Zo, voor het eerst sedert hele lange tijd weer eens een update.
Jullie redenatie was idd spot on, Blomqvist stond geschorst te wachten op betere tijden, ik was ff te druk en ging daarna door een flinke @#$ tijd. Maaaaar gelukkig schijnt de zon weer wat meer en....! Jaja, hij is de schuur uit!
Vond hem terug in het goede gezelschap van de Unimog camper van een vriend van me.

Zon Combi is echt geen kleine auto, maar vergeleken met die Mog lijkt t wel n beetje lullig...
Start accu dr bij gepakt en hey presto!
Toen ff wat prutsen voor de APK:

Zo zonder bumper blijft wel echt gevaarlijk mooi... Misschien dat ik nog wel eens zo ga rondrijden, alleen zouden dan wellicht de bumpersteunen wat ingekort mogen worden. En t blijft natuurlijk n risico, ieder klein botsingtje is meteen een flink probleem.
Ook kwam er ff wat leuks om de hoek, ik had bij Imparts in Ede het claxon sleepcontact voor het EMS stuur gevonden. Deze sturen werden namelijk destijds door Moto Lita gemaakt waarvan Imparts de importeur is. Dus EINDELIJK:
Vervolgens ga je dan toch weer bij een biertje een beetje filosoferen, wat gaan we als volgende doen? LPG? Wel lekker goedkoop maar meteen ook zon dooddoener. Neeee, meneer Jansen wilde weer eens wat aparts doen.
Hadden we niet nog een D-jet + blok ergens staan? Ff zoeken, nog een beetje filosoferen deze keer met vrienden en nog meer bier erbij en voor je het weet bestaat een plan:
Blomqvist krijgt injectie! En we willen kijken of we met huisvlijt, een beperkt maar handig besteed budget en flink wat bier een mooi lopend blok kunnen maken.
Dus, toen kwam hij tevoorschijn:

Hier naast het 1.8 20v 260 pk blok uit een Audi S3 die een goede vriend van me in zijn golf 2 Syncro (wordt four motion) gaat zetten (proppen).
Dus dan ga je toch maar eens dingen uit elkaar halen, kijken of het er nog een beetje uitziet. Simpel gezegd, nee, ROEST
Kop er ff af, okay, okay, boringen lijken glad en de zuigers doen geen hele gekke dingen...
Zuigers eruit, nog meer roest, lagers en roest zijn geen vrienden dus dit moet echt ff schoon:
En dat is dus hoe we er nu voor staan, Blomqvist rijdt en ik ben een ellenlange weg ingeslagen van motorrevisie in de avonduren.