Advies bij aanschaf 99
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Die witte uit schoonebeek (coevorden) vond ik ook de meest strakke die ik bezocht heb, sterker nog deze is vele malen strakker dan menig 900c die ik heb bezocht.
Die deuren zijn er dus bij en strak, nou dat is ideaal want inderdaad daar kom je heel moeilijk aan.
Wat het roestpuntje bij het raam betreft. Haal het raam er maar eens uit en dan valt dat waarschijnlijk nog wel mee.
De deuren kun je laten spuiten en doordat de huidige deuren erin zitten kun je dat altijd komende winter nog laten doen.
Verder een hangende hemel, tja het was mij niet opgevallen, anders had ik dat ook wel vermeld in V&A. Maar dat komt zo vaak voor dat je dat gewoon erbij in moet calculeren.
De witte heeft gewoon het minste werk van allemaal. Deuren laten spuiten en omwissellen, raampje eruit en bijwerken en hemel laten herbekleden.
Bij die bruine moet je de hele spatbordranduitslijpen een nieuwe voor inlassen het het hele achterscherm overspuiten. Dat kost veel meer tijd en geld.
Die deuren zijn er dus bij en strak, nou dat is ideaal want inderdaad daar kom je heel moeilijk aan.
Wat het roestpuntje bij het raam betreft. Haal het raam er maar eens uit en dan valt dat waarschijnlijk nog wel mee.
De deuren kun je laten spuiten en doordat de huidige deuren erin zitten kun je dat altijd komende winter nog laten doen.
Verder een hangende hemel, tja het was mij niet opgevallen, anders had ik dat ook wel vermeld in V&A. Maar dat komt zo vaak voor dat je dat gewoon erbij in moet calculeren.
De witte heeft gewoon het minste werk van allemaal. Deuren laten spuiten en omwissellen, raampje eruit en bijwerken en hemel laten herbekleden.
Bij die bruine moet je de hele spatbordranduitslijpen een nieuwe voor inlassen het het hele achterscherm overspuiten. Dat kost veel meer tijd en geld.
-
Jurson
- Donateur (2x)

Ook mij lijkt de keuze duidelijk......
De witte
: is echt identiek aan de mijne (qua velgen en kleur)...
Op de brug zetten en aan een inspectie onderwerpen lijkt mij verstandig ja. Desnoods via een ANWB-keuringsstation. Ik kan je er helaas niet bij helpen, want ik heb een kennis meegenomen die verstand van zake heeft op dat gebied.
Was alles in het interieur nog compleet en wat was trouwens de km-stand?
Hou ons op de hoogte.
De witte
Op de brug zetten en aan een inspectie onderwerpen lijkt mij verstandig ja. Desnoods via een ANWB-keuringsstation. Ik kan je er helaas niet bij helpen, want ik heb een kennis meegenomen die verstand van zake heeft op dat gebied.
Was alles in het interieur nog compleet en wat was trouwens de km-stand?
Hou ons op de hoogte.
-
nssn'99
- Geregistreerd lid
Inderdaad. Loopt fantastisch. echt, over het blok maak ik me helemaal geen zorgen. Vriend van me heeft de onderkant bekeken, en dat zag er prima uit.jwaterink schreef:nog geen 140dkm
Wel verloopt de apk deze maand. Wil er best de vraagprijs voor geven, maar dan wel mét nieuwe keuring. Ga proberen of ik dat kan regelen, en dan is ie van mij.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
S@@bman
- Geregistreerd lid
LPG achteraf laten plaatsen is toch best duur, vind ik en al zeker als je voor de auto 2500 € hebt betaald.paul99gl83 schreef:Ik vind 2500 wel veel geld, maar als de auto echt heel goed is: acceptabel. Roest aan de deuren is jammer, maar de reservedeuren maken veel goed want dit type deur is lastig te vinden oftewel prijzig. En LPG kan altijd nog toch?
Als de roestplekken onderaan de deuren niet echt groot zijn, kan (kundig) plamuren ook een oplossing zijn (na natuurlijk de roest grondig weggewerkt te hebben).
Past een gewone deur van een 2-deurs 99 dan niet op een 99cc?
Die zijn toch best te vinden?
Of verschillen die deuren dan?
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Met de huidige benzineprijzen en onze dorstige auto's heb je het er zo uit. Zeker als je de auto voor dagelijks gebruik neemt.S@@bman schreef:LPG achteraf laten plaatsen is toch best duur, vind ik en al zeker als je voor de auto 2500 € hebt betaald.
De deuren voor 2 - 3 deurs zijn gelijk maar dit is het oude type deur met de spiegel op de deur. Probeer die maar eens roestvrij te vinden. Ik weet dat Van der Laan 150 euro voor zo'n deur vraagt. Het nieuwe(re) type mag je gratis bij me komen ophalen....S@@bman schreef:Past een gewone deur van een 2-deurs 99 dan niet op een 99cc?
Die zijn toch best te vinden?
Of verschillen die deuren dan?
-
bart'99
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Je kan (als je echt wilt) toch ook gewoon een deur nemen van een nieuwere tweedeurs en daar een aparte spiegel opzetten (eerst een gat maken natuurlijk)?De deuren voor 2 - 3 deurs zijn gelijk maar dit is het oude type deur met de spiegel op de deur. Probeer die maar eens roestvrij te vinden. Ik weet dat Van der Laan 150 euro voor zo'n deur vraagt. Het nieuwe(re) type mag je gratis bij me komen ophalen....
-
jelger
- Geregistreerd lid
de hoek aan de voorzijde bij het raam is anders... ik ben lui en zoek even geen foto's voor je, maar met deze tip kun je vast wel wat materiaal vinden en "kijk en vergelijk" doen 
nou, ik ben lief voor je :
oude deur

