Blomqvist de Combi Coupé
-
Funky Dude
- In memoriam †
Re: Hehe, eindelijk een Combi Coupe
Dashboardkastje wilde bij mij opeens ook niet meer open, heb het de volgende dag een kwartiertje voorzichtig steeds weer geprobeerd en had 'm toen open. Slotje iets los gedraaid, WD40 er in gespoten en het iets omlaag gedrukt (is wat ruimte) en weer vastgedraaid. Werkt sindsdien prima. Sleutels (na)maken is inderdaad een vak, heb hier gelukkig een hele goed adresje gevonden.
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Ow ik denk dat ik ook wel weet wat het probleem is, die dingen breken intern wel eens af als je ze hard dichtslaat en dan krijg je hem ook van je leven niet meer los. Gewoon een keer openbreken en het slotje vervangen.
En idd, het is zo vreemd, maar sinds ik die auto heb lijkt mijn hele leven ineens een of andere spin-off van GTST.
Oké ff dan, op deze regenachtige binnen blijf dag:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1rDe7LpHsuU[/youtube]
En idd, het is zo vreemd, maar sinds ik die auto heb lijkt mijn hele leven ineens een of andere spin-off van GTST.
Oké ff dan, op deze regenachtige binnen blijf dag:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1rDe7LpHsuU[/youtube]
-
Gerardus
- Geregistreerd lid
"Gewoon een keer openbreken en het slotje vervangen".
Is niet nodig, als het slot niet meer open wil dan kan je met een lange schroevendraaier die je voorzchtig tussen de bovenkant van het klepje naar beneden drukt de schroefjes losmaken. Een pruts en geduldwerkje, het lukt heel goed en zo blijft het klepje heel. Een zaklamp of looplamp gebruiken om je schroevendraaier op de juiste plek te krijgen helpt.
Is niet nodig, als het slot niet meer open wil dan kan je met een lange schroevendraaier die je voorzchtig tussen de bovenkant van het klepje naar beneden drukt de schroefjes losmaken. Een pruts en geduldwerkje, het lukt heel goed en zo blijft het klepje heel. Een zaklamp of looplamp gebruiken om je schroevendraaier op de juiste plek te krijgen helpt.
-
Tool
- Geregistreerd lid
Kan nog makkelijker.. Het rubberen "dop/kapje" van het slot loshalen en dan zie je een borgringetje zitten.
Die haal je eraf en dan pluk je zo de slotcilinder eruit..
Het enige wat je dan nodig heb is een pen oid om het schuifje dat je dan ziet naar beneden te drukken en hij is zonder sloop en breek werkzaamheden open
Die haal je eraf en dan pluk je zo de slotcilinder eruit..
Het enige wat je dan nodig heb is een pen oid om het schuifje dat je dan ziet naar beneden te drukken en hij is zonder sloop en breek werkzaamheden open
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Kijk, hehe, das een goeie!
Heb er nu al zin in! Vandaag ff 2 nieuwe sleutels laten maken dus ik kan er ook nog in.
-
Highlander
- Geregistreerd lid
Oei oei mijn schuld heb bij het testen welke sleutels bij de auto hoorden, ook het dashboardkastje op slot gedraaid.
gr,
Chris
gr,
Chris
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Maakt niet uit, denk dat het zo is opgelost. Das dan weer een klusje klaar.
Ben nu bezig met de motorkap, hij is nu goed gesteld, maar hij wil nog steeds niet goed open, denk dat er toch echt wat mis is met het radiator frame iod.
Straks komen de knoppen van de radiator bediening aan bod, maar weet iemand hoe het dash bij een 99 uit elkaar moet? Begin je vanaf boven door dat pennenpakje weg te halen of ergens anders?
Wat ik nu ook erg goed kan gebruiken is een de gril en koplampkap assemblage, alle 3 de delen zijn gebroken en beschadigd, en het doet echt af aan de auto, dus als iemand dat heeft liggen laat maar weten.
Het is van dit type maar die van een GLE EMS of Turbo zijn ook welkom:

Ook heb ik nog een choke knop en een dashboardkastslotje nodig.
Ben nu bezig met de motorkap, hij is nu goed gesteld, maar hij wil nog steeds niet goed open, denk dat er toch echt wat mis is met het radiator frame iod.
Straks komen de knoppen van de radiator bediening aan bod, maar weet iemand hoe het dash bij een 99 uit elkaar moet? Begin je vanaf boven door dat pennenpakje weg te halen of ergens anders?
Wat ik nu ook erg goed kan gebruiken is een de gril en koplampkap assemblage, alle 3 de delen zijn gebroken en beschadigd, en het doet echt af aan de auto, dus als iemand dat heeft liggen laat maar weten.
Het is van dit type maar die van een GLE EMS of Turbo zijn ook welkom:
Ook heb ik nog een choke knop en een dashboardkastslotje nodig.
-
jelger
- Geregistreerd lid
- slotje heb ik wel liggen (en 3 kleppen oid)
- chokeknop / kabel heb ik ook wel, maar weet niet zeker of ik het dubbel heb. Wil er minimaal eentje overhouden, komt wellicht van pas als escape op de Amerikaan. Even checken dit weekend.
Misschien heb ik wel een acceptabele grille over, maar de jouwe ziet er niet slecht uit toch? je mist alleen het Saab embleem.
- chokeknop / kabel heb ik ook wel, maar weet niet zeker of ik het dubbel heb. Wil er minimaal eentje overhouden, komt wellicht van pas als escape op de Amerikaan. Even checken dit weekend.
Misschien heb ik wel een acceptabele grille over, maar de jouwe ziet er niet slecht uit toch? je mist alleen het Saab embleem.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Bedoel je de klokkenwinkel of het hele dashboard?
De verwarming haal je eruit door de schroefjes links en rechts, onder en boven los te maken.
Zoek je een grill die in topstaat is?
Ik heb er nog één liggen die er behoorlijk goed uitziet en enkel een oogje mist om te bevestigen.
Het plastic deel dat achter de koplamp zit, heb ik ook nog wel liggen.
Als ik je foto bekijk, merk ik dat de kap aan de voorzijde links en rechts wat open staat.
Mijn 99 heeft daar ook last van en daar krijg ik het ook niet opgelost.
Wellicht is de kap ooit hersteld geweest na een aanrijding want bij mij komt de lak daar los (auto is 2 jaar geleden herspoten).
Bij mij gaat de kap ook enkel open als ik er een tik op geef.
De verwarming haal je eruit door de schroefjes links en rechts, onder en boven los te maken.
Zoek je een grill die in topstaat is?
Ik heb er nog één liggen die er behoorlijk goed uitziet en enkel een oogje mist om te bevestigen.
Het plastic deel dat achter de koplamp zit, heb ik ook nog wel liggen.
Als ik je foto bekijk, merk ik dat de kap aan de voorzijde links en rechts wat open staat.
Mijn 99 heeft daar ook last van en daar krijg ik het ook niet opgelost.
Wellicht is de kap ooit hersteld geweest na een aanrijding want bij mij komt de lak daar los (auto is 2 jaar geleden herspoten).
Bij mij gaat de kap ook enkel open als ik er een tik op geef.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Het stellen van de sluiting kan een k-klusje zijn. Je kan het slot ook een beetje richten, je moet goed kijken hoe eea aangrijpt en waar het nog klemt als je aan de kabel trekt.
Het pennenbakje kan er pas af, als je klokkenkap eraf haalt, en het dashboard kastje eruit haalt. Dat laatste doe je door een aantal schroeven aan de buitenzijde los te maken (zoals ook klokkenkap vastzit) en door de onderste bevestiging van het klepje los te maken (dus de schroeven die de scharnieren in het kastje vastzetten, deze zetten ook het kastje vast).
Het pennenbakje kan er pas af, als je klokkenkap eraf haalt, en het dashboard kastje eruit haalt. Dat laatste doe je door een aantal schroeven aan de buitenzijde los te maken (zoals ook klokkenkap vastzit) en door de onderste bevestiging van het klepje los te maken (dus de schroeven die de scharnieren in het kastje vastzetten, deze zetten ook het kastje vast).
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Wat bedoelen jullie nu eigenlijk met het pennenbakje?
Ik dacht dat het om de uitsparing ging die vlak boven de verwarmingsknoppen zit.
Ik dacht dat het om de uitsparing ging die vlak boven de verwarmingsknoppen zit.
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Ja dat bedoel ik ook, ben er nu al een heel eind mee. kom er alleen achter dat je om die knoppen te vervangen ook de achterkant van het knoppenhuis eraf moet halen omdat anders alle tandwieltjes die de kabels bedienen naar beneden vallen.
En de grille mist een paar stijlen in het midden, is geen porum, plus de koplamp kappen zijn allebei gebroken bij de koplampwisser uitgang.
Die motorkap wordt nog wel een behoorlijk battle denk ik, die bewaar ik voor vanmiddag, hoop alleen echt dat ik die verwarmingsknoppen weer in elkaar krijg, tis echt een pruts werk. Let trouwens niet op de stand van de kap op de vorige foto's, die zijn nog van het verkoop topic, hij zit nu wel mooi maar gaat gewoon nog steeds niet goed open.
Ow trouwens, de klok is ook kapot, hoe moeilijk is het om een toerenteller van dit model te vinden? En ligt de bekabeling er al voor?

Maar ik zou heel graag wel wat van die spullen overnemen idd, moeten we even kijken wat handig is, misschien via de pakket dienst?
En de grille mist een paar stijlen in het midden, is geen porum, plus de koplamp kappen zijn allebei gebroken bij de koplampwisser uitgang.
Die motorkap wordt nog wel een behoorlijk battle denk ik, die bewaar ik voor vanmiddag, hoop alleen echt dat ik die verwarmingsknoppen weer in elkaar krijg, tis echt een pruts werk. Let trouwens niet op de stand van de kap op de vorige foto's, die zijn nog van het verkoop topic, hij zit nu wel mooi maar gaat gewoon nog steeds niet goed open.
Ow trouwens, de klok is ook kapot, hoe moeilijk is het om een toerenteller van dit model te vinden? En ligt de bekabeling er al voor?
Maar ik zou heel graag wel wat van die spullen overnemen idd, moeten we even kijken wat handig is, misschien via de pakket dienst?
-
jelger
- Geregistreerd lid
voor Robert is dat blijkbaar het pennenbakje, voor mij het zonnebrilbakje. Wat is het voor jouw Bert? 
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Naja ik moet ook toegeven dat er bij mij nog nooit een pen te vinden is geweest. Wel heel wat pakjes Lucky Strike...
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ik weet niet of een 74er al bekabeld is voor de toerenteller, maar mijn 76er wel. Of ze moeilijk te vinden zijn? Geen idee, ik had er een handvol van, maar die zijn inmiddels weg of gereserveerd voor eigen gebruik.
Klokken heb ik over, kleine 2 handen vol. Daar kan ik je wel snel aan helpen.
Klokken heb ik over, kleine 2 handen vol. Daar kan ik je wel snel aan helpen.