De oplossing is dus duidelijk; even een nieuwe rode injector scoren, en dan weer verder met inlopen van de motor!

(De bougies bevestigden inderdaad dat de motor voorheen op 3 cilinders heeft gelopen...)

Ik heb voor montage alle vier de injectoren een paar uur in de ultrasoon gegooid, dus dat is helaas niet het probleem. Ik heb ter vervanging nou een tweedehands injector gekocht bij Peter Heijnes, en daarmee was het probleem opgelost!Krizzie schreef: ↑za 26 apr, 2025 8:57De injector kan ook "vast" zitten. Ultrasoon laten reinigen kan wonderen doen. (wel alle 4 doen uiteraard, dan weet je ook meteen of het sproeibeeld nog goed is)
De ECU heb ik opgestuurd naar DionHPT, om een basistune erop te zetten met al mijn eisen. Startblokkering en dat soort ongein vind ik niet nodig, een oude (semi brakkke) auto met een handbak en geen stuurbekrachtiging is al moeilijk genoeg voor de meeste dievendroptop schreef: ↑di 29 apr, 2025 15:22Leuk project om te volgen!
heb je nog iets aan de ECU gedaan? start blokkering of tune oid?
blijf ook voor de updates plaatsen.

Ik heb me onlangs laten vertellen op de Saab inspectiedag, dat een DI cassette het doet of niet doet. Vaak niks er tussenin…simon_bergman schreef: ↑vr 25 apr, 2025 10:05Ik ben er intussen uit; het was niet de DI zie het probleem geeft, maar de injectoren! De tweede injector was helemaal niet aan het vuren, en bij het wisselen van nr 1 en 2 verplaatste het probleem zich mee. Conclusie: injector #2 is stuk. De theorie ook nog gecontroleerd door een oude injector van de B202 (die intussen allemaal vervangen waren door de grotere rode injectoren van de ng900) op de plek van de defecte injector te zetten. Dit maakte het probleem stukken minder aanwezig. Uiteraard loopt het met één afwijkende injector nog niet helemaal goed, maar hij vuurt nou tenminste op alle 4 de kaboutertjes.
De oplossing is dus duidelijk; even een nieuwe rode injector scoren, en dan weer verder met inlopen van de motor!
(De bougies bevestigden inderdaad dat de motor voorheen op 3 cilinders heeft gelopen...)