Wie o wie heeft de saab 99 2.0 al van het gas ?
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Re: Wie o wie heeft de saab 99 2.0 al van het gas ?
Ik heb vorige week nog met de RDW gebeld.
Daar zeiden ze tegen mij dat er gecontroleerd
wordt of alles er echt uit is en de verlichting.
Daar zeiden ze tegen mij dat er gecontroleerd
wordt of alles er echt uit is en de verlichting.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ik niet, ik gooi alles in de schorsing en blijf met 2 doorrijden op lpg
waarom zou ik een goedlopende 99 op lpg om gaan bouwen, het omslagpunt ligt bij ca 10k en ik rij er 20 tot 30
30k is 3000 l aan brandstof, dus ook €3000 aan brandstof verschil met benzine
waarom zou ik een goedlopende 99 op lpg om gaan bouwen, het omslagpunt ligt bij ca 10k en ik rij er 20 tot 30
30k is 3000 l aan brandstof, dus ook €3000 aan brandstof verschil met benzine
-
w.veltman
- Donateur

Heb vandaag met de belastingdienst gebeld en deze hebben mij gezegd dat mijn auto met bouwjaar 1983 tot 1 maart kan kan doorrijden.
Voor 1 maart moet hij gekeurd zijn, ik zou zeggen bel eerst even. ( het bellen is gratis!! ja ja )
Voor 1 maart moet hij gekeurd zijn, ik zou zeggen bel eerst even. ( het bellen is gratis!! ja ja )
-
GHIA
- Geregistreerd lid
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/blog ... ijstellingVoor welke voertuigen
Het derde lid van artikel 84a van de Wet MRB 1994 geeft weer welke motorrijtuigen onder de overgangsregeling kunnen vallen en welke voorwaarden en beperkingen daarbij van toepassing zijn. Het betreft personenauto’s en bestelauto’s rijdend op benzine, en motorrijwielen, bussen en vrachtauto’s die vóór 1 januari 1988 voor het eerst in gebruik zijn genomen. Personen- en bestelauto’s rijdend op een andere brandstof dan benzine, dit zal vaak gasolie (diesel) of vloeibaar gemaakt petroleumgas (LPG) zijn, komen niet in aanmerking voor de overgangsregeling. Het derde lid, onderdeel b, van dit artikel 84a ziet hierop. Met diesel- en LPG-auto’s worden in de regel veel kilometers gereden. De houder van een diesel- of LPG-auto jonger dan 40 jaar heeft derhalve de keuze tussen het betalen van de reguliere MRB dan wel het schorsen van deze auto (gedurende een deel van het jaar). Overigens is het ook mogelijk om een LPG-auto weer in de originele staat te herstellen, zodat die weer als benzineauto wordt aangemerkt. Als dan komt die auto dan weer met ingang van het eerstvolgende kalenderjaar in aanmerking voor het overgangsrecht.
Zoals ik het lees, voor 1 januari van lpg af, kan er dat jaar erop gebruik gemaakt worden mbt. 'laag' tarief.
-
op
- Donateur (4x)

Goeie link Ghia.
Dit is echt een schandalige regeling, een fatsoenlijke overheid onwaardig.
Dit soort ingrijpende maatregelen, kort voor de vakantie, terwijl de keuze voor het hele jaar geldt en de financiële consequenties stevig zijn.
Dit is echt een schandalige regeling, een fatsoenlijke overheid onwaardig.
Dit soort ingrijpende maatregelen, kort voor de vakantie, terwijl de keuze voor het hele jaar geldt en de financiële consequenties stevig zijn.
-
riksel
- Geregistreerd lid
hier mag een slotje op
-
turbopilot
- Donateur (7x)

waarom, omdat het bij jouw niet heeft gewerkt?
viewtopic.php?f=3&t=136349" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=3&t=136349" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Highlander
- Geregistreerd lid
[]
Waarom moet Rick bij jou verantwoording afleggen ??
Het lijkt mij dat iemand die een topic start, zelf uitmaakt wanneer het gesloten word.
gr,
Chris
Waarom moet Rick bij jou verantwoording afleggen ??
Het lijkt mij dat iemand die een topic start, zelf uitmaakt wanneer het gesloten word.
gr,
Chris
-
turbopilot
- Donateur (7x)

misschien, omdat er andere goede tips voorbij komen 
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Smell the coffee and wake up; onze overheid is niet fatsoenlijk (dit overigens in tegenstelling tot wat men je via de staatsomroep wil laten geloven..)op schreef:een fatsoenlijke overheid onwaardig.
-
sb129h
- Donateur (2x)

