Remklauw LV

1967-1984
Plaats reactie
Paul99
Geregistreerd lid

Remklauw LV

Bericht door Paul99 » ma 06 sep, 2004 11:32

Hallo,

Na een tijdje met gekke geluiden rong gereden te hebben, ben ik er nu achter gekomen dat mijn rem LV blijft hangen. Ook nu ik de zaak heb schoongemaakt en wat kopervet op de cruciale plaatsen heb gesmeerd. Ben dus bang dat mijn cilinder blijft hangen.... :cry:

vraagje: Is een remklauw van een 900 gelijk? Want die kom ik nog wel eens tegen op de sloop. Of is reviseren een betere oplossing? Hoeveel zouden jullie voor een sloopklauw betalen?

Groeten Paul

Hannes
Forum Admin

Re: Remklauw LV

Bericht door Hannes » ma 06 sep, 2004 11:37

Als ik het goed heb zjin die van vroege 900's gelijk aan de latere 99's. Voor de 900 wil dat zeggen van voor 1987. De handrem zit daar ook nog op de voorwielen.

Ik dacht dat het voor reviseren vaak al bijna te laat is als de zuiger vast zit in de cilinder. Maar misschien weet iemand anders dat beter, ik heb het gelukkig nooit hoeven doen. Anders is reviseren natuurlijk een goede optie. Zou een nieuwe tweedehandse ook altijd voorzien van nieuwe rubbers.

groeten
Hannes

gert
Geregistreerd lid

Bericht door gert » ma 06 sep, 2004 13:03

Proberen gangbaar te maken, (laten) reviseren of nieuwe (900 pre '87) klauwen kopen zijn de opties. Sloopspullen monteren lijkt me geen goed idee. Ik zou ook eens bij Van der Laan in Overschild informeren (voor ons dichtbij...).

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » di 07 sep, 2004 15:29

Heb 2 jaar geleden beide remklauwen vervangen door gereviseerde exemplaren van Elferink in Enter. Ben je meteen voor jaren klaar.

Mijn ervaring is dat je beide beter meteen kan vervangen. Als iets links kapot gaat komt rechts ook wel op termijn. Bovendien heb je dan aan beide voorwielen dezelfde kwaliteit spullen zitten.

Alexander

Plaats reactie