Dit zijn mijn Saabjes (2)!
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Dit zijn mijn Saabjes (2)!
Check modules.php?set_albumName=Ingmar-Bengt& ... _photo.php, om mijn 900 en 99 GL te bewonderen 
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
Leonardo da Vinci
-
Leonardo da Vinci
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik zou het eigenlijk moeten kunnen vergelijken, maar met de 99 kan ik helaas nog niet rijden
.
Hij is op een aanhangwagen naar hier getransporteerd, omdat hij al tien jaar stilstond (zie de eerste foto's).
De remmen doen het ook nog niet, dus zal ik pas over een aantal maanden een oordeel kunnen vellen.
Met de 900 rijden vind ik alleszins erg fijn, omdat ik me er veilig in voel, maar dat zal wel in elke Saab zo zijn.
Ik herinner me het moment nog dat ik hem gekocht had en er mee naar huis reed.
Het ging allemaal zo stroef (koppelingspedaal en versnellingspook)!
Ook dat rechte voorraam gaf mij het gevoel dat ik in een vliegtuig zat.
Maar toch was ik onmiddellijk verkocht.
Hij trekt natuurlijk een stuk beter op als ik op benzine rijdt, maar dat maakt mij niet veel uit: snelheid interesseert me niets.
Ik zal in ieder geval mijn hele leven met een 900 Classic (en 99) blijven rijden, alleen al om de schoonheid van de wagens...
Hij is op een aanhangwagen naar hier getransporteerd, omdat hij al tien jaar stilstond (zie de eerste foto's).
De remmen doen het ook nog niet, dus zal ik pas over een aantal maanden een oordeel kunnen vellen.
Met de 900 rijden vind ik alleszins erg fijn, omdat ik me er veilig in voel, maar dat zal wel in elke Saab zo zijn.
Ik herinner me het moment nog dat ik hem gekocht had en er mee naar huis reed.
Het ging allemaal zo stroef (koppelingspedaal en versnellingspook)!
Ook dat rechte voorraam gaf mij het gevoel dat ik in een vliegtuig zat.
Maar toch was ik onmiddellijk verkocht.
Hij trekt natuurlijk een stuk beter op als ik op benzine rijdt, maar dat maakt mij niet veel uit: snelheid interesseert me niets.
Ik zal in ieder geval mijn hele leven met een 900 Classic (en 99) blijven rijden, alleen al om de schoonheid van de wagens...
-
esalet
- Donateur (8x)

He dat is leuk. Nog iemand die er zo over denkt. En ook een vrouw! Mijn schoonzusje wil graag haar 900 2deurs verkopen en van de opbrengst mijn donor-90 op de weg brengen (moet nieuwe koppeling in). Reden: de 90 rijdt fijner omdat hij geen stuurbekrachtiging heeft. Minder wollig, fantastische rechtuitstabiliteit.josephine schreef:Qua rijden vind ik de 99 een stuk prettiger, vooral door de afwezigheid van stuurbekrachtiging en omdat het geheel wat korter is (gaat makkelijker de bocht door). .
Veel commentaar op deze beslissing gekregen, en nu opeens bijval.
Joepie!
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid
Ik heb een 4 deurs 99 GL '84 en een 900 T16 cabrio '87. Nu het kouder wordt en het cabrio gevoel niet meer doorslaggevend is, merk ik dat ik meestal in de 99 rij. Ik heb de 99 wel op 165 banden op US turbo velgen waardoor hij makkelijker stuurt. Het is met name op binnenwegen een erg aangenaam vervoermiddel. M'n vorige 99 2 deurs reed op dezelfde banden en velgen niet zo lekker. Weet iemand of er verschil zit in de onderstel afstelling van de 2 en de 4 deurs?
Rob
Rob