type oliefilter

1967-1984
Plaats reactie
martijnn
Geregistreerd lid

type oliefilter

Bericht door martijnn » vr 23 nov, 2007 20:52

na een apk en grote beurt kwam ik de parkeerplaats op en na een snelle blik zag ik dat de olie onder het filter eruit stroomde. ik kon deze nog wat aandraaien,maar heb in overleg met de monteur het filter los gedraaid en er weer op gedraaid, het leek beter maar sinds vandaag lekt ie weer volop,
nu heb ik het idee dat tijdens de grote beurt misschien niet het juiste type filter is gebruikt, nu wilde ik morgen naar de brezan maar weet iemand het type nummer zo?het gaat om een b motor van 1977. of zullen ze het bij de brezan wel weten als ze het kenteken invoeren?alvast bedankt.groet martijn

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 23 nov, 2007 20:56

Artikel Opmerkingen Systeem Fabrikant Bruto Afbeelding

PH 5550 OLIEFILTER
SCHROEFFILTER HOOGTE 90MM 3/4"-16 DRAAD FRAM 10.00

LS245 OLIEFILTER
SCHROEFFILTER HOOGTE 90MM 3/4"-16 DRAAD PURFLUX 10.90

OC231 OLIEFILTER
SCHROEFFILTER HOOGTE 92MM 3/4"-16 DRAAD KNECHT 10.65

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 23 nov, 2007 20:57

trouwens, als het er een is met een oliekoeler/verwarmer in het koelsysteem kan het ook een o-ring zijn in de adapter. de b-motoren zijn daar volgens mij best gevoelig voor.

martijnn
Geregistreerd lid

Bericht door martijnn » za 24 nov, 2007 11:22

type filter is wel goed heb ik net gecheckt. hartelijk dank daarvoor Baszwolle.maaruh dat van die o ring en adapter snap ik niet helemaal,zit dat daar allemaal bij dat filter?als je nog wat specifieker wilt zijn dan graag, toch eerst maar een nieuw filter halen en deze er maar weer af ,en misschien zie ik dan nog iets, het is nu droog buiten.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 24 nov, 2007 13:05

ALS je een oliekoeler hebt, dus twee leidingen die uit komen vlak voor het oliefilter.

deze leidingen zitten op adapter tussen het oliefilter en het oliefilterhuis. de afdichting van de adapter en het oliefilterhuis wil nog wel eens gaan lekken.

hier lijkt die adapter op.
http://www.automotiveconcepts.net/store ... .jpg&w=135

Plaats reactie