De macht en kracht van de media. Wordt dikwijls onderschat.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Ik zag het verzoek ook voorbij komen en heb even gekeken wie het geopend had, ook of er evt een voor de hand liggende reden voor zou zijn, zag toen niet echt een reden om te reageren, mag natuurlijk al zag ik ook niet echt een reden om het topic te laten sluiten. Ik kan de reactie op het verzoek tot sluiten dus ook best plaatsen, er werd nog inhoudelijk gereageerd met een mogelijkheid tot meer, proef geen verantwoording daaruit. Een topic lijkt me geen bezit en hopelijk tot nut van zoveel mogelijk forummers. Wel heb ik met belangstelling kennis genomen van de link die me best bevreemd.
De moderator heeft kennelijk ook geen reden gezien het topic te sluiten, jeroen reageert op iets voor het verzoek, mogelijk een lijntje voor voortgang...
De moderator heeft kennelijk ook geen reden gezien het topic te sluiten, jeroen reageert op iets voor het verzoek, mogelijk een lijntje voor voortgang...
-
Valorian
- Geregistreerd lid
Zojuist belastingdienst gesproken. Voor mij betekent de nieuwe regeling het volgende:
- T/m 30 maart de tijd om LPG uit te bouwen (mijn 'eerste afgifte kenteken in NL' is 30 december, dus 1e nieuwe tijdvak in 2014 is 31 maart (!)
- Als ik LPG uitbouw en voor 30 maart bij RDW aangeef dat de auto is omgezet naar benzine dan kan 'ie per direct in de 'overgangsregeling' en kan ik dus t/m november 2014 op benzine rijden voor de eenmalige 120 euro.
Voor mij geeft dit wel wat ruimte, heb de auto al te koop staan, maar tenzij iemand met een leuk bod komt blijf ik er denk ik gewoon nog even in rijden tot het eind van 't jaar '14.
- T/m 30 maart de tijd om LPG uit te bouwen (mijn 'eerste afgifte kenteken in NL' is 30 december, dus 1e nieuwe tijdvak in 2014 is 31 maart (!)
- Als ik LPG uitbouw en voor 30 maart bij RDW aangeef dat de auto is omgezet naar benzine dan kan 'ie per direct in de 'overgangsregeling' en kan ik dus t/m november 2014 op benzine rijden voor de eenmalige 120 euro.
Voor mij geeft dit wel wat ruimte, heb de auto al te koop staan, maar tenzij iemand met een leuk bod komt blijf ik er denk ik gewoon nog even in rijden tot het eind van 't jaar '14.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

wat ze mij hebben wijsgemaakt is , dat je nu voor die eerste 3 maanden wel voor gas moet betalen
komt nog weer bij, omdat je eerst op lpg rijdt, kun je geen gebruik maken van de €120 regel.
ik baal er gewoon van dat ze de boel niet gewoon fatsoenlijk op papier hebben staan.
gelukkig heb ik er al 5 in de schors, schorsen vanaf nu is "gratis"
komt nog weer bij, omdat je eerst op lpg rijdt, kun je geen gebruik maken van de €120 regel.
ik baal er gewoon van dat ze de boel niet gewoon fatsoenlijk op papier hebben staan.
gelukkig heb ik er al 5 in de schors, schorsen vanaf nu is "gratis"
-
Valorian
- Geregistreerd lid
Vreemd, het is jammer dat ze het niet duidelijker op papier gezet hebben ja. Het blijkt per tijdvak te gaan, en die is gekoppeld aan je datum eerste toelating of eerste afgifte kenteken in NL (bij import). Als je geluk hebt, en bijvoorbeeld 30 december als datum hebt, dan zijn je tijdvakken dus 30-12 t/m 30-3, 31-3 t/m 30-6, etc. Je eerste nieuwe tijdvak van '14 begint dan dus op 30 maart. Heb je pech en bijvoorbeeld 2 oktober als datum, dan zou je tijdvak dus 2-10 t/m 2-1 zijn, en is je eerstvolgende tijdvak in 2014 dus al op 3 januari. Zo heb ik het in ieder geval begrepen. En dat je dan dus pas hoeft te betalen voor LPG vanaf start 1e tijdvak. Zo was het voorheen ook als je auto voor het eerst 25 jaar oud was, je kreeg nooit halve rekeningen begreep ik van medeforummer Lennard.