Blomqvist de Combi Coupé

1967-1984
Robert Jansen
Geregistreerd lid

Re: Hehe, eindelijk een Combi Coupe

Bericht door Robert Jansen » do 02 aug, 2012 22:43

Haha goede tip Menno, thanks! En Etienne, ik wist dat ik op je kon rekenen. :wink:

Gisteren schoot niet op, 20 dingen gedaan, alles mislukt, (compleet kale draadeinden, afgebroken moeren, nieuwe onderdelen die achteraf kapot blijken te zijn, zo'n dagje) morgen poging 2 voor de spoiler.

Vanavond ook weer lekker balen. Ik kwam vanochtend langs de auto lopen en zag dat ze op de parkeerplaats erachter een container aan het vullen waren, met de opening aan de kant van Blomqvist. Dus ik stel even voor aan die jongens om even de auto naar voren te zetten, parkeerplaats ervoor was gewoon vrij "ow ja graag, zou super zijn!" hartstikke vriendelijk natuurlijk. Dus ik kom net aanlopen na de hele avond gewerkt te hebben, zitten er weer 2 verse deuken in de achterklep en geen briefje of niks erbij. :|
Ik snap dat die auto niet strak is, zeker de achterkant, maar het is wel echt ruk als je stinkend hard werkt om dat ding om die auto op orde te krijgen en hij vervolgens als pispaaltje van de straat gebruikt wordt. Maar ja, de container staat er nog dus hopelijk krijg ik morgen nog even de kans om met ze te praten, al zullen ze waarschijnlijk alles glashard ontkennen....

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » zo 30 mar, 2014 7:09

Hoe gaat het met blomqvist??

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 30 mar, 2014 9:24

Ik zie bij de RDW dat de auto nog wel bestaat en ook APK heeft maar niet WAM verzekerd is.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 30 mar, 2014 9:26

wellicht geschorst in afwachting van grote werkzaamheden?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 30 mar, 2014 9:38

Lijkt me de meest logische verklaring.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 30 mar, 2014 10:29

misschien wel, maar hij is ook van de 7e maand voordat deze 40 plus is.
voor hetzelfde heeft hij gedaan wat ik ook gedaan heb, eerst maar eens in de schors in afwachting van wat het gaat worden :-S+

GJV 99 CC
Geregistreerd lid

Bericht door GJV 99 CC » zo 30 mar, 2014 20:00

Apk is toch al verlopen vanaf mei 2013 volgens de kentekencheck?
Ben ook wel benieuwd..

Freek Jansen
Donateur
Donateur

Bericht door Freek Jansen » vr 04 apr, 2014 15:29

inderdaad, wacht op groot onderhoud.
eerst schuur afmaken, dan 99 uit '72 slopen (ex jacky brown), dan bij een 900 turbo '82 andere motor plaatsen, dan 99 uit '84 van z'n gasinstallatie ontdoen en wat laswerk, dan..... , dan....., en dan gaan we de 99 cc weer eens aanpakken.
Is nu weer belasting vrij!!

Bert van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Bert van Beek » vr 04 apr, 2014 15:33

Freek,

Heb jij uit de 99 1972 er sloper nog een goede (olielekvrije) motor (1850cc of B-motor)?
de mijne uit 1971 met B-motor is op en heeft op cilinder 1 maar 7.0 compressie

Bert

Freek Jansen
Donateur
Donateur

Bericht door Freek Jansen » vr 04 apr, 2014 15:42

auto is jaren geleden aan de kant gezet met kapot blok, inderdaad 1850 blok.
blok ligt er nog maar is niet meer de moeite waard.
we pakken er nog wat delen af voor de 99 cc.
rest van het blok is gratis op te halen (anders gaat hij mee met sloopauto)

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Re: Blomqvist de Combi Coupé

Bericht door Robert Jansen » do 16 okt, 2014 22:24

Zo, voor het eerst sedert hele lange tijd weer eens een update.
Jullie redenatie was idd spot on, Blomqvist stond geschorst te wachten op betere tijden, ik was ff te druk en ging daarna door een flinke @#$ tijd. Maaaaar gelukkig schijnt de zon weer wat meer en....! Jaja, hij is de schuur uit!

Vond hem terug in het goede gezelschap van de Unimog camper van een vriend van me.
Afbeelding
Zon Combi is echt geen kleine auto, maar vergeleken met die Mog lijkt t wel n beetje lullig...

Start accu dr bij gepakt en hey presto!
Afbeelding

Toen ff wat prutsen voor de APK:
Afbeelding
Afbeelding
Zo zonder bumper blijft wel echt gevaarlijk mooi... Misschien dat ik nog wel eens zo ga rondrijden, alleen zouden dan wellicht de bumpersteunen wat ingekort mogen worden. En t blijft natuurlijk n risico, ieder klein botsingtje is meteen een flink probleem.

