wielkast strips
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
D 'n' C
- Geregistreerd lid
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Bestel / vervoerskosten kunnen nogal varieren (moet vanwege de maat meestal via een pakketdienst) maar meestal kom je met dit bedrag wel uit. De leverancier staat ook nog wel eens op een oldtimerbeurs, als je een afspraak kan maken het daar op te komen halen heb je gauw je toegangskaartje terugverdiend.
Monteren gaat zonder kit of lijm. De strips klemmen eenvoudig over de rand heen. Wel verstandig is natuurlijk de wielkastranden vooraf goed schoon te maken en in te spuiten met een beetje tectyl o.i.d. Het is tenslotte een gevoelig punt.
De strips zijn recht als je ze koopt. Als je ze zo maar om de wielkastranden heen duwt dan loop je een groot risico de strips te kraken of de chroomlaag te beschadigen. Je moet de strips vooraf inkorten op ongeveer 1,15 m en dan een half uurtje in heet water (badkuip) laten liggen. Dan is het plastic soepel genoeg geworden om de ronding er in te duwen. Laat de strip niet afkoelen maar monteer hem dan direct. Na montage de strip op lengte snijden en de uiteinden sealen met een beetje blanke lak of kleurloze tectyl, want anders gaat de chroomlaag inwateren en krijg je vieze witte en grijze vlekken.
Monteren gaat zonder kit of lijm. De strips klemmen eenvoudig over de rand heen. Wel verstandig is natuurlijk de wielkastranden vooraf goed schoon te maken en in te spuiten met een beetje tectyl o.i.d. Het is tenslotte een gevoelig punt.
De strips zijn recht als je ze koopt. Als je ze zo maar om de wielkastranden heen duwt dan loop je een groot risico de strips te kraken of de chroomlaag te beschadigen. Je moet de strips vooraf inkorten op ongeveer 1,15 m en dan een half uurtje in heet water (badkuip) laten liggen. Dan is het plastic soepel genoeg geworden om de ronding er in te duwen. Laat de strip niet afkoelen maar monteer hem dan direct. Na montage de strip op lengte snijden en de uiteinden sealen met een beetje blanke lak of kleurloze tectyl, want anders gaat de chroomlaag inwateren en krijg je vieze witte en grijze vlekken.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Vreemd: op mijn gesloopte 99 GL uit '78 zaten zwarte strips.
Weliswaar niet van hetzelfde materiaal als de latere strips op de 99 en 900; het waren ijzeren (?).
Ik heb voor mijn te restaureren 99 GL uit '82 gewoon goede strips van een oude 900 geplukt op het autokerkhof en heb daar 20 euro voor betaald (wat ik toen aan de hoge kant vond
).
Ziet er prima uit.
Volgens mij zaten op de 99 vanaf ca. '82 dezelfde strips als op de 900 met rechte neus.
Of vergis is me
Weliswaar niet van hetzelfde materiaal als de latere strips op de 99 en 900; het waren ijzeren (?).
Ik heb voor mijn te restaureren 99 GL uit '82 gewoon goede strips van een oude 900 geplukt op het autokerkhof en heb daar 20 euro voor betaald (wat ik toen aan de hoge kant vond
Ziet er prima uit.
Volgens mij zaten op de 99 vanaf ca. '82 dezelfde strips als op de 900 met rechte neus.
Of vergis is me
-
D 'n' C
- Geregistreerd lid
-
Bart M
- Geregistreerd lid
-
D 'n' C
- Geregistreerd lid
-
Morrisch
- Geregistreerd lid
Even een korte update: bedrijf zit inmiddels in Maastricht (adres heb ik niet), maar de eigenaar heet nog steeds Addy. De nieuwe gegevens zijn:De bedoelde chroomstrips zijn te bestellen bij:
Darex Import & Export
Loverpad 9
6416DA Heerlen
Je kunt mailen naar:
darex@home.nl
De eigenaar heet Addy
043 3629276
06 22940493
(oude email adres werkt niet meer)
Ze staan ook op de INTERCLASSICS & TOPMOBIEL beurs in het MECC aanstaand weekend.
-
Bioman
- Geregistreerd lid
Beter laat dan nooit: ik heb de zwarte plastic strips dus inderdaad bij m'n lokale Saab-dealer opgehaald (niet goedkoop: totaal voor 4 strips = € 94 incl 25% Saabclub-korting). Het monteren ging eigenlijk redelijk makkelijk: met behulp van een verf-fohn de strips verhit en ze klikten eenvoudig op de wielkast (met enige dwang).
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Toch maar eens bestellen:
Hier alle gegevens:
Darex Import en Export
Kast Liebeekstr 45
6222BA Maastricht
Tel: 043-3629276
E-mail: darex@xs4all.nl
Website: www.darex.nl (is nog leeg)
Rubriek: Oldtimers
Hier alle gegevens:
Darex Import en Export
Kast Liebeekstr 45
6222BA Maastricht
Tel: 043-3629276
E-mail: darex@xs4all.nl
Website: www.darex.nl (is nog leeg)
Rubriek: Oldtimers
-
mba
- Geregistreerd lid
Voor mijn nieuwste aanwinst heb ik 4 chroomstrips nodig (allen stuk). Uit het vervolg van dit topic begrijp ik dat ze niet helemaal conform het origineel zijn. Omdat ik toch een beetje een purist ben wil ik minimale afwijkingen wel accepteren, maar niet meer dan dat. Wat is de afwijking van het origineel?
En, heeft iemand inmiddels die strips al eens besteld en gemonteerd? Foto?
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
De strips verschillen amper van de originele.mba schreef:Voor mijn nieuwste aanwinst heb ik 4 chroomstrips nodig (allen stuk). Uit het vervolg van dit topic begrijp ik dat ze niet helemaal conform het origineel zijn. Omdat ik toch een beetje een purist ben wil ik minimale afwijkingen wel accepteren, maar niet meer dan dat. Wat is de afwijking van het origineel?
Forummer Panhead heeft ze daar vandaan gehaald, dus hij zal er wel meer over weten.
Overigens zijn de zwarte strips daar NIET te krijgen, helaas.
Als iemand weet waar wel, dan mag hij het laten weten