HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

1967-1984
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arnoud
Geregistreerd lid

HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door arnoud » do 03 mar, 2005 23:40

IK heb een vraag, ik heb vanmiddag m'n olie ververst van mijn 99 en de ontsteking afgestelt en op een of andere duistere manier rijd ie nu niet lekker meer op lpg, terwijl ie nog perfect loopt op benzine.

ben best een tijdje me bezig geweest met kijken of ik stekkertjes ofzo heb losgetrokken van de lpg instalatie bij het vervangen van het oliefilter, maar niks van dat alles,...

Hij heeft nu veel minder vermogen op lpg als wat ie normaal had en hij houdt een beetje in bij het accelereren,..

De verdamper is een paar maanden geleden vervangen en sinds die geen enkel probleem gehad.

heeft iemand enig idee?? of weet iemand wat vaak de oorzaak is van inhouden op lpg?? ik heb gewoon geen flauw idee meer waar ik nu moet zoeken of waar ik naar kan kijken

Het aller raarste vind ik dat ie op benzine perfect loopt, daarom heb ik voor mezelf maar dingen als onstekingstijdstip en carb. diafragma's uitgesloten

oja het is een 99 uit 1984

KAN IEMAND ME HELPEN???

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door Injectie » do 03 mar, 2005 23:54

rare vraag maar hoe is het koelvloeistofniveau? Koelvloeistof wordt gebruikt om je verdamper te verwarmen.

Gebruikersavatar
arnoud
Geregistreerd lid

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door arnoud » do 03 mar, 2005 23:58

bedankt voor je snelle reactie,..

koelvloeistof is goed,.. aleen heb vanochtent van die rommel erin gedaan om je radiator dicht te maken,.. was acheteraf ook niet nodig, dus een beetje dom misschien, maar denk je dat je met dat spul je verdamper omzeep kan helpen?? ik heb toen ik het erin heb gedaan zo'n 60km gereden,.. daarna olie ververst enzo,.. daarna probleem,.. heb je enig idee?

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door Injectie » do 03 mar, 2005 23:59

hmm misschien je verdamper ook iets teveel dichtgemaakt?

KAn zo verder niks bedenken.

Gebruikersavatar
arnoud
Geregistreerd lid

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door arnoud » vr 04 mar, 2005 0:04

Anders ga ik morgen even naar een lpg bedrijf aleen ik weet er geen te vinden,.. weet iemand een goede in het midden van het land?

je weet zeker niet of er erg kleine koelvloeistof kanaaltjes in de verdamper zitten die ik misschien heb dicht gesmeert met van die radiator-stop-a-leak-rommel

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door Injectie » vr 04 mar, 2005 0:13

Ruissen in Wezep is wel een goed LPG bedrijf

Gebruikersavatar
arnoud
Geregistreerd lid

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door arnoud » vr 04 mar, 2005 10:26

bedankt voor je hulp!! ik ga vandaag weer wat proberen,.. ik laat wel weten hoe het is afgelopen

Gebruikersavatar
arnoud
Geregistreerd lid

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door arnoud » ma 07 mar, 2005 2:06

HIJ doet het weer,... Beter zelfs, rijd nu 1:11 op gas!!!

bleek dat het spruitstukje waaraan de gasslang zit op de carb. nog maar met 1 boutje vast zat :? die heb ik verdraait met het oliefilter vervangen en toen was ik de helft van mijn gas de natuur in aan het sturen :)

maar nu zit ie weer helemaal vast en heb k hem opnieuw laten afstellen door een gas-man dus ik ben weer helemaal gelukkig!
bedankt voor de reacties!

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door Injectie » ma 07 mar, 2005 7:36

Gefelictieerd.

Zulk soort dingen zijn leuke zoekplaatjes. Hoe kwam je erachter?

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Re: HELP Problemen met LPG,. na olieverversen??

Bericht door ralph12 » ma 07 mar, 2005 11:15

Toen de bijrijder plaatsnam met gasmasker en al :lol:

Plaats reactie