Ook kwam er ff wat leuks om de hoek, ik had bij Imparts in Ede het claxon sleepcontact voor het EMS stuur gevonden. Deze sturen werden namelijk destijds door Moto Lita gemaakt waarvan Imparts de importeur is. Dus EINDELIJK:
Afbeelding

Vervolgens ga je dan toch weer bij een biertje een beetje filosoferen, wat gaan we als volgende doen? LPG? Wel lekker goedkoop maar meteen ook zon dooddoener. Neeee, meneer Jansen wilde weer eens wat aparts doen.
Hadden we niet nog een D-jet + blok ergens staan? Ff zoeken, nog een beetje filosoferen deze keer met vrienden en nog meer bier erbij en voor je het weet bestaat een plan:

Blomqvist krijgt injectie! En we willen kijken of we met huisvlijt, een beperkt maar handig besteed budget en flink wat bier een mooi lopend blok kunnen maken.

Dus, toen kwam hij tevoorschijn:
Afbeelding
Hier naast het 1.8 20v 260 pk blok uit een Audi S3 die een goede vriend van me in zijn golf 2 Syncro (wordt four motion) gaat zetten (proppen).

Dus dan ga je toch maar eens dingen uit elkaar halen, kijken of het er nog een beetje uitziet. Simpel gezegd, nee, ROEST
Afbeelding

Kop er ff af, okay, okay, boringen lijken glad en de zuigers doen geen hele gekke dingen...
Afbeelding

Zuigers eruit, nog meer roest, lagers en roest zijn geen vrienden dus dit moet echt ff schoon:
Afbeelding

En dat is dus hoe we er nu voor staan, Blomqvist rijdt en ik ben een ellenlange weg ingeslagen van motorrevisie in de avonduren.

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » do 16 okt, 2014 22:50

Mooi dat je weer wat aan het sleutelen bent Robert, toch een fijn gevoel dat de CC in goede handen is gekomen.
De familie vroeg laatst nog zou hij nog rijden ?? ik zal ze zeggen dat dat weer het geval is .

Gr,
Chris

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » vr 17 okt, 2014 11:54

Wat een prachtbak! Zoek je toevallig nog naafkapjes voor op je inca's?

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » za 18 okt, 2014 14:16

Bedankt Chris, ben ook weer blij om onder de levenden te zijn!

En Christiaan bedankt voor het compliment en het aanbod voor de zeer lastig te vinden naafkapjes. De auto is echter in real life verre van strak, hij is n paar keer een beetje half arse opgelapt waardoor er best wat kleurverschil en plamuur te zien is. Ook heeft ie zijn deukjes hier en daar een dikke jetser in de kofferklep waar ook een mooi verhaal aan vast zit. Maar dat weet Chris nog wel :wink:
Wat betreft de naafkapjes, ik heb nog wel een set inca's liggen waar ze opzitten, dus daar kan je waarschijnlijk iemand anders heel erg gelukkig mee maken.
Denk dat ik na deze winter weer terug ga naar de voor de familie Jansen traditionele verbrede stalen velgen, als je eenmaal een reputatie hebt moet je hem ook waarmaken.

Over op de orde van de dag! Zuigers! Op de foto waar de kop van het blok is konden jullie het wellicht al zien, maar hier bij deze nog eens in detail:
Afbeelding
er zitten wat vreemde pitjes (putjes?) nja, die witte dingen, op zuiger #1, het is een of andere witte aanslag die ik er zo afkrab met mn nagel.

Dat zelfde herhaalt zich aan de onderkant van de zuiger:
Afbeelding
Ik maakte me een beetje zorgen dat het wellicht een teken van detonatie (klop) was. Is er hier iemand die me meteen een ja of te nee over kan geven? Of is het gewoon een beetje oxidatie?
Mocht het klop zijn dan is extra aandacht voor de koelingskanalen in de kop en blok rond #1 denk ik geen overbodige luxe. Evenals de injector natuurlijk, maar dat duurt nog wel ff...

Wat betreft de drijfstanglagers, die zijn onderop gewoon op.
Afbeelding
Het is nog wel het originele SAAB item zover ik kan zien, onderdeel #834765.
Iemand een goede tip of prettige ervaringen bij een bepaald adres?

Freek Jansen
Donateur
Donateur

Bericht door Freek Jansen » zo 19 okt, 2014 18:16

Witte puntjes is aluminium oxidatie, goed schoonmaken, kan verder geen kwaad

Plaats reactie