variant is weinig..
Ik zit zelf ook met een Passat in mijn maag :D

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 18 feb, 2006 18:13

Gefeliciteerd met deze aankoop! Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven!

Greetz,

Dennis

michel5
Geregistreerd lid

Bericht door michel5 » za 18 feb, 2006 19:22

Geweldig! Dus gelukt.
En nog een week vakantie ook. Dus laat mij raden wat je gaat doen.

Ben heel benieuwd.

PS
De 900 is geweldig.

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » ma 20 feb, 2006 23:38

He Michel,

Tof dat je er bij bent gekomen! Moeten we zeker ff elkaars bakken komen bekijken deze week. Staan er al foto's in de gallerij van je 900?

Ik ben vandaag uit Putten komen rijden met de 99. Heel spartaans, dus dat is wel even wennen t.o.v. de 900. Maar wel heel sfeervol. Die kleintjes van mij noemden het hemeltje een cowboy plafond, vanwege het uiterlijk van luxe capitonering. Zijn natuurlijk gewoon stiksels die de stof boven moeten houden. Maar voorlopig mag ik daar niets aan doen denk ik :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 20 feb, 2006 23:44

mooi Leonard!
ben benieuwd naar de details... ;)

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 20 feb, 2006 23:55

Pisang schreef: Ik ben vandaag uit Putten komen rijden met de 99. Heel spartaans, dus dat is wel even wennen t.o.v. de 900. Maar wel heel sfeervol. Die kleintjes van mij noemden het hemeltje een cowboy plafond, vanwege het uiterlijk van luxe capitonering. Zijn natuurlijk gewoon stiksels die de stof boven moeten houden. Maar voorlopig mag ik daar niets aan doen denk ik :lol:
Capitonering, dat woord zocht ik!! Bedankt :bluethumb:

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 21 feb, 2006 0:33

:D Met dat soort terminologie kun je zelfs lada's "opwaarderen"

Bedankt voor jullie leuke reacties.

Details, die ik tot nu toe kan melden:
Keiharde 2 deurs carosserie. 1984. klokgave wielkastranden. Helaas een paar krassen op de rechterflank, maar niet tot op het metaal. Bovendien zilvergrijze lak, dus het valt niet op. Klein gaatje in de wielkast rechts achter, stabiliseren is voorlopig voldoende. Gat in de beplating vooronder, rond koppelingshuis. Moet ik wel even wat aan doen, kan ook "grof" want het is nagenoeg uit 't zicht. Kleine deukjes in de motorkap, maar dat valt onder de noemer "patine" (weer zo'n mooi woord :wink: )
Arnoud had een grilletje van een ouder type (rond '80/'81) gemonteerd. Staat w.m.b. prima, wat klassieker, maar het grilletje is onlangs bovenaan gebroken. Ik zoek dus nu een andere grille. Mag ook een '84-er zijn, want ik ben wel van het originele. Nog een pijnpunt: er is een glazen dakje gemonteerd. Electrisch bediend, lekkagevrij, maar past niet helemaal bij de auto.
Verder zijn blauwe interieurpanelen van een 900 gemonteerd, en de stoelen/bank uit een silver arrow (hele mooie staat). Originele interieur was er nog bij, maar heb ik laten liggen, i.v.m. ruimtegebrek. Ik geloof echter dat ik daar nu al spijt van heb, want dat violetblauwe van de zetels is mij wat te somber. De zijpanelen laat ik lekker zitten, want dat hadden de turbo's ook (dus het "mag"), en het schijnt voor de geluidsisolatie ook gunstiger te zijn.
Last but not least: de montage van hele knappe inca's, inclusief de originele naafdoppen! En goede banden! De naafdoppen verhuizen trouwens wel naar mijn T8.

Verder loopt de motor mooi op zowel benzine als LPG, en er zat nog een halve tank van beide brandstoffen in; dan praat je toch ook al gauw over een eurootje of 50,-. (zie dat andere topic van die T8 bij saabconsult)

Leuke opties: een alarm (dat te snel activeert naar het schijnt, maar toch!) en cruisecontrol. En dus een gecapitoneerd plafond :wink: En een economische 5e versnelling!

