Bericht
door Oelo74 » zo 08 jun, 2025 17:08
Een tijd geleden had ik op beide voorportieren winddeflectoren geplaatst, ik vond het wel wat hebben, daarnaast een stuk minder tocht in de auto met de ramen een stuk open. Dat de laatste 10 cm de ramen wat moeizamer sloten nam ik voor lief. Ik wilde de tekst op de ruit onderaan volledig kunnen lezen dus die laatste centimeters kosste wel wat kracht bij het dichtdraaien. Vorige maand merkte ik dat de zijruit aan de bestuurderskant wat rammelde als deze een cm. of 10 naar beneden was gedraaid. Heb er niet direct iets mee gedaan maar een week later was het raak, bij het omlaag draaien gebeurde er in eerste instantie niks maar kort daarna viel de ruit scheef omlaag. Bij het omhoog draaien kwam ie weer terug op z'n plaats en heb ik de boel maar tot thuiskomst zo laten zitten. Daar het deurpaneel eraf en bleek het glas uit z'n geleider te zijn, waarschijnlijk door het herhaaldelijk op de hoogste stand klem zetten in de sponning. Heb er meteen die deflectoren afgehaald en het glas, wat gelukkig nog heel was, teruggeplaatst in de geleider.
Sinds enige tijd had de auto last van piepende remmen, daarnaast bleek zowel de rechter achterrem als de linker voorrem fors aan te lopen. Schoonmaken en ontluchten lostte het probleem niet op en toen ik bij het terugplaatsen van de voorste remblokken deze met ingeschoven zuiger met geen mogelijkheid meer op hun plek kreeg, werd het tijd m'n plaatselijke garage op te zoeken. Daar zijn de voorste remschijven en blokken én de hoofdremcilinder vervangen. De auto rijdt inmiddels weer als vanouds.
Verder heeft er nog even een Blaupunkt Stockholm RCM 104 ingezeten. Erg leuke en complete radio, met losse CD-wisselaar. Helaas klonk deze minder mooi dan gehoopt, denk dat m'n luidsprekers te licht zijn voor het uitgangsvermogen want in proefopstelling binnen klinkt ie veel beter. Of ik verwachtte er teveel van. Ook was het display niet zo verzot op de kou afgelopen winter: het onderste deel werd wat vaag, een bekend euvel bij deze 30 jaar oude set. Blijf vooralsnog maar bij de Milano want die klinkt geweldig.