Lid worden?

1967-1984
Mennö
Geregistreerd lid

Bericht door Mennö » vr 25 mei, 2007 18:37

Paul99 schreef:Bewust geen purist is ok.... als je de 99 maar voelt...... weet je..... zo'n oud bakkie heeft een bepaalde vibe...... weet je..... neigt een beetje naar een levenstijl....... een parallel universum gaat wat te ver maar warpzone komt wel in de buurt...... gewoon dat je.... weet je..... snap je..... groovy zou Austin Powers zeggen. Das de 99
En dat al zo vroeg in de middag... Ik voel je man, ik voel je. En dat je dan gewoon helemaal, dus echt helemaal, gewoon, eh, dat gevoel gewoon, eh, gewoon hebt, weetje?

Nog een vraagje; rdw zegt LEM, whatever that may be, achterkant zegt GL (dat kan ik wel een beetje plaatsen). Wat de f*ck is LEM?

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 25 mei, 2007 18:43

Mennö schreef:
Paul99 schreef:Bewust geen purist is ok.... als je de 99 maar voelt...... weet je..... zo'n oud bakkie heeft een bepaalde vibe...... weet je..... neigt een beetje naar een levenstijl....... een parallel universum gaat wat te ver maar warpzone komt wel in de buurt...... gewoon dat je.... weet je..... snap je..... groovy zou Austin Powers zeggen. Das de 99
En dat al zo vroeg in de middag... Ik voel je man, ik voel je. En dat je dan gewoon helemaal, dus echt helemaal, gewoon, eh, dat gevoel gewoon, eh, gewoon hebt, weetje?
Ja, Saab maakt erge... ja hoe zeg je dat... erge... goede dingen...
dus wat ze maaaaken... dat... zijn gewone... ja hoe zal ik het zeggen gewoon.... erge goeie dingen, weet je... (vrij naar Koot & Bie)
Nog een vraagje; rdw zegt LEM, whatever that may be, achterkant zegt GL (dat kan ik wel een beetje plaatsen). Wat de f*ck is LEM?
Injectie, maar wat de 'M' is... geen idee.

Die GL op de achterkant zal wel van een andere Saab gejat zijn :twisted: :wink: .

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 25 mei, 2007 18:56

E voor injectie (iets met electronisch, vandaar de E), M voor Manual
de automaat versie is LEA
L is "luxe" geloof ik.

edit : de L stond destijds voor 2 liter motor.

welkom in de vreemde cretologie die Saab in de jaren 70 hanteerde voor de registratie aanduidingen. ik denk wel dat GL er bij jou later opgeplakt is..

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 25 mei, 2007 19:22

As of 1972 Saab started throwing additional letters on the lid:
99 L = Basic car with nothing. No halogen headlights. Not even carpets or a cigar lighter. Switch-holes in dash blanked out. (There is a light switch, though)
2, 3, or 4-door.
(m72-m74) had Bosch D-jetronic electronic fuel injection (hence the "E")
M staat idd voor manuel = handmatige versnellingsbak

De biosaab zou een voorbeeld zijn van een LEA

Dit en meer is te vinden op onderstaande site. Als lid van de 99-clan hoor je de site uit je hoofd te kennen. :wink:

http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm

Mennö
Geregistreerd lid

Bericht door Mennö » vr 25 mei, 2007 20:57

Ooit een bruine LEM, dus injectie en nu een rooie met

Afbeelding

T gaat me nog een klus worden, deze.

@paul: goeie site! Ik zal m'n best doen

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 25 mei, 2007 21:06

staat ie al voor de deur? fietste net nog door de straat, maar ik zag geen pimp.. :wink:

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » vr 25 mei, 2007 21:09

kicken, een 99gl met oliekoeler...

zie verder geen LE kabelboom meer, das jammer... :(

of zou ie verstopt zitten?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 25 mei, 2007 21:26

jelger schreef:E voor injectie (iets met electronisch, vandaar de E), M voor Manual
de automaat versie is LEA
L is "luxe" geloof ik.

edit : de L stond destijds voor 2 liter motor.

welkom in de vreemde cretologie die Saab in de jaren 70 hanteerde voor de registratie aanduidingen. ik denk wel dat GL er bij jou later opgeplakt is..
Met al die groovy posts van hiervoor zou ik eerder zeggen:

Lowdown Electric Mucho wackoid,

you'all down with that?

Although in those days, it might have been seen as freaky deaky, you know? But I always thought this ride was way funky, man!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 25 mei, 2007 21:37

ik heb deze al weer opstaan : Promentalshitbackwashpsychosis Enema Squad (The DooDoo Chasers)

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 25 mei, 2007 21:42

dasdaas schreef:kicken, een 99gl met oliekoeler...

Wel van die gekke aluminium potjes (linksboven). Ik zie een gezellig mengelmoesje van orginele en (volgens mij) nieuwere onderdelen. Maar whatever: als het rijdt, dat rijdt het. Alleen even opletten bij het onderdelen bestellen :wink:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 25 mei, 2007 21:44

The DooDoo Chasers?

ga ik direct effe Limewi-eren dan.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 25 mei, 2007 21:46

Funkadelic ;-)

anywho... Menno : welcome to the club

Mennö
Geregistreerd lid

Bericht door Mennö » vr 25 mei, 2007 21:49

dasdaas schreef:kicken, een 99gl met oliekoeler...

Waar zit dat ding? Ik tuur en ik peins, maar kan 'm niet ontwaren. Zit zeker op een heeeeel andere plek dan bij de 900?

@Jelger: zal nog eventjes duren voordat ik dat apparaat kan ophalen. Logistiek best uitdagend (wil 'm erg graag rijdend halen :) )

Mennö
Geregistreerd lid

Bericht door Mennö » vr 25 mei, 2007 21:51

veel tijd tussen componeren en posten, telefoongeouwehoer over turbodruk :lol:

Dig!

Plaats reactie