moer krukaspolie losdraaien

1967-1984
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: moer krukaspolie losdraaien

Bericht door turbopilot » za 12 sep, 2020 8:44

kemman schreef:
vr 11 sep, 2020 22:18
Allemaal hele slimme oplossingen, maar ff nog de vraag: krijg je de poelie tussen schutblad en motorblok er langs?
:shock: 3 en 11 berichten terug :wink:

Als brinky het zegt en sapp ook nog eens, mijn broer haalt altijd de motor eruit en die heeft 45 jaar ervaring.
Ik maar 40 en wil het nog wel een keer zeggen NEE

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik heb ooit iemand hier op het forum het voor elkaar zien te krijgen om een H motor met automaat bak in een 96 te sleutelen.
En nog knapper
Het defecte motorblok (bovenstuk) te scheiden/wisselen van de versnellingsbak in de auto :mrgreen:

:offtopic: Snap je vraag , zag hier iemand het gehele kacheldeel loshalen om de waterpomp te wisselen bij een H motor in een 99 en dat hoeft dus niet
( rechter motorsteun lossen, klosje hout mbv koevoet tussen motor en shutboard (+2cm speling) en dan poelie van de waterpomp eraf en dan de waterpomp eruit

Tip, voor het terugplaatsen eerst controleren of de poelie goed op de waterpomp past.
Al 3 keer meegemaakt dat het K was. Ergste geen getapt draad voor de 4 boutjes aanwezig
(Bij ophalen doe ik tegenwoordig terplekke de doos al los voor controle, weet je ook zeker dat je een pakking hebt)
Ben je geen geoefende sleutelaar, koop dan een extra pakking :D

Ary van Hoorne
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ary van Hoorne » za 12 sep, 2020 17:51

kemman schreef:
vr 11 sep, 2020 22:18
Allemaal hele slimme oplossingen, maar ff nog de vraag: krijg je de poelie tussen schutblad en motorblok er langs?
Probeer het maar...SUCCES! Daarna willen we allemaal weten hoe je het hebt gedaan, we willen graag wat leren.

P/S ik ken ook nog niemand die het gelukt is.

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » zo 11 okt, 2020 15:25

Foll schreef:
ma 31 aug, 2020 6:42
Wil daar zelf nog eens een tooltje voor maken, die je op de krukaspoelie zelf bout en de boel dan vast houdt.
Dit is het tooltje geworden, werkt super vind ik zelf. Blok kan gewoon los op een karretje blijven staan, koker ergens op laten steunen en gaan.
Afbeelding

Ary van Hoorne
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ary van Hoorne » di 27 okt, 2020 10:40

Mooi Foll! een 90-blok?

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » di 27 okt, 2020 15:38

Thanks Ary! Nee is een 84’er 99 blok, met dubbele stromberg carburateurs, een 5-bak en inmiddels weer een blauwe 99 er omheen :O: .

Zeepjeerd
Geregistreerd lid

Bericht door Zeepjeerd » di 16 feb, 2021 13:25

Het tooltje kan zelfs wat eenvoudiger na wat inspratie op gedaan te hebben van @Foll! Heb hier gewoon een hoekstuk staal van 3mm gepakt, uitgehold voor de dop en op twee plekken vast gezet.
Ziet er minder mooi uit maar werkt even goed
Afbeelding

Plaats reactie