spoorstang

1967-1984
Thom
Donateur
Donateur

stuurhuis

Bericht door Thom » di 09 jan, 2007 18:19

Je kunt de speling ook nog afstellen, zou ik bijna vergeten te zeggen. Er zit een plaatje met 2 schroefjes aan de onderkant (bereikbaar van onderen zonder uitbouw) waar je stelplaatjes kunt toevoegen of afnemen voor de afstelling. Dit heb ik opnieuw afgesteld toen mijn 99 niet meer door de APK kwam.

Paul99
Geregistreerd lid

Re: stuurhuis

Bericht door Paul99 » di 09 jan, 2007 21:22

Thom schreef:Je kunt de speling ook nog afstellen, zou ik bijna vergeten te zeggen. Er zit een plaatje met 2 schroefjes aan de onderkant (bereikbaar van onderen zonder uitbouw) waar je stelplaatjes kunt toevoegen of afnemen voor de afstelling. Dit heb ik opnieuw afgesteld toen mijn 99 niet meer door de APK kwam.
Briljante tip waar ik al op hoopte! :bow: Waar zijn de afstelplaatjes te verkrijgen?

Roel
Geregistreerd lid

Bericht door Roel » wo 10 jan, 2007 8:47

mmm het lijkt er nu toch op dat ik een spoorstang heb gekregen die bedoeld is voor de 99 met stuurbekrachtiging... :( :( Uit de plaatjes in de vraagbaak word ik ook niet veel wijzer :?
Maar die stelplaatjes, stel je hiermee het stuurhuis? Of de binnenste kogel?

Roel
Geregistreerd lid

Bericht door Roel » wo 10 jan, 2007 9:27

Maar even een plaatje erbij hoor, anders wordt het niet duidelijk. Zo ziet de spoorstang die ik heb gekocht eruit:

[/img]http://www.hbase.nl/[img]

plaatje is van hbase.nl en die geven deze spoorstang op alsof ie bij de 99 zonder stuurbekrachtiging zou horen. Alleen lijkt ie volgens mij niet op de originele. zoals ie in de vraagbaak staat. [/img]

Roel
Geregistreerd lid

Bericht door Roel » wo 10 jan, 2007 9:30

dit werkt niet, nog een poging:

Afbeelding

hij is een beetje klein uitgevallen, maar is dit de juiste spoorstang voor een 99 uit 77 zonder stuurbekrachtiging?????? :roll:

Roel
Geregistreerd lid

Bericht door Roel » wo 10 jan, 2007 9:32

:evil: ik ben ook slecht met computers...... misschien wil iemand me uitleggen hoe ik een fotootje hier moet krijgen :oops: En voor diegenen die echt met me meeleven.... ik heb de spoorstang ook in mn foto albumpje geplaatst.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 10 jan, 2007 9:40

Handleiding om foto's te plaatsen: viewtopic.php?t=3955

Spoorstang: Afbeelding

Ik heb geen idee of het de goed is.

Roel
Geregistreerd lid

Bericht door Roel » wo 10 jan, 2007 9:43

geweldig Paul, ik begon al ernstig aan mezelf te twijfelen. Zal voortaan eerst lezen hoe het moet, en dan pas gaan kloten :wink:

Maargoed, heb ik hier een juiste spoorstang te pakken :?:

Roel
Geregistreerd lid

Bericht door Roel » do 11 jan, 2007 14:05

Iemand een idee of ik de juiste spoorstang heb??? :)

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 12 jan, 2007 2:17

ziet eruit als een geïntegreerde spoorstang voor een 900 met stuurbekrachtiging. de spoorstang van een 99 is volgens mij een los deel in plaats van deze spoorstang-binnenstuurkogelsamenstelling.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 14 jan, 2007 12:16

Dit is de spoorstang van een Saab 90. Ik weet niet of deze gelijk is aan een b-motor, maar misschien heb je er iets aan.

Afbeelding

Een groter plaatje staat hier

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 14 jan, 2007 12:22

Net als bij een EMS.
Dat is bij de SAAB 900 EMS ook een onbekrachtigd stuurhuis, met een afwijkende overbrengingsverhouding!!

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » zo 14 jan, 2007 21:59

Zou dit een foto van een spoorstang uit een 99 kunnen zijn?

Afbeelding

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 14 jan, 2007 22:14

S@@bman schreef:Zou dit een foto van een spoorstang uit een 99 kunnen zijn?

Afbeelding
Dat is een kompleet stuurhuis :!: :!: :lol: :lol:
Maar die lijkt volgens mij wel op eentje van een SAAB 99 :!: :!:

Groeten. :D

De900C-GAS

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 14 jan, 2007 22:43

idd. lijkt er sprekend op.

Plaats reactie