Warm Contactslot

1967-1984
Plaats reactie
hwtdeboer
Geregistreerd lid

Warm Contactslot

Bericht door hwtdeboer » do 30 nov, 2006 19:22

Tijdens het rijden met mij Saab 99 T wordt de bedrading (rode draad) op het contactslot gloeiend heet, er komt zelfs rook vanaf! Afgelopen zaterdag draaide de startmotor wel rond maar de motor sloeg niet aan........

Waar moet ik zoeken?

dasdaas
Geregistreerd lid

Re: Warm Contactslot

Bericht door dasdaas » do 30 nov, 2006 19:33

hwtdeboer schreef:Tijdens het rijden met mij Saab 99 T wordt de bedrading (rode draad) op het contactslot gloeiend heet, er komt zelfs rook vanaf! Afgelopen zaterdag draaide de startmotor wel rond maar de motor sloeg niet aan........

Waar moet ik zoeken?
Onmiddelijk nicotinepleisters plakken, want rokende rode draden wil je niet hebben. :lol:
But serious...
De kunstofhuls rond de kabel wil door ouderdom nogal eens oplossen, waardoor er dus kortsluiting kan ontstaan. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de rook.
Wellicht is het verstandig direct een nieuwe draad te leggen naar je accu. Daar gaat ie nl uiteindelijk naar toe.
Dus vloerbekleding en middenconsole demonteren, oude rode draad volgen, verwijderen en een nieuwe trekken.
Let dan ook goed op of er niet nog meer kabels zijn aangetast en indien nodig vervangen.
Niet aanslaan van motor kan natuurlijk ook iets anders zijn...

daan

Plaats reactie