Hallo,
In het instructieboekje van mijn 99 heb ik gelezen dat de bestuurdersstoel 4 standen heeft. Ik zou de stoel graag op z'n allerlaagste stand willen hebben.
Ik heb gezien dat er aan de achterkant van de stoel 2 "gaten" zitten en de stoel bevestigd zit aan de auto met het onderste gat zit. Ik krijg echter met geen mogelijkheid de stoel in het bovenste gat. Is hier een speciale tactiek voor? of staat de stoel al op zn laagst?
stoelhoogte
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Re: stoelhoogte
Speciale techniek? Lees je instruktieboekje nog maar eens goed.
-
esalet
- Donateur (8x)

Daar staat het inderdaad in met tekeningetjes van die handle voor onder.
Het gaat het beste als je op de stoel zit maar je gewicht tijdens het verstellen eerst wat opvangt met je benen.
Die handle die klapt om naar voren dan wel naar achteren, verende stukken staal onder de stoel doen de rest.
Even uitproberen zou ik zeggen (hij kantelt ook nog wat naar voor/achter)
Good luck
Het gaat het beste als je op de stoel zit maar je gewicht tijdens het verstellen eerst wat opvangt met je benen.
Die handle die klapt om naar voren dan wel naar achteren, verende stukken staal onder de stoel doen de rest.
Even uitproberen zou ik zeggen (hij kantelt ook nog wat naar voor/achter)
Good luck
-
everttheman
- Geregistreerd lid
@esalet bedankt voor de tips. ik heb de stoel er even uit gehaald, en je kan zien dat een van de gaten iets groter gemaakt is dus ik denk dat de stoel uit een ander model/jaar komt?
-
esalet
- Donateur (8x)

Zou kunnen, hoewel ik dit systeem zelf alleen ken tot 1988. Maar misschien was het op andere types of ouder modellen anders, zou kunnen natuurlijk.
-
everttheman
- Geregistreerd lid
Nog even een update... 
Het verschil tussen de standen van de stoel. Het bovenste gat is groter dan het onderste. Een tikkeltje uitgeboord en nu staat de stoel op z'n laagste stand.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Het verschil tussen de standen van de stoel. Het bovenste gat is groter dan het onderste. Een tikkeltje uitgeboord en nu staat de stoel op z'n laagste stand.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk