Re: Vyv ook een 99. LPG doet raar.

1967-1984
Plaats reactie
gunar
Geregistreerd lid

Re: Vyv ook een 99. LPG doet raar.

Bericht door gunar » do 06 feb, 2014 14:59

Vermogensverlies, rubbermof los ?

Je zou dan eerst gaan denken aan slangaansluitingen e.d. En niet aan wegvallen druk vanuit het mengsel. Daarbij hoorde je de LPG nog stromen. Dus toevoer van brandstof was er nog. :? (brandstof pompfunctie). Ook hier weer de kleine dingen die het doen. ;-|+ Maar wie wat bewaart heeft het in hoge nood bij de hand. Motorruimte en bodembescherming van de Saab is ons vangnet......kijk aan daar zie ik een onderdeel liggen...zou dat ?.....probleem gefixt....geweldig van Saab....zelfprobleemoplossend vermogen on board....weer vastmaken en gaan :O:

Benzinefontein bij de carburateur. Als tip wordt aan LPG rijders gegeven om eens in de 3 maanden (of zo :-S+ ) even over te schakelen op benzinerijden.
In ander kader las ik dat afdichtingen, membramen e.d. lekkage gaan vertonen wanneer ze niet regelmatig onder druk staan. Een pakking is ook een afdichting. Kan dus zijn dat die na 2 jaar niet meer in functie te zijn geweest (niet in contact meer geweest met benzinedruk en stroming) zodoende verdroogd is (structuur materiaal pakking is in die tijd nadelig gewijzigd geworden) en daardoor rond de carburateur de benzine naar buiten doet vloeien.

Bewuste pakking vervangen en wat regelmatiger eens op benzine overschakelen kan je voor het vervolg voor een rare rijervaring plots midden op de snelweg behoeden.

De 99 voelt aan dat er een mogelijk afscheid aanstaande is. Een koe, geen heilige met 4 wielen, merkt dat wanneer hij niet naar de vertrouwde wei geleid wordt maar erlangs. Voelt aan zijn uiers (klompen :P ) dat de eigenaar een andere weg wil gaan. Waarheen ? Boewh. Vorige week nog koeiennieuws uit Duitsland. Met winderigheid had een groep dames de eigen stal opgeblazen. :twisted: Ter geruststelling: het waren geen LPG koeien. Wat de mogelijke route van de 99 ook wordt, aan de slager verkopen (hij wilde ook een Saab gaan rijden) of niet, zorg als het kan dat de 99 goed gestald is. Wie wat bewaart.....is goed bezig én beter af. :wow:

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vyv ook een 99. LPG doet raar.

Bericht door op » do 06 feb, 2014 16:02

Oldtimer?
LPG melkkoe!

gunar
Geregistreerd lid

Re: Vyv ook een 99. LPG doet raar.

Bericht door gunar » do 06 feb, 2014 17:13

Had ze met de nieuwe melkrobot allemaal tot de allerlaatste druppel willen uitmelken, die geldbeluste en zodoende verblinde, domme boer, Weekers.
Er gaan geruchten dat hij adviseur wordt bij een grote melkfabriek. Door de opgedane kennis met Bulgaarse yoghurt; zijn ultieme, unieke selling point (USP). :mrgreen:

Gebruikersavatar
S@@bman
Geregistreerd lid

Re: Vyv ook een 99. LPG doet raar.

Bericht door S@@bman » vr 14 feb, 2014 21:29

Ik heb vorig jaar exact hetzelfde meegemaakt maar vond gelukkig de betreffende schroef meteen terug toen ik op de pechtstrook stond.
Ik heb daarna een nieuwe schroef gemonteerd en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Vyv ook een 99. LPG doet raar.

Bericht door Vyv » vr 14 feb, 2014 21:38

Schroef vond ik ook terug. Zit nu stukkie ducktape omheen :twisted:

Gebruikersavatar
S@@bman
Geregistreerd lid

Re: Vyv ook een 99. LPG doet raar.

Bericht door S@@bman » vr 14 feb, 2014 21:40

Ja, zo kan het ook 8) .

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Vyv ook een 99. LPG doet raar.

Bericht door Vyv » vr 14 feb, 2014 21:45

Dinsdag deed mijn al mijn radio (Pionieer USB blabla) ook al raar, tijdens het rijden een zware plof en uit wassie.
Daarna weer aan en alle settings kwijt :-S+

Ook maar een stukkie ducktape omheen doen denk......

Plaats reactie