Saab 99, update @ pag. 4

1967-1984
dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » zo 09 sep, 2007 11:31

volgens mij is greg zelf echt wel al over de streep en moet ie alleen de titel nog ff aanpassen.... :lol:

Leuke kar en gelijk mogen sleutelen.... wat wil je nog meer :wink:

Of zou zijn moeder em toch stiekum zelf zijn gaan kopen???

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » zo 09 sep, 2007 12:22

1200 euro is toch erg netjes...kabelboom rustig repareren.

DOEN

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 09 sep, 2007 12:59

Een kabelboom vervangen is een kwestie van goed documenteren welke connector waar vast zit. Dat is niet ingwikkeld, alleen een kwestie van goed uit je doppen kijken en referenties opschrijven. Als je alle aansluitpunten merkt met een stukje afplaktape waarop je met cijfers en letters een unieke codering schrijft kan je bijna niet fout gaan. Bij de connectorblokken altijd een tekeningetje maken van welke draad waar zit. Op deze manier knip je het grote probleem in kleinere, makkelijke verwerkbare stukjes. Vorig jaar heb ik op deze manier kortsluitingsschade in de Sonett verholpen en hoewel ik er niet blij mee was dat het me vlak voor het zomerseizoen overkwam heb ik er wel een hoop van geleerd.

Alex

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » zo 09 sep, 2007 14:23

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Het gaat 'm worden hoor, ben er toch wel erg weg van, en de staat van de auto is toch erg goed.
Als ik hem nu laat staan, ga ik er zeker spijt van krijgen! :twisted:
Als het goed is ga ik hem volgende week zaterdag ophalen.

Ik ga gewoon m'n best doen om het te repareren, waarschijnlijk heb ik wel hulp maar dat moet wel goedkomen. :)
Leuke auto! Mocht het toch op puzzelen aankomen, dan wil ik je daar best eens een dagje bij komen helpen -- niet dat ik er veel verstand van heb, maar puzzelen vind ik best geinig en twee no-no's weten natuurlijk meer dan één . (En, zo bedacht ik hoopvol, wat kan er nou helemaal fout gaan met een boek erbij, haha!)
Lijkt me een erg leuk plan, dan kunnen we elkaar er in ieder geval niet op aankijken als er iets mis gaat. :lol: :lol:
Maar met alle tips moet het vast goed gaan komen, we spreken wel een keer af!

Misschien dat er nog meer forummers zijn die wat ervaring willen opdoen, of ervaring hebben en willen komen helpen? :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 09 sep, 2007 14:29

Greg schreef:Misschien dat er nog meer forummers zijn die wat ervaring willen opdoen, of ervaring hebben en willen komen helpen? :D
Ik kom wel hoor, na mijn vakantie ;)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 09 sep, 2007 18:16

Hee Greg, gave auto! Hoe krijg je al die koopjes toch voor elkaar altijd?
Veel plezier met de auto, kabelboom vervangen lijkt me geen vervelende klus persoonlijk, en de rest van de auto ziet er uitnodigend uit!

Verstandige moeder heb je trouwens ;)

groeten,

Lennard

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » zo 09 sep, 2007 19:19

Weer een 99-clublid: gefeliciteerd!

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » zo 09 sep, 2007 21:16

Ik kom wel hoor, na mijn vakantie
Gezellig, jij hebt toch ook al sleutelervaring? :P
Hee Greg, gave auto! Hoe krijg je al die koopjes toch voor elkaar altijd?
Veel plezier met de auto, kabelboom vervangen lijkt me geen vervelende klus persoonlijk, en de rest van de auto ziet er uitnodigend uit!
Bedankt! Maar een koopje is dit nou ook weer niet naar mijn mening, gewoon een goede prijs voor een harde 99. :wink:
Verstandige moeder heb je trouwens
Ze rijdt zelf geen Saab hoor :lol:
Weer een 99-clublid: gefeliciteerd!
Thnx!

Hoe denken jullie trouwens over inca's? Misschien wel leuk als zomervelgen, vind deze stalen velgen ook erg fraai staan, maar inca's geven hem toch wel een specialere look vind ik.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 09 sep, 2007 21:31

Greg schreef:
Ik kom wel hoor, na mijn vakantie
Gezellig, jij hebt toch ook al sleutelervaring? :P
Valt ook wel mee, ik weet hoe een ratel ratelt en dat een dopsleutel dopt :P is weer een leuke uitdaging dit toch ;)

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » zo 09 sep, 2007 22:17

Greg schreef: Hoe denken jullie trouwens over inca's? Misschien wel leuk als zomervelgen, vind deze stalen velgen ook erg fraai staan, maar inca's geven hem toch wel een specialere look vind ik.
Dat je even weet wie je kan bp'en, mocht je voor inca's gaan

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 09 sep, 2007 22:23

Hmmm, ik zou geen Inca's doen op deze 4 deurs. Liever Sunburst of US Turbo's.

Als de kabelboom toch al is doorgebrand kun je net zo goed voor een T16 boompje gaan en ook het blokje wisselen... ;)

Zonder gekheid: mocht er een sleuteldagje komen, wil ik misschien ook nog wel even langskomen.

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » za 15 sep, 2007 20:26

Vandaag de auto opgehaald, dat is prima verlopen.

Hier wat foto's van het transport:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb de auto alleen goed gewassen, en de doffe plekken mooi weg kunnen poetsen.
Verder nog geen tijd gehad om hem goed te poetsen, dan moet nog maar eens gebeuren.
Heb ook geprobeerd de auto aan te starten, dat lukt opzich wel, hij loopt nog prachtig.
Alleen zodra je de kabels eraf haalt slaat ie weer af, ik denk dat of de accu kapot is of er een draad tegen de carrosorie aanzit die de accu leegtrekt.
Ik ga morgen in ieder geval proberen of ie wat doet met een andere accu erin...

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 15 sep, 2007 20:30

Dat is ook al weer zo'n mooie auto van Greg!! :D
Gefeliciteerd met de aankoop!! :P
En als je straks je rijbewijs hebt, veel fijne en veilige :O: toegewenst!!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 15 sep, 2007 20:33

Gaaf Greg! Heel veel plezier ervan en ik ben heel benieuwd naar de vorderingen :wink:

Groetjes,
Sjoerd

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 15 sep, 2007 20:35

Mooie SAAB Greg! neem de tijd om hem te repareren en als je rijden mag veel plezier ermee

Plaats reactie