gaten in de carroserie,
-
Leonardo da Vinci
gaten in de carroserie,
[img]<a%20href='http://putfile.com/pic.php?pic=9/255142 ... large'></a>[/img]
Ik heb hier een gat gemaakt in de passagiers portier, net groot genoeg om een dunne vinger in te steken. Zou ik dit kunnen opvullen of moet dit gelast worden?
Ook heb ik een gat gemaakt in de linker achterwielkast naar de reservewiel binnenruimte. Moet dit perse gelast worden of is het niet toegestaan over het gat gewoon een passend stukje staalplaat met schroeven en bouten te monteren?
http://saab-99.freewebpages.org/index.html
Ik heb hier een gat gemaakt in de passagiers portier, net groot genoeg om een dunne vinger in te steken. Zou ik dit kunnen opvullen of moet dit gelast worden?
Ook heb ik een gat gemaakt in de linker achterwielkast naar de reservewiel binnenruimte. Moet dit perse gelast worden of is het niet toegestaan over het gat gewoon een passend stukje staalplaat met schroeven en bouten te monteren?
http://saab-99.freewebpages.org/index.html
-
Bart M
- Geregistreerd lid
-
Leonardo da Vinci
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Het is vrij eenvoudig. Veel controle is visueel. Als bij controle geconstateerd wordt dat muizen met de hoge hoed in de hand fysiek ongehinderd van het gat gebruikmaken om de Saab te verlaten dan wel binnen te gaan, is het gat aan de grote kant.... Zeker als ze daarbij worden achtervolgd door flinke straatkatten die het op hun picknickmand hebben gemunt. 
-
Leonardo da Vinci
Is dit de maatstaaf? Ik weet uit ervaring van muizen in mijn atelier dat die zich behoorlijk goed kunnen inkrimpen en door alles heen komen.ralph12 schreef:Het is vrij eenvoudig. Veel controle is visueel. Als bij controle geconstateerd wordt dat muizen met de hoge hoed in de hand fysiek ongehinderd van het gat gebruikmaken om de Saab te verlaten dan wel binnen te gaan, is het gat aan de grote kant.... Zeker als ze daarbij worden achtervolgd door flinke straatkatten die het op hun picknickmand hebben gemunt. :lol:
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Hoe eerder, hoe beter. Niet alleen voor het gat zelf, maar er kan vocht (regen/rijwater)naar binnen komen en op andere plekken roest veroorzaken. En die roest van binnen uit zie je pas als het eenmaal aan de buitenkant is aangekomen en volgens Murphey zit het op de meest beroerde plekken.Leonardo da Vinci schreef:en of ik dit nu moet laten lassen, is eigenlijk de vraag.
-
Leonardo da Vinci
Zeker, roest verspreid zich snel als een soort kanker,.. Op moment is het beperkt tot in de binnenzijde, veroorzaakt door de waterdragende rubber van de passagiers portier. Ik heb het gat nu maar even getectyleerd, en wilde het dus opvullen zodat de balk niet verder van binnenuit aangetast kan worden, vooral aangezien ik nu geen lasapparaat bij de hand heb.
-
op
- Donateur (4x)

Re: gaten in de carroserie,
[quote="Leonardo da Vinci"][
Ik heb hier een gat gemaakt in de passagiers portier, net groot genoeg om een dunne vinger in te steken.
Ook heb ik een gat gemaakt in de linker achterwielkast
Het is niet de bedoeling om gaten te maken in de materiaal dat van klasse door SAAB nochthans meer is dan een vervoermiddel en buiten zichzelf stijgt.
Ik heb hier een gat gemaakt in de passagiers portier, net groot genoeg om een dunne vinger in te steken.
Het is niet de bedoeling om gaten te maken in de materiaal dat van klasse door SAAB nochthans meer is dan een vervoermiddel en buiten zichzelf stijgt.
-
Leonardo da Vinci
Re: gaten in de carroserie,
Dus beter maar met de dikke kwast eroverheen. Bedankt voor deze nuttige informatie.op schreef:Leonardo da Vinci schreef:[