Kenteken Saab 99 Turbo 1

1967-1984
Plaats reactie
dirk7942
Geregistreerd lid

Kenteken Saab 99 Turbo 1

Bericht door dirk7942 » zo 09 mar, 2008 9:41

Heeft er nog iemand papieren liggen voor een 99 Turbo 1 (liefst zwart). Ik koop deze graag of wil deze graag ruilen voor de papieren van een 99 turbo 2. Ik vind het altijd zonde een 30 jaar oude auto met een nieuw kenteken. Graag een PB!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Kenteken Saab 99 Turbo 1

Bericht door Robbert » zo 09 mar, 2008 12:14

dirk7942 schreef:Heeft er nog iemand papieren liggen voor een 99 Turbo 1 (liefst zwart). Ik koop deze graag of wil deze graag ruilen voor de papieren van een 99 turbo 2. Ik vind het altijd zonde een 30 jaar oude auto met een nieuw kenteken. Graag een PB!
Wellicht .....?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 09 mar, 2008 12:22

Lijkt me niet de meest legale actie.
En het noemen door derden van potentiele aanbieders lijkt me ook niet helemaal OK, maar wie weet is het helemaal niet erg. :wink:
Ik hoef toch niet te vermelden dat het internet een vrij open medium is,nietwaar?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 09 mar, 2008 12:54

jelger schreef:Lijkt me niet de meest legale actie.
En het noemen door derden van potentiele aanbieders lijkt me ook niet helemaal OK, maar wie weet is het helemaal niet erg. :wink:
Ik hoef toch niet te vermelden dat het internet een vrij open medium is,nietwaar?
Ik heb er iets aan gedaan.

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » zo 09 mar, 2008 13:08

Ik vroeg ook om een PB! :wink: Met dank aan de RDW. Even voor je info Jelger het gaat om de zwarte van E-bay uit Ierland. Machtig mooi karretje!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 09 mar, 2008 13:26

dat geloof ik zo! 8)
krijg je er geen YB kenteken bij dan? of is dat ook niet wat je zou willen?
had het overigens meer tegen RobbertS die een naam koppelde aan wat schimmige praktijken. :wink:

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » zo 09 mar, 2008 13:29

Hoe bedoel je dat. Ik krijg op alle auto's na 1973 een nieuw kenteken of kan dit anders? Misschien dat mijn vraag dan te voorbarig was/is? De zwarte is als nieuw met alleen een paar plekjes bij het schuifdak maar een kenteken beginnend met een Z als nieuwe auto vind ik zonde. Graag even toelichting!

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » zo 09 mar, 2008 13:32

Wat wil je dan met een "ander" kenteken?
Chassisnummer overzetten???? :?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 09 mar, 2008 13:32

volgens mij krijg je een historisch kenteken als de auto van voor 1 januari 1978 is. Nu ik dit schrijf, zullen er maar weinig 99 Turbo's zijn van najaar 1977. IK heb ook een historisch kenteken op een auto van december 1975.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 09 mar, 2008 13:33

R.D.W. schreef: Voertuigeigenaar > Het kentekenbewijs > Bij wijzigingen > Omwisseling naar oorspronkelijk of historisch kenteken
Omwisseling naar oorspronkelijk of historisch kenteken

Het is in sommige gevallen mogelijk om het huidige kenteken van uw voertuig om te wisselen naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken.

Personenauto
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

* uw personenauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De auto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.

Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

* uw personenauto in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.

Motorfiets
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

* uw motorfiets is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De motorfiets moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1973 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.

Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

* uw motorfiets in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.

Lichte en zware bedrijfsauto’s
Voor lichte en zware bedrijfsauto’s zijn er geen historische kentekenseries. Voor bedrijfsauto’s kunt u dus geen historisch kenteken aanvragen.

Wel kunt u het kentekenbewijs van een bedrijfsauto omwisselen naar het oorspronkelijke kenteken als in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kenteken voor het voertuig is afgegeven. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.

Heeft een bedrijfswagen door bijvoorbeeld een aanpassing (ombouw) een ander kenteken gekregen, dan is omwisseling niet mogelijk.

Aanvraagprocedure
De omwisseling naar een oorspronkelijk of historisch kenteken doet u bij de RDW. Daarvoor stuurt u een brief met het verzoek tot omwisseling en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs) naar het volgende adres:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM

Het is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.

Om er zeker van te zijn of u uw kenteken kunt omwisselen, kunt u het beste van te voren informatie opvragen bij de Klantenservice van de RDW.

Incompleet kentekenbewijs
Als het kentekenbewijs niet meer compleet is, moet u een tegelijk vervangend kentekenbewijs aanvragen. Bij dit aanvraagformulier kunt u dan ook de brief met het verzoek tot omwisseling voegen.

Kosten
De kosten voor de omwisseling naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken vindt onderaan deze pagina. De omschrijving van het tarief is: Voertuigbewijs. U kunt het bedrag overmaken op gironummer 365377 t.n.v. de RDW in Veendam, onder vermelding van het kentekennummer van uw voertuig en 'omwisseling naar oorspronkelijk kentekennummer' of 'omwisseling naar historisch kentekennummer'.

Kentekenplaat (-platen)
Heeft u na afhandeling van de aanvraag voor omwisseling een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer ontvangen, dan kunt u daarmee en met een geldige legitimatie de donkerblauwe historische kentekenplaat (-platen) bij de kentekenplaathandelaar aanschaffen. Betreft het een omwisseling naar een oorspronkelijk kentekennummer dat niet historisch is, dan schaft u met het nieuwe kentekenbewijs en een geldige legitimatie de gele (GAIK) kentekenplaat (-platen) aan.

Fehac
De omwisseling naar een historisch kenteken kunt u ook doen bij de Federatie van Historische Automobielclubs (FEHAC).

2008
Voertuigbewijs € 37,00
Via deze link is het wat beter te lezen. :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 09 mar, 2008 13:34

FEHAC schrijft:
Voor geïmporteerde klassiekers kan men bij de RDW, Centrum voor voertuigtechniek en informatie een 'ouderwets' kenteken aanvragen, mits de datum eerste toelating voor automobielen vóór 1978 en voor motorrijwielen/bedrijfsvoertuigen vóór 1973 ligt.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 09 mar, 2008 14:05

jelger schreef:dat geloof ik zo! 8)
krijg je er geen YB kenteken bij dan? of is dat ook niet wat je zou willen?
had het overigens meer tegen RobbertS die een naam koppelde aan wat schimmige praktijken. :wink:
Klopt en daar heb ik iets aan gedaan. Heb nooit willen impliceren dat de naam die ik noemde zich daar mee bezig houdt. Integendeel!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » zo 09 mar, 2008 14:09

volgens mij gaat het Dirk om een kenteken zodat ie belastingvrij is.

als je een auto invoert komt er een nieuw kenteken op zover ik weet maar wel met de originele begindatum zodat er niets aan de hand is.

of wil je een nl's kenteken hebben die bij het bouwjaar past zodat het net lijkt of het een originele NLse auto is?

eerst eens koffie, ben nog verre van wakker...

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » zo 09 mar, 2008 14:44

Bas: het laatste is het geval.

Jelger: de auto is van februari 1979 en dus ruim een jaar te laat op kenteken gezet.

Belastingvrij is de auto al maar een kenteken beginnen met 00-ZX-XX is toch geen gezicht, vandaar............

De900C: ik wist niet dat het tot 1978 was, was in de veronderstelling dat het tot en met 1973 kon.

Ik hoop op een slachter zoals ik dat zelf ook met de turbo 2 gedaan heb.

Plaats reactie