niet zomaar een blauwe turbo...

1967-1984
Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » di 04 apr, 2006 19:14

Dit model heeft toch mijn absolute voorkeur. Hoe en vooral waar vindt je nou zoiets. :?: Er word altijd geschreven dat de 99 modellen uit 1979 en 1980 een zeer slecht conserveringsmiddel hadden, dus bijna altijd verroest.
Als ik er ooit een vindt, dan koop ik hem ook, maar de onderkant moet toch iig "hard"zijn, de rest is nog wel op te knappen. Kan iemand mij ook een prijsindicatie geven wat er nog voor zo'n SAAB betaald moet worden.
Deze kleur is heel mooi, en inderdaad de bordeaux rode geniet mijn absolute voorkeur. :lol:

Groeten

Maarten

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 04 apr, 2006 20:01

mijn onderkant is opzich hard, maar een wielkast is wel helemaal doorgeroest .. voor de rest valt de roest wel mee. Mijne koste 300e... en stond in belgië 8) (gewoon op internet, en zelfs hier via sf gevonden)

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » di 04 apr, 2006 20:06

Ik ben nog 1 item vergeten te melden in mijn vraag. Het moet wel een TURBO II zijn. Blijft de prijs zal dan met aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid (20 x woordwaarde bij Scrabble) niet meer gelijk zijn.

Maarten

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 04 apr, 2006 20:08

yep... turbo II, moet nog wel het een en ander aan gebeuren hoor... en deze blauwe zal wel iets duurder zijn aangezien hij in iets betere staat lijkt te zijn

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » di 04 apr, 2006 20:12

O.K. Ik ga zoeken.

Maarten

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 04 apr, 2006 20:29

DaVinz schreef:Mijne koste 300e... en stond in belgië 8) (gewoon op internet, en zelfs hier via sf gevonden)
Tja, maar eerst vroegen ze er 1500 € voor.
Bij wijze van 'statement' (te veel voor een wagen in die staat) bood ik toen maar 150 €, waarop iemand anders van het forum 250 bood, maar uiteindelijk 300 € ging betalen omdat er aanvankelijk geen papieren bij waren.

Je hebt dus geluk gehad :lol: , want je komt ze niet vaak meer tegen en al zeker niet in België.

whataboutus
Geregistreerd lid

baby blue

Bericht door whataboutus » di 04 apr, 2006 21:19

DaVinz schreef:... is de blauwe ook in belgië gebouwd? (mijne wel namelijk)
speurend op het web er achter gekomen dat zij, volgens het chassisnummer: 99 80 60 xxxxx, in 1980 in finland(60) is geboren.
:coldsnow:
Wel kunnen vinden dat er ook saabjes in belgie zijn gemaakt (mechelen) maar die produktie is voor 1978 gestaakt.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 04 apr, 2006 21:23

S@@bman schreef:
DaVinz schreef:Mijne koste 300e... en stond in belgië 8) (gewoon op internet, en zelfs hier via sf gevonden)
Bij wijze van 'statement' (te veel voor een wagen in die staat) bood ik toen maar 150 €, waarop iemand anders van het forum 250 bood, maar uiteindelijk 300 € ging betalen omdat er aanvankelijk geen papieren bij waren.

Je hebt dus geluk gehad :lol: , want je komt ze niet vaak meer tegen en al zeker niet in België.
indd... zo ging het...
volgens mij staat er op die van mij dat hij indd in belgië is gemaakt.. in 1980 hmmmm

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 04 apr, 2006 21:32

DaVinz schreef:
S@@bman schreef:

indd... zo ging het...
volgens mij staat er op die van mij dat hij indd in belgië is gemaakt.. in 1980 hmmmm
Inderdaad hmmmm.
Had ik er toen nog geen gehad, was hij nu van mij geweest.
Wel kunnen vinden dat er ook saabjes in belgie zijn gemaakt (mechelen) maar die produktie is voor 1978 gestaakt.
Dat klopt ja, alleen dacht ik dat ze daar langer gemaakt zijn.
Ik had zo'n vermoeden dat die van Da Vinz ook in Mechelen gemaakt was, maar dat kan aan mijn rijke fantasie liggen :wink: .

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 04 apr, 2006 21:48

whaha heb je zo'n rijke fantasie :wink:
maar idd... aan de onderkant staat 'made in mechelen' :wink:
hij komt idd uit mechelen 8)

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 04 apr, 2006 21:49

DaVinz schreef:whaha heb je zo'n rijke fantasie :wink:
Huh?
Welke onderkant?
Inschrijvingsbewijs?

whataboutus
Geregistreerd lid

Bericht door whataboutus » di 04 apr, 2006 21:56

:D
en op de auto staat SAABelgie?? :paleconfused:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 05 apr, 2006 9:24

Wat een mooie auto! Ik ben intens jaloers. IK WIL OOK EEN TURBO!

Veel plezier!

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » wo 05 apr, 2006 18:50

S@@bman schreef:
DaVinz schreef:whaha heb je zo'n rijke fantasie :wink:
Huh?
Welke onderkant?
Inschrijvingsbewijs?
onderkant van de auto (denk aan speelgoed auto's) :wink: nee, serieus, staat op het plaatje boven de voorwielkast, you know.

moet er trouwens nog veel aan die blauwe gebeuren dan? Aangezien er 'project' staat

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 05 apr, 2006 19:24

een van de eerste SAAB's met turbolader, zeldzame uitvoering. Vergis U niet, het gaat hier om een ORIGINEEL exemplaar, dus niet omgebouwd, met gelijkvormigheidattest en inschrijvingsbewijs op 107 KW= 145 PK!!, enkel de logos zijn eraf en zijn vervangen door opschriften. Koetwerk is herspoten in iets heviger blauw dan originele kleur.
bijzonder snel, interieur van een rally-wagen, een echte oldtimer GTI
Basis is gezond, koetswerk moet hier en daar opgesmukt worden, dakhemel van interieur en bestuurszetel moeten hersteld worden. start momenteel niet (heeft 7 jaar stilgestaan), maar ikzelf heb er mee gereden, gaat er vanaf 3000 tr/min als een speer vandoor.

mechanisch kompatibel met recentere 99's, 900's.

In de prijs zit nog een tweede 99 3-deurs van '84. Motor loopt niet maar zeer degelijk roestvrij koetswerk. ideaal om te dienen voor wisselstukken voor de 99 Turbo (spatschermen, enz. )
En de laatste opmerking is natuurlijk verdacht bij een gezonde basis. :roll:

Plaats reactie