(svp verw)Gezocht:originele Bosch rotor voor Saab 99 B-motor

1967-1984
Plaats reactie
joppe68
Geregistreerd lid

(svp verw)Gezocht:originele Bosch rotor voor Saab 99 B-motor

Bericht door joppe68 » vr 11 sep, 2015 17:34

Wie kan mij helpen aan één of twee nieuwe, originele Bosch rotor(en) met nummer 1 234 332 215 voor de Saab 99? Verdeelkap heb ik. De rotor wordt helaas door Bosch niet meer gemaakt.

Graag een Pb naar mij als je kan helpen....en nee....geen goed bedoelde adviezen over vervangingsmerken.....ik ken ze allemaal al :wink:

Gr.,
Joost

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Gezocht: originele Bosch rotor voor Saab 99 B-motor

Bericht door turbopilot » vr 11 sep, 2015 18:20

Heb je een plaatje/ foto?

volgens mij kan er ook een normale in, met de orginele daar was iets mee ( soort ingebouwde toerenbegrenzer ) :-S+

Of mail saabpartners, Dirk heeft denk ik wel van deze spullen

Als ik het nummer Google op afbeeldingen zie ik er genoeg :-S+
http://www.autoteilemann.de/bosch-zundv ... 01931.html" onclick="window.open(this.href);return false;

joppe68
Geregistreerd lid

Bericht door joppe68 » vr 11 sep, 2015 18:47

Zie het óók pas net ja....inmiddels besteld dus geen reacties meer nodig op mijn bericht.

PS de originele rotor met toerenbegrenzer heb ik genoeg liggen, maar die wil ik er niet in :D

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 11 sep, 2015 18:48

Welk nummer heb je nu besteld dan? Die van een B-motor injectie oid?

joppe68
Geregistreerd lid

Bericht door joppe68 » vr 11 sep, 2015 19:08

Geen idee, een maatje van me met een 99 turbo had hem erin zitten en die rijdt er al jaren mee. Heb gewoon het nummer afgelezen dat erop stond. Officieel is het een Volvo rotor.

Probleem is dat al die andere merken als Valeo en Beru niet werken bij mij. Die smelten op de plek van het contactpunt naar de punten in de verdeler na enige tijd een beetje weg. Geen idee waarom. Zo'n originele Bosch rotor voelt gewoon zwaarder, als het vroegere bakeliet.

Ik gebruik Splitfire bougies, goede kabels, Bosch verdelerkap, ontsteking op tijd, enz enz. Het enige is dat ik rij met een speciale race bobine die méér stroom kan leveren, maar dat mag toch niet uitmaken of wel? Misschien gaat er wel teveel stroom doorheen. Kan dat?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 11 sep, 2015 19:15

Geen idee, veel stroom en kabels met weerstand :-S+

Welke kabels heb je erop? Ik heb nog een orgineel setje van die gele erop zitten.

Maar ik moet eigenlijk een (paar) setjes magnicord rood bestellen

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » za 12 sep, 2015 21:32

Er zijn 2 type rotors wbt weerstand, 1kOhm en 5kOhm. Heb laatst voor het eerst een doorgebrande rotor op een my84 99 gehad (met electrische ontsteking dus). Daarop hoort 1kOhm iig. Wat erop zat weet ik niet, maar hij heeft het wel zeker 2 jaar volgehouden.

joppe68
Geregistreerd lid

Bericht door joppe68 » di 15 sep, 2015 15:06

Ik zoek nog steeds naar de originele Bosch rotors. Op de website van MjnAutoOnderdelen.nl bleek ie beschikbaar...dus besteld....en jahoor...wordt een dag later de bestelling aangepast naar een Beru rotor (EVL029). En dat wilde ik juist niet! :?

Ik zoek dus nog steeds.....iemand tips?

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » di 15 sep, 2015 20:57

https://svenskasaabklubben.nordicshops. ... gory_id=23" onclick="window.open(this.href);return false;

joppe68
Geregistreerd lid

Bericht door joppe68 » vr 02 okt, 2015 14:18

Helaas kan je niet zomaar kopen via de Zweedse Saabclub...moet je eerst lid zijn geloof ik. Iemand die lid is en de rotor voor me kan bestellen?

Plaats reactie