Domme vraag waarschijnlijk: welk gedeelte is dan de spoorstang?
Is die ook zichtbaar op de foto?
spoorstang
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
timo
- Geregistreerd lid
Een vraag tussendoor, ik heb al twee stuurhuizen gehad die ook speling haddden op het binnenste spoorstang-eind aan de rechterkant, nu bleek dat in beide gevallen de nylon geleide bus(die dus voor centrering van de tandheugel zorgt) 1 maal broken en 1 maal vergaan was.
Voordat je onderdelen besteld die uiteindelijjk niet nodig zijn zou ik dit ook controleren. Die nylon bus is driehoekig van vorm en zit kort voor het einde van het stuurhuis.
Succes
Voordat je onderdelen besteld die uiteindelijjk niet nodig zijn zou ik dit ook controleren. Die nylon bus is driehoekig van vorm en zit kort voor het einde van het stuurhuis.
Succes
-
timo
- Geregistreerd lid
dat ben ik verder niet nagegaan, ik had nog een stuurhuis uit 83 en heb die in de 74'er gezet(is verder identiek, overbrengingsverhouding zou kunnen verschillen)
Vond het verder een brooze constructie, ook de inklemming van de bus.
Mocht iemand weten of het nog te bestellen is dan houd ik mij ook nog aanbevolen!!
Vond het verder een brooze constructie, ook de inklemming van de bus.
Mocht iemand weten of het nog te bestellen is dan houd ik mij ook nog aanbevolen!!
-
Roel
- Geregistreerd lid
Helaas heb ik toch de verkeerde spoorstang te pakken. Dat nylon lagerschaaltje zal idd wel kapot zijn ofzo. Of misschien zit er gewoon speling op en is het weer iets strakker te zetten. Overigens, is de stofkap wel los te halen (aan de stuurhuiskant) zonder het stuurhuis te demonteren?????
Er was namelijk absoluut niet bij te komen
Weet iemand al meer hieromtrent??Mocht iemand weten of het nog te bestellen is dan houd ik mij ook nog aanbevolen!!
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Je weet dat ik nog het juiste type heb liggen...Roel schreef:Helaas heb ik toch de verkeerde spoorstang te pakken. Dat nylon lagerschaaltje zal idd wel kapot zijn ofzo. Of misschien zit er gewoon speling op en is het weer iets strakker te zetten. Overigens, is de stofkap wel los te halen (aan de stuurhuiskant) zonder het stuurhuis te demonteren?????
Weet iemand al meer hieromtrent??Mocht iemand weten of het nog te bestellen is dan houd ik mij ook nog aanbevolen!!
-
tonke40
- Donateur (10x)

spoorstang 99/900
We heben het hier over een niet bekrachtigd stuurhuis en de daarop passende spoorstang(en).
Op een bekrachtigd stuurhuis kan de stang met ingebouwd stuurhuis worden vervangen simpel door hem eraf te draaien(door de borging heen).
Op een niet bekrachtigd stuurhuis kun je de spoorstang alleen vervangen
door de kotterpin uit te boren waartoe het stuurhuis moet worden uitgebouwd.Dit is wat ik bedoelde met"dan heb je een probleem".
Het vervangen van de taatsplaatjes onder de stuurheugel zoals Thom beschrijft heeft alleen effect als er speling tussen stuuras en stuurheugel zit en lost jouw probleem niet op.
Overigens is het uitbouwen van het stuurhuis ook weer niet zo'n probleem als je inderdaad de beschikking over een brug hebt.
Wel moet je eerst nog zorgen voor een juiste spoorstang omdat degene die je nu hebt gekocht alleen op een bekrachtigd stuurhuis is te monteren.
Op een bekrachtigd stuurhuis kan de stang met ingebouwd stuurhuis worden vervangen simpel door hem eraf te draaien(door de borging heen).
Op een niet bekrachtigd stuurhuis kun je de spoorstang alleen vervangen
door de kotterpin uit te boren waartoe het stuurhuis moet worden uitgebouwd.Dit is wat ik bedoelde met"dan heb je een probleem".
Het vervangen van de taatsplaatjes onder de stuurheugel zoals Thom beschrijft heeft alleen effect als er speling tussen stuuras en stuurheugel zit en lost jouw probleem niet op.
Overigens is het uitbouwen van het stuurhuis ook weer niet zo'n probleem als je inderdaad de beschikking over een brug hebt.
Wel moet je eerst nog zorgen voor een juiste spoorstang omdat degene die je nu hebt gekocht alleen op een bekrachtigd stuurhuis is te monteren.