APK tot 2010
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Vanochtend is die van mij ook weer naar de keuring geweest. Hoe hard de keurmeester ook zocht, hij kon niks vinden. Wel gelachen toen de keurmeester aan de achterwielen de handrem probeerde te controleren. Hij stinkt er ieder jaar weer in. Met vlag en wimpel geslaagd dus.
De auto wordt dit jaar 29 dus maar een certificaat voor 1 jaar. Ik vond het niet eerlijk.
Om het resultaat te vieren mocht de 99 vandaag mee helemaal naar de Maasvlakte.
De auto wordt dit jaar 29 dus maar een certificaat voor 1 jaar. Ik vond het niet eerlijk.
Om het resultaat te vieren mocht de 99 vandaag mee helemaal naar de Maasvlakte.
-
Oscar900T
- Geregistreerd lid
-
GHIA
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
-
utan
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
utan schreef:Goed nieuws dat van die keuring, de GLE gaat deze maand weer. Ben benieuwd!
machientje komt voor deze keuring de 4e keer ofzo afgelopen jaar de garage uit![]()
Nieuwsgierig geworden even de keuringspapieren bekeken ik zie dat íe net geen 650 km gereden heeft in een jaar tijd![]()
![]()
![]()
moet ik de GLE even inrijden voor de APK?
-
bergra
- Geregistreerd lid
als je zelf je oude beestjes door de APK wilt krijgen kan het wel eens zo zijn dat ze afgekeurd worden en dan moet je binnen 14 dagen de boel voor elkaar hebben. je kunt hem ook gewoon bij een garage dumpen en zeggen, APK please en repareer wat nodig is alleen werken veel van ons nog zelf aan de bolides,tevens zijn onderdelen van vroege 99's niet op elke hoek van de straat te krijgen.
Een auto mag twee maanden eerder gekeurd worden dan de officele apk datum.
Bij afkeur geld dan nog de oude apk voor twee maanden.
Alleen na de nodige reperaties in deze twee maanden en voor de verval datum van je bestaande apk.
Betaal je wel twee keer de keurings kosten.
Rudolf
Een auto mag twee maanden eerder gekeurd worden dan de officele apk datum.
Bij afkeur geld dan nog de oude apk voor twee maanden.
Alleen na de nodige reperaties in deze twee maanden en voor de verval datum van je bestaande apk.
Betaal je wel twee keer de keurings kosten.
Rudolf
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
jelger
- Geregistreerd lid
-
GHIA
- Geregistreerd lid
jwaterink schreef:Ga dan nu nog eens keuren, hoe hij volgend jaar dan is is hoef je niet meer af te wachten. Krijg je alsnog je 2 jaar.GHIA schreef:Tja....![]()
Kwam iets meer als een maandje te kort.
31 jaar oud, APK tot nov. 2007 .....
Nu weer tot eind 2008 ...
Ach ja,
ben eigenlijk al jaren niet echt meer bang voor de APK, krijg ze d'r altijd door ...
Maar soms komt het even niet uit, maar ik ga voortaan wel de auto's keuren in de zomer, lekker warm.
Beter als het lassen en 'prutsen' in de 'koudere' dagen ...
PS:
Ik weet niet eens zeker of ik wel in aanmerking kom voor om de twee jaar, k'heb LPG.
Staat er niet helemaal duidelijk.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... euring.htmGHIA schreef:Ik weet niet eens zeker of ik wel in aanmerking kom voor om de twee jaar, k'heb LPG. Staat er niet helemaal duidelijk.
Wat is daar niet duidelijk aan?RDW schreef:Personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen (<3.500 kg): Voertuig 30 jaar of ouder
Brandstof: Alle
Wanneer keuren? Eens per 2 jaar APK
-
GHIA
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik zie nu hier dat die regel oorspronkelijk inderdaad zo was voorgesteld.GHIA schreef:...Bij tekst die ik gelezen had, stond het zinnetje:
Voor personenauto's en lichte bedrijfswagens die op andere brandstoffen (gas of diesel) rijden verandert er niets.
Dan begint de mens toch weer te twijfelen.