99 info

1967-1984
Plaats reactie
gert
Geregistreerd lid

99 info

Bericht door gert » vr 26 sep, 2003 23:31

Een verwijzing naar een gedegen site over de 99 met o.a. onderwerpen als historie, specificaties, opvoeren, etc. leek mij hier wel een geschikt eerste issue:
Zie http://www.subrew.com/chris/grm_sample/saab/

ralph12
Geregistreerd lid

Re: 99 info

Bericht door ralph12 » ma 10 nov, 2003 2:07

gert schreef:Een verwijzing naar een gedegen site over de 99 met o.a. onderwerpen als historie, specificaties, opvoeren, etc. leek mij hier wel een geschikt eerste issue:
Zie http://www.subrew.com/chris/grm_sample/saab/
Je zou verwachten dat er meer info, enthousiasme en tips beschikbaar zijn over de Saab 99. Tegenvaller! Is dat omdat de 99 tegenvalt of omdat er nog maar weinig van rondrijden, of dat de 99 toch niet de klassieker is I hoped for?... Iemand enige tips waar ik op moet letten als ik eentje ga bezichtigen?... Ik ken een 1984-er met nog geen 150000 op de teller.

gert
Geregistreerd lid

Bericht door gert » ma 10 nov, 2003 22:57

Ralph, er is uiteraard wel meer informatie te vinden over de 99, echter bij dit forum zitten voornamelijk liefhebbers van modernere Saabs (waartoe ik mijzelf niet reken). Je zou ook eens lid kunnen worden van de SaabNL mailinglist, die al zo’n vijf jaar bestaat en waarbij iets meer 99-rijders zitten. Ga daarvoor naar http://autos.groups.yahoo.com/group/saabnl/
Neem er wel even de tijd voor, want voordat je een geregistreerd lid bent van zo’n Yahoogroup ben je wel even bezig.
Een andere site met veel informatie over de 99 is bv. http://uk.geocities.com/saab99tips/
Echte aankoopadviezen stonden in de tijdschriften De Onschatbare Klassieker d.d. oktober 2001 en Klassiek & Techniek nr.46 d.d. januari 2002. Daarnaast in het nog steeds verkrijgbare boek “Saab 99 & 900” van Lance Cole (ISBN 1 86126 429 1).
De tijdschriftartikelen kan ik je desgewenst toesturen in kopievorm als je mij off-list even je adres mailt.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 11 nov, 2003 0:17

Voor de 99 kijk eens op www.saabscene.com Wel engelstalig maar veel informatie.

jort
Geregistreerd lid

Bericht door jort » ma 24 nov, 2003 1:57

Beste mensen,
Hier weer een enthousiasteling die bezig is een saab 99 van de sloop te redden...
Ik ben van plan om de B-motor die er altijd in heeft gestaan (1980) (lekke koppakking, beschadigd distributiewerk) te vervangen door een H-motor die ik gratis ergens weg kan krijgen en verder zit er her en der wat laswerk aan.
Voor de APK: aan beide zijden tussen de portieren net iets te grote gaten in de kokerbalken en een strook plaatwerk dat rond de achterwielkasten moet vervangen worden omdat dit plaatwerk wegens wegroesten niet meer voldoende op de wielkasten vast zit.
Verder zijn de deuren er opmerkelijk slecht aan toe.
Weet iemand misschien hoe ik voordelig aan reserve plaatdelen kan komen, en in hoeverre het dan mogelijk is om plaat (vooral deuren (4) ) van bijvoorbeeld een saab 90 (die ik eventueel als donorauto kan krijgen) kan gebruiken :?:

groeten jort. :)

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 24 nov, 2003 10:45

volgens mij is een 90 altijd als 2 deurs geleverd en nooit als 4 deurs... bedoel je geen 99???

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 24 nov, 2003 19:39

Beste Jort,

Misschien handig voor jou om te weten.
Als ik het goed heb passen de deuren van de 99,90 en de 900 classic allemaal op elkaar. Tenminste 2/3 deurs en de 4/5 deurs natuurlijk.

groeten
hannes

jort
Geregistreerd lid

Bericht door jort » di 25 nov, 2003 2:27

Volgens mij was het toch een 90 die ik had zien staan. Van't weekend ben ik van plan om even wat beter te kijken en eventueel een 99deur mee te nemen. Bedankt voor jullie reacties.

jort
Geregistreerd lid

Bericht door jort » wo 03 dec, 2003 1:28

Het bleek een vier deurs 900, die 90 is inderdaad nergens te vinden in vier of vijf deurs. Op de sloop wilden ze 50 euro voor een deur hebben, zijn dit normale prijzen? kan iemand misschien zeggen hoe de prijzen voor slooponderdelen in het algemeen ongeveer liggen en varieren?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 03 dec, 2003 11:29

4 of 5 deurs 90's zijn nooit gebouwd.

50 euro voor een harde deur in jouw kleur is niet duur lijkt me. Geen spuitkosten... gewoon overzetten en afhangen. Ik zou t doen!

Plaats reactie