Dashboardkastje zet zichzelf op slot

1967-1984
Plaats reactie
Robert Jansen
Geregistreerd lid

Dashboardkastje zet zichzelf op slot

Bericht door Robert Jansen » vr 11 jan, 2008 17:13

Mijn Dashboardkastje heeft zichzelf nu al tot 2 maal toe op slot gezet.
Dit word een beetje flauw, eerst de orginele die dichtbleef en die we vervolgens open moesten breken door een schanier te slopen.
En nu is ook de vervanger van onze donor 90 op slot, hij draait zonder weerstand en de sleutel helpt niets.

Nogal vervelend bovendien omdat ons radiofrontje, de papieren en de adaptor van de LPG instalatie erin liggen.. :P

Komt dit vaker voor? Wat doe je eraan?

Wie helpt mij mijn muziek terug in de auto te brengen?

Bij voorbaat dank
Robert

D 'n' C
Geregistreerd lid

Bericht door D 'n' C » vr 11 jan, 2008 18:11

wat een geinig probleem :shock: een spookje?
heb verders geen idee

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » vr 11 jan, 2008 18:26

Dit is mij al 3 keer overkomen. Twee keer heb ik het slotje vervangen maar bij de 3de keer was voor mij de maat vol. Het gebeurde bij altijd als het kastje met een klap was dichtgedaan.
Het blijkt nl dat van de cilinder een pennetje afbreekt die de pal mee moet nemen om het kastje te ontsluiten. Of dus bij het dichtklappen moet de pal de slotcilinder verdraaien, en dat gaat dan dus mis.
En het is een heel naar soort composietmetaal (dinky-toy spul).
Ik heb de laatste keer voorzichtig de cilinder eruit gepulkt, de plaatjes voor de sleutel eruit gehaald en weggegooid. Waar het pennetje zat een gat geboord en hier een stukje spijker ingelijmd. Wat eruit stak in de vorm van het originele pennetje gevijld en de zaak weer gemonteerd.
Het deksel gaat nu niet echt gemakkelijk open maar wel altijd.

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » vr 11 jan, 2008 20:08

windekind schreef:Het gebeurde bij altijd als het kastje met een klap was dichtgedaan.
Het blijkt nl dat van de cilinder een pennetje afbreekt die de pal mee moet nemen om het kastje te ontsluiten. Of dus bij het dichtklappen moet de pal de slotcilinder verdraaien, en dat gaat dan dus mis.
Zal dus het nog maar een keer slikken en de schuld bij mezelf zoeken :P
Binnenkort maar een nieuw deurtje halen en vervolgens aan mijn fijne moteriek werken bij het sluiten....

Hartelijk dank
Robert

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » za 12 jan, 2008 9:38

Ja dat bedoelde ik dus :P
Moet wat meer compassie tonen voor de leeftijd van de auto!
Ik jaag mijn opa ook niet de trap af dus moet ik dit ook wel kunnen laten... :D

Plaats reactie