plaatwerk 99

1967-1984
Plaats reactie
Tafi
Geregistreerd lid

plaatwerk 99

Bericht door Tafi » vr 09 nov, 2007 10:45

Ik heb pas een 99GL 4-deurs uit '83 gekocht. Een goede auto, alleen wielkast linksvoor (bestuurderskant) en het linkervoorscherm daar zijn slecht en moeten eigenlijk vervangen worden. Nou zag ik dat je op ataparts.nl plaatwerk kan bestellen, maar daar staan geen schermen bij. iemand een idee of zulke schermen nog geleverd worden, of moet ik daarvoor naar de betere sloper? Gaan die schermen er trouwens nog relatief eenvoudig af?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 09 nov, 2007 11:04

je kunt deze jongens eens bellen.

http://www.plaatwerkzwolle.nl/

die weten de weg wel en kan me haast niet voorstellen dat ze er niet aan kunnen komen.

echt heel makkelijk gaat een scherm er niet af..tis ff boren (puntlassen) en slijpen.

S@@bman
Geregistreerd lid

Re: plaatwerk 99

Bericht door S@@bman » vr 09 nov, 2007 15:45

Tafi schreef:Ik heb pas een 99GL 4-deurs uit '83 gekocht. Een goede auto, alleen wielkast linksvoor (bestuurderskant) en het linkervoorscherm daar zijn slecht en moeten eigenlijk vervangen worden. Nou zag ik dat je op ataparts.nl plaatwerk kan bestellen, maar daar staan geen schermen bij. iemand een idee of zulke schermen nog geleverd worden, of moet ik daarvoor naar de betere sloper? Gaan die schermen er trouwens nog relatief eenvoudig af?
De schermen bij ataparts zijn dunner dan de originele van Saab.
Dat kan moeilijkheden geven bij het lassen, dus ik zou gewoon verder zoeken naar originele schermen waar weinig roest aan zit.

Ik schrijf opzettelijk 'weinig' omdat gebruikte schermen zonder roest gewoon niet te vinden zijn :wink: .

martienez
Geregistreerd lid

schermen

Bericht door martienez » vr 09 nov, 2007 22:09

Ho HO HO,

Er zijn wel roestvrije schermen te vinden (zie mijn auto ) ha haa , even serieus bij saabclub in het onderdelen magazijn , in enter bij elfrink , en er staan hier en daar donor auto,s te koop met zeer nette schermen.

Even zoeken en je hebt ze zo ,

Met vriendelijke groet uit het mooie etten-leur,
Martienez

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 09 nov, 2007 22:26

@tafi: bedoel je heb binnenscherm (=wielkast) of buitenscherm. De laaste is prima te vinden op een donor, de eerste niet.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 10 nov, 2007 10:53

Paul99 schreef:@tafi: bedoel je heb binnenscherm (=wielkast) of buitenscherm. De laaste is prima te vinden op een donor, de eerste niet.
Op de plek waar de platen tegen elkaar gelast zijn, zit altijd roest omdat het vocht dat daar tussen komt nooit weg kan.
Vaak zie je dat pas als het te laat is.

Het komt er dus op aan om zeker te zijn dat alle roest weg is voor je gaat lassen.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 10 nov, 2007 11:56

josephine schreef:
S@@bman schreef: Het komt er dus op aan om zeker te zijn dat alle roest weg is voor je gaat lassen.
Justem Bert, dus een slimme classic rijder beschermd z'n wielkastranden van binnen en van buiten met wax. Daarnaast is het plaatwerk onder het ruitenwisservaatje ook een heerlijke roestplek. Ik durf er wel een kratje bier op te verwedden dat die prachtwagen van jou daar ook wat vliegroest heeft, Martienez :wink:

Overigens is deze roest bij de meeste goede 900's vliegroest; zaak om ervoor te zorgen dat het vliegroest blijft :wink:
Yesyes en zelfs met wax is er geen zekerheid dat je gespaart blijft van roest :? .

Onder het ruitenwisserreservoir vergeet men inderdaad wel eens te kijken :lol: .

Mooie term overigens, 'vliegroest'.
Alsof de roest is opgedaan door te snel te rijden met je auto 8) .

Impala72
Geregistreerd lid

Bericht door Impala72 » za 10 nov, 2007 12:15

Vliegroest, of ergere roest even paar keer behandelen met Owatrol olie.
Werkt echt.
Ook mbv oude glassex fles prima te vernevelen.
:bluethumb:

gr

Chris

edit: ik heb een woord neergezet, maar ik zie een sterretje. Censuur? Ik bedoelde een bekende glasreiniger: glass....x

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » za 10 nov, 2007 18:50

S@@bman schreef: Yesyes en zelfs met wax is er geen zekerheid dat je gespaart blijft van roest :? .
Daarom is er ook Mike Sanders Fett .... :wink:

Tafi
Geregistreerd lid

Bericht door Tafi » zo 11 nov, 2007 14:40

het gaat zowel om het binnen- als het buitenscherm. Ik zal maar eens het Saabmagazijn benaderen en Elferink bellen. Het is jammer dat de auto nu in de stalling staat, anders had ik even een paar fotootjes genomen van de probleemgebieden. In de wielkast is dat eigenlijk ter hoogte van waar normaal gesproken een spatlap zou hangen. Daar is een heel stuk weggevreten van het binnenscherm. Dan is de wielkastrand binnen en buiten boven het wiel verder helemaal hard, alleen boven de rand is ie op een deel aangetast. Jammer dat je dan een heel scherm moet vervangen, omdat die wielkastrand het al 24 jaar zo netjes heeft volgehouden. Bedankt voor de tips!

martienez
Geregistreerd lid

Bericht door martienez » zo 11 nov, 2007 22:03

Ha die Josephine ,

Vliegroest , wax , kratje bier ???/ Heb vandaag in alle rust mijn 99 eens goed bekeken op de bekende plaatsen ( wist wel beter) maar om dat ik altijd EERLIJK wil antwoorden IK heb niets gevonden m b t tot ROEST /vliegroest/vliegensvluchtroest/snelwegroest/binnenwegroest/buitenwegroest/ik heb het niet gezien roest/ondergespoten roest/gegeplamuurdroest/geteytyleerd roest/foetsieroest/rottigroest/ niet gezien gevonden roest.

De bak bier hoef ik uiteraard niet te hebben mijn saabs lusten dat niet maar bij gelegenheid ben je welkom in het mooie etten-leur om het alsnog te controleren onder het genot van een drankje .

Met vriendelijke groet uit het mooie etten-leur,
Martienez

Plaats reactie