Waarom vonkt de bobine nou niet...

1967-1984
Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » di 12 feb, 2008 23:31

windekind schreef:Ik torn mijn blok, een H-motor, aan de poelie van de waterpomp. Bij een B-blok kan dit misschien aan de dynamo poelie. Je moet dit zo doen dat de v-snaar in de schijf getrokken wordt. Dus ga staan aan de linkerkant van de auto, en torn dan van boven gezien van je af. Terug tornen gaat niet, dus goed opletten.
Waarom kan je niet terugdraaien? Aan de krukaspoelie bij een H-blok kan dat bij mijn weten wel.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 12 feb, 2008 23:34

tuurlijk wel, je kunt alle kanten op draaien.

het gaat er bij jou om of je met een mulitmeter meet of de punten open gaan of niet.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » di 12 feb, 2008 23:43

Morgen zal het kreng starten: goedschiks of kwaadschiks...

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » di 12 feb, 2008 23:47

Als je terug tornt via de dynamo draai je de moer van de poelie los of de riem slipt. Ik torn nl aan de waterpomp poelie omdat ik dan het vliegwiel in de gaten kan houden.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » wo 13 feb, 2008 18:45

Grrrrr, draaien zal je. Alles losgehad, alles doorgemeten, vernieuwd, opgepoetst, 5x gecontroleerd. Blijkt het de *&$% bobinekabel te zijn, die ik al 3x had doorgemeten: bij meten had ik 'm net losgetrokken, bij plaatsing teruggeduwd, daar zat 'm de kneep. Vroem, we rijden weer. Dank voor uw aller input en bedankt wagentje voor de opfriscursus 'als niet, dan toch'.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 13 feb, 2008 19:23

Menno schreef:Grrrrr, draaien zal je. Alles losgehad, alles doorgemeten, vernieuwd, opgepoetst, 5x gecontroleerd. Blijkt het de *&$% bobinekabel te zijn, die ik al 3x had doorgemeten: bij meten had ik 'm net losgetrokken, bij plaatsing teruggeduwd, daar zat 'm de kneep. Vroem, we rijden weer. Dank voor uw aller input en bedankt wagentje voor de opfriscursus 'als niet, dan toch'.
ik heb je er een paar keer naar gevraagd zondag.. :lol:
goed hoor, weer een rijdende er bij.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » wo 13 feb, 2008 19:37

jelger schreef: ik heb je er een paar keer naar gevraagd zondag.. :lol:
goed hoor, weer een rijdende er bij.
En toen heb ik waarschijnlijk een paar keer geantwoord dat ik 'm doorgemeten had, waarop jij over het stellen van de ontsteking begon :lol: Krijg jij er nou ook een bijna rijdende bij? Nu durf ik weer een grote bek te hebben...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 13 feb, 2008 19:42

eigenlijk weet ik het wel... :oops:
bel R. maar dat je een plekkie extra nodig hebt.. :lol:

iemand nog zin in een olijfgroene 99 automaat?

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » wo 13 feb, 2008 19:49

:lol: Wist het wel! Vandaag al even met R gesproken, plek zat voorlopig. Sterker nog, nu de rooie weer knort en de Belgische witte weinig hoopgevend blijkt (bericht uit Hulst) huur ik zonder iets neer te zetten...

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 13 feb, 2008 20:47

jelger schreef:eigenlijk weet ik het wel... :oops:
bel R. maar dat je een plekkie extra nodig hebt.. :lol:

iemand nog zin in een olijfgroene 99 automaat?
Ga je die groene echt verkopen? Heb er een keer in gereden en dat reed best leuk.

Anders wellicht voor de demontagedag bij Marc? :)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 13 feb, 2008 21:01

als je een rug meeneemt mag jij em slopen. deal?

inderdaad, ik overweeg em te verkopen, als de prijs maar goed genoeg is. regel een nieuwe apk, en er kan een nieuwe uitlaat opgezet worden. behalve silverspokes ook stalen velgen met bandjes....

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 13 feb, 2008 21:18

jelger schreef:als je een rug meeneemt mag jij em slopen. deal?

inderdaad, ik overweeg em te verkopen, als de prijs maar goed genoeg is. regel een nieuwe apk, en er kan een nieuwe uitlaat opgezet worden. behalve silverspokes ook stalen velgen met bandjes....
Was een geintje van dat slopen hoor.

Plaats reactie