Saab 99 Informatie

1967-1984
Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » do 02 aug, 2007 23:42

Tja, mijn 84'er 5bak 99 met 2.0 liter motor haalt met 120 rijden op de snelweg lange stukken rijden nog wel de 1 op 12 grens maar met stadskilometers kom je zo op de 1 op 10 of er zelfs onder...hangt van de hoeveelheid stoplichten af he :D

Moet je lange stukken rijden dan kan je een klein 1.1 liter diesel koekblik overwegen, maar ja, als je een (semi)oldtimer kan rijden en je nog een dikke 80 cent per 10 kilometer overhoudt voor je onderhoud/banden potje...dan ga ik liever voor het genot van een brommende trouwe zweedse schone dan zo'n kamikaze blik. 8)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: verbruik

Bericht door jwaterink » vr 03 aug, 2007 1:04

Thom schreef:mijn 99 turbo 1 op 4,5 op LPG naar Italie ....
Hehe, in duitsland rechtervoetje baksteen down zeker. :twisted:

marq101
Geregistreerd lid

Re: verbruik

Bericht door marq101 » vr 03 aug, 2007 2:03

jwaterink schreef:
Thom schreef:mijn 99 turbo 1 op 4,5 op LPG naar Italie ....
Hehe, in duitsland rechtervoetje baksteen down zeker. :twisted:
Ja en twee 80 liter tanken. Een op vier en een half...sodeju :shock:

lemby
Geregistreerd lid

Bericht door lemby » vr 03 aug, 2007 12:39

Enige tips dan om men ouders te overtuigen? :d

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 03 aug, 2007 12:45

dat een late 99 (83/84) redelijk storings ongevoelig zijn, betrekkelijk simpel in onderhoud.

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » vr 03 aug, 2007 13:00

Dat je met een "jonge" 84 al in 1,5 jaar belastingvrije kilometers maakt, dat er veel mensen op dit forum zitten die je kunnen helpen met tips/wijze raad en onderdelen. Een 82'er of ouder is al (vaak) belastigvrij en je kan hem eenvoudig op een oldtimer verzekering kan zetten als je niet al te veel kilometers ermee plant te maken.

Oh en mijn oude 1978 99 haalde op lpg wel 1 op 8 om je van de schrik te doen bekomen... :)

Jilt
Geregistreerd lid

Bericht door Jilt » do 09 aug, 2007 20:50

Om je ouders te ovetruigen: het ding kost als je er niets mee doet (ja je kan er wel naar kijken) maar 6 euro in de maand oldtimerverzekering en voorderest niets. Lekker goedkoop no claim opbouwen :p. Als je er mee gaat rijden neemt hij ongeveer 1 op 6 (neemt mijne op gas). Je hebt wel kans dat er zo af en toe is iets aan kapot gaat, maar daar is het een oude auto voor.

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » vr 10 aug, 2007 12:48

He Jilt, welke verzekering heb jij waarbij met je oldtimerverzekering ook no-claim opbouwt...die ben ik nog niet tegen gekomen nl...

Of heb je hem als 2e auto en gebruik je je eerste gewoon niet?

Jilt
Geregistreerd lid

Bericht door Jilt » vr 10 aug, 2007 19:08

Fortis geloof ik maar is via een tussenpersoon die daar iets mee geregeld heeft.

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » zo 19 aug, 2007 21:38

Mijn 99 reed in den beginne zo'n 1 op 10 op LPG mits gereden door mijn wederhelft. Wat ie nu doet weet ik niet daar de teller al geruime tijd niet meer telt.............

Maar een litertje meer of minder op LPG belastingvrij.....

Plaats reactie