nieuwe deur

nu denk je : dat is alleen extra plastic in de hoek, maar ik meen te weten dat er ook een stalen balkje loopt.
nou, ik ben lief voor je :
oude deur

nieuwe deur

nu denk je : dat is alleen extra plastic in de hoek, maar ik meen te weten dat er ook een stalen balkje loopt.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Neenee, foto's hoeven nietjelger schreef:de hoek aan de voorzijde bij het raam is anders... ik ben lui en zoek even geen foto's voor je, maar met deze tip kun je vast wel wat materiaal vinden en "kijk en vergelijk" doen
Ik vergat even dat die hoek (van de nieuwere modellen) niet weggewerkt kan worden als je zo'n deur voorziet van een spiegel op de deur
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik ben geen ervarinsdeskundige, maar wat ik begrepen heb is dat niet zo makkelijk. Ik kan je niet vertellen wat de verschillen zijn.S@@bman schreef:Je kan (als je echt wilt) toch ook gewoon een deur nemen van een nieuwere tweedeurs en daar een aparte spiegel opzetten (eerst een gat maken natuurlijk)?De deuren voor 2 - 3 deurs zijn gelijk maar dit is het oude type deur met de spiegel op de deur. Probeer die maar eens roestvrij te vinden. Ik weet dat Van der Laan 150 euro voor zo'n deur vraagt. Het nieuwe(re) type mag je gratis bij me komen ophalen....
Nog weer even on-topic: De roestplek onder het raam zit toch op een deur? Dat is ook niet echt een probleem dus
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Inderdaad ja, nu zie ik het ook.paul99gl83 schreef:Ik ben geen ervarinsdeskundige, maar wat ik begrepen heb is dat niet zo makkelijk. Ik kan je niet vertellen wat de verschillen zijn.S@@bman schreef:Je kan (als je echt wilt) toch ook gewoon een deur nemen van een nieuwere tweedeurs en daar een aparte spiegel opzetten (eerst een gat maken natuurlijk)?De deuren voor 2 - 3 deurs zijn gelijk maar dit is het oude type deur met de spiegel op de deur. Probeer die maar eens roestvrij te vinden. Ik weet dat Van der Laan 150 euro voor zo'n deur vraagt. Het nieuwe(re) type mag je gratis bij me komen ophalen....
Nog weer even on-topic: De roestplek onder het raam zit toch op een deur? Dat is ook niet echt een probleem dus
Ik dacht dat het onder het klapraampje zat.
De verschillen zijn nu ook wel duidelijk
-
nssn'99
- Geregistreerd lid