1973 99L blue arrow

1967-1984
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 1973 99L blue arrow

Bericht door blue city » di 17 dec, 2013 16:51

:D

Als het om tellerkabel 8559973 gaat kan ik je daaraan helpen. Geen idee of ie goed is voor een '73.

:O:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 17 dec, 2013 17:40

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 17 dec, 2013 18:40

:D

Robbert, bedankt voor de link. Had er zelf niet zo snel meer aan gedacht. In het topic wordt gesproken van een vroege 99, dat is een '73. maar er wordt ook gesproken van '82-'84. Ik weet niet of daar verschil in zit. TS mag die van mij overnemen, maar ik wil hem geen knollen voor citroenen verkopen. Op Google kom je ze ook niet tegen muv een paar Russische sites.
Als TS de moeite neemt om het bij een dealert na te vragen is hij er gauw achter of die van mij de goeie is.

:O:

Niels mobers
Donateur
Donateur

Bericht door Niels mobers » di 17 dec, 2013 20:08

Ik merk dat het handig was geweest als ik vermeld had dat ik al een kabel heb liggen :roll: .
Deze had de vorige eigenaar er nog bij gedaan, ik heb niet gecontroleerd of dit de juiste is, dat zal ik nog effe doen voor de zekerheid.

Nog even een vraag over onderstaande:
Dan zit er een klein lek in het koelsysteem. Thermostaat vervangen zal niet gaan helpen. Probleem is dat er niet genoeg druk opgebouwd kan worden om de termostaat initieel te openen. In het begin kookt het water, dat geeft druk en doet de termostaat openen. Daarna blijft de temperatuur goed. Luister na een rit als de motor uit staat of je ergens hoor sissen. Vaak een slangenklem aandraaien ergens en dan is het goed.[/quote]

Betekent dit dat ik het lek in het "kleine" systeem moet zoeken? Het grote is nog niet actief op het moment dat de temp hoog oploopt. En bedoel je dat het water gaat koken omdat er iets niet goed is, of is het (ook in een goed systeem) de bedoeling dat het water kookt om de thermostaat te activeren? Ik was in de veronderstelling dat de thermostaat vanaf de gespecificeerde temp (85degC of zoiets) zichzelf opent zonder hulp van water- of stoomdruk.

Alvast bedankt.
Niels

Plaats reactie