Waar ik aan zit te denken: Een compleet (99 of vroeg 900) turbo interieur in 't blauw, of nog liever: rood! Geen haast, maar als 't langs komt voor een kleine prijs, dan graag deze kant uit laten komen! Of is dat not done onder de 99 rijders? In dat geval zie ik er van af, hoor!

Foto's zal ik in de loop van komende week wel in mijn album plaatsen.

Tot zover. Moet mij verder nog van 't hart, dat ik de aanblik op het dashboard heel gezellig vind, en het luid ronkende motortje toch ook wel kan waarderen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 21 feb, 2006 0:59

ach, je interieur is toch al "verpest" wat originaliteit betreft.. dus dat pimpen naar rood kan dan best hoor ! :wink:

goed idee... rood op zilver is mooi.

arnoud
Geregistreerd lid

Bericht door arnoud » di 21 feb, 2006 1:38

Hey leonard!

Fijn om te horen dat je de auto hebt opgehaalt, en dat je kinderen mijn hemeltje mooi vonden, zijn denk ik de eerste!
Ik moest erg laat vliegen vandaag dus k had helaas geen tijd om te bellen hoe het gegaan was, Ik kom het andere interieur anders wel een keer langsbrengen als je het nog wilt hebben als ik toch richting groningen moet, je krijgt namelijk ook nog een soort van groot IKEA-sleuteltje om het dak handmatig mee te kunnen bedienen, en ik heb nog erg veel onderdelen, dus als je ooit wat nodig hebt. (bv richtingaanwijzer die wel blijft hangen) moet je het maar zeggen, anders gooi ik (lees: mijn vader) het toch een keer weg.

heb je trouwens je vorm en functie boekje nog gevonden? ik had er een van ongeveer het bouwjaar van jouw 900

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 21 feb, 2006 11:18

Kijk, mensen! :D

Van zo'n persoon durf je best een auto te kopen! Arnoud en ik hebben een hele leuke "Saab" ochtend gehad. En ik ben weer vele feitjes en weetjes rijker geworden.

He Arnoud,

Dat interieur, daar heb ik je een mailtje over gestuurd. Maar als diegene al voorzien is, moest het misschien toch maar deze kant uit komen, ja.
Samen met die andere spullen. We hebben nog contact!
:wink:

Ik heb trouwens geinformeerd naar een groen turbo interieur; vind ik eigenlijk ook wel goed staan in een zilvergrijze auto... 8)

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » di 21 feb, 2006 11:27

Ik heb nog een correct grilletje van een '83 er liggen. Beetje poetsen en hij ziet er weer netjes uit. Hoeft niet veel te kosten, stuur maar een keer een mailtje.

Gefeliciteerd met je aankoop, je treedt toe tot een selekt gezelschap.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 21 feb, 2006 11:28

leuke auto .. ik heb de laatste tijd een aantal malen achter een 99 aan gereden, en vind het achterlichtprofiel (vooral in donker) samen met de vorm van de achterzijde schitterend....

ik ben wel een beetje jaloers nu.. nu je een 99 op LPG hebt. (was voor mij ultiem geweest - maar ach, een 90 op LPG rocks ook ! ;-) )

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 21 feb, 2006 12:21

jelger schreef:leuke auto .. ik heb de laatste tijd een aantal malen achter een 99 aan gereden, en vind het achterlichtprofiel (vooral in donker) samen met de vorm van de achterzijde schitterend....

ik ben wel een beetje jaloers nu.. nu je een 99 op LPG hebt. (was voor mij ultiem geweest - maar ach, een 90 op LPG rocks ook ! ;-) )
Met de 90 heb je ondanks je tank dwars elk geval meer kofferruimte dan die in de 99. Denk ook aan loodvrij, 900 achteras, betere shocks e.d. Ik zelf ga de 90 een steeds betere propositie vinden... Cognitieve resonantie?

Plaats reactie