HALVAR; distributie
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Re: Hallo, ik mag ook weer hier kijken: HALVAR
Dat zijn de auto's die je wil hebben!
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Wat een mooie 99, geniet ervan!
-
Eelco9-3
- Geregistreerd lid
Prachtige 99 in een geweldige kleur. Geniet ervan!
-
Guido900T
- Donateur (3x)

gefeliciteerd! wat is er mooier als in dezelfde auto als die van je grootvader te rijden? 
-
willemwerkt
- Donateur (3x)

Ja hoor, een tweedeurs 99.
Echt het mooiste model en de mooiste uitvoering vind ik.
(Op een 95 na natuurlijk)
Gefeliciteerd, top aankoop
Echt het mooiste model en de mooiste uitvoering vind ik.
(Op een 95 na natuurlijk)
Gefeliciteerd, top aankoop
-
el-barro
- Donateur (2x)

Bedankt allemaal. Ben erg blij met de auto.
Ook mijn tweelingzonen zijn erg tevreden, vooral met het vooruitzicht dat we bij het Louwman museum via het voetpad voor de deur mogen staan als verlengstuk van het museum. Toch maar snel nog een keer heen voordat er met zout gestrooid gaat worden.
Ondertussen heb ik wat echt palissanderfineer binnen gekregen waar van de winter het dashboard opgeknapt gaat worden. Het plakplaatjesvan de Gamma heb ik ook als backup.
Nu zijn de badges achterop allemaal zwart uitgeslagen, zijn deze van origine geverft of zit er een echt metaallaagje op?
Ik kan me herinneren dat er ook een soort geborsteld effect inzit. Iemand ervaring met het opknappen hiervan? Ik dacht het te proberen met een inktroller met aluminium verf maar wellicht heeft er iemand betere ideeën.

Ook mijn tweelingzonen zijn erg tevreden, vooral met het vooruitzicht dat we bij het Louwman museum via het voetpad voor de deur mogen staan als verlengstuk van het museum. Toch maar snel nog een keer heen voordat er met zout gestrooid gaat worden.
Ondertussen heb ik wat echt palissanderfineer binnen gekregen waar van de winter het dashboard opgeknapt gaat worden. Het plakplaatjesvan de Gamma heb ik ook als backup.
Nu zijn de badges achterop allemaal zwart uitgeslagen, zijn deze van origine geverft of zit er een echt metaallaagje op?
Ik kan me herinneren dat er ook een soort geborsteld effect inzit. Iemand ervaring met het opknappen hiervan? Ik dacht het te proberen met een inktroller met aluminium verf maar wellicht heeft er iemand betere ideeën.

-
Saapie
- Donateur (2x)

Prachtige 99! De badge hoort alu met zwarte rand te zijn.
-
Dune900
- Geregistreerd lid
Ik ben erg benieuwd of je het met palissanderfineer weer strak krijgt!
M.b.t. de badges: volgens mij is dit, vreemd genoeg, origineel. Alleen de 5-speed hoort volgens mij zilvergrijs te zijn. Zo zit het in ieder geval bij die van mij en ik zie het ook bij veel andere 99’s terug
M.b.t. de badges: volgens mij is dit, vreemd genoeg, origineel. Alleen de 5-speed hoort volgens mij zilvergrijs te zijn. Zo zit het in ieder geval bij die van mij en ik zie het ook bij veel andere 99’s terug
-
el-barro
- Donateur (2x)

Ik weet zeker dat de badges zilvergrijs zijn met de schuine rand zwart, maar dit grijs gaat er vanaf, behalve bij 5speed, omdat deze van massief aluminium is.
Maar ik vraag me af hoe de originele zilveren kleur er opzit, maar ik ga het proberen met een inktroller, als het lukt zal het wel veel navolging krijgen; wordt vervolgd.
Het fineer wordt wel spannend, vooral het in eerste instantie vlak krijgen van de fineer. Maar dat is een klusje voor als de auto in de stalling staat.
Maar ik vraag me af hoe de originele zilveren kleur er opzit, maar ik ga het proberen met een inktroller, als het lukt zal het wel veel navolging krijgen; wordt vervolgd.
Het fineer wordt wel spannend, vooral het in eerste instantie vlak krijgen van de fineer. Maar dat is een klusje voor als de auto in de stalling staat.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Heel fraai! Mooie kleur. Totaal passend in de jaren '80. Ik vond dat toen al een kleur die ik wel zou willen hebben. Zo'n beetje de laatste 96 die nieuw op kenteken kwam, hier in Nederland, heeft ook deze kleur. (Is van een medeforummer, trouwens).
-
el-barro
- Donateur (2x)

Deze kleur is toch niet op een 96 geleverd? Dit is Terracotta 126G geleverd in 1982.
Ik ben wel benieuwd naar een 96 in die kleur.
Ik ben wel benieuwd naar een 96 in die kleur.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik denk dat Menno deze bedoelt, maar die is niet Terracotta maar Chamottebruin (167H):

-
el-barro
- Donateur (2x)

Ik snap de verwarring, ik moet ook zeggen dat de terracotta op foto niet goed overkomt. Iedereen die hem in het echt ziet na een foto gezien te hebben zegt; "o dat valt best mee!" 
-
MvR
- Geregistreerd lid
Inderdaad! Nou zijn mijn ogen niet best `(geen grap) dus ik kan het verschil moeilijk zien op een foto. Dat gezegd: die 99 blijft een mooie auto!
-
el-barro
- Donateur (2x)

HALVAR; achterklep logo's opknappen
Gisteren even goed gekeken naar de logo's, bleek dat ze met stift zwart gemaakt waren.

Poetsen met een doekje met wasbenzine gaf het volgende resultaat.

Daarna schuurkurk met lapje met commandant, nu bleek dat er nog maar een heel dun laagje lak opzit.

Hier is goed te zien dat SAAB en GL kunststof badges zijn die een laklaag hebben en 99 en 5speed van aluminium zijn waar de zijkanten zwart van geverft zijn... rare jongens die Zweden

Ik heb een linodruk roller besteld, kijken of het lukt.

Poetsen met een doekje met wasbenzine gaf het volgende resultaat.

Daarna schuurkurk met lapje met commandant, nu bleek dat er nog maar een heel dun laagje lak opzit.

Hier is goed te zien dat SAAB en GL kunststof badges zijn die een laklaag hebben en 99 en 5speed van aluminium zijn waar de zijkanten zwart van geverft zijn... rare jongens die Zweden

Ik heb een linodruk roller besteld, kijken of het lukt.