metertjes aansluiten
-
pinguin
- Geregistreerd lid
metertjes aansluiten
Hoe dienen deze meters aangesloten te worden ? op het bedradingsschema zijn de meters wel vindbaar, maar niet welk draadje bij welke pool van de meter hoort...
ik weet dus niet waar de + de - of de signaaldraad aangesloten dient te worden. heeft iemand hier ervaring mee ?

-
Raggare
- Geregistreerd lid
Re: metertjes aansluiten
Gewoon dat achterplaatje er weer opschroeven en daar de stekker weer induwen. Dat is alles.

Wat jij op je foto hebt aangegeven met "B" en "E" zijn de draadeinden met de moertjes op mijn foto, er word daar dus niks op aangesloten

Wat jij op je foto hebt aangegeven met "B" en "E" zijn de draadeinden met de moertjes op mijn foto, er word daar dus niks op aangesloten

-
pinguin
- Geregistreerd lid
dank voor de reactie, ik begrijp wanneer je gebruik maakt van de juiste kabelboom dat deze vraag er niet toe doet, ik heb echter een andere kabelboom uit een saab 900 dit omdat dat beter uit komt met alle andere bekabeling die richting motor en apc lopen.
B en E zijn wel degelijk aangesloten, door de schroefjes aan te draaien trek je de platte flens tegen het printplaatje aan en maken deze contact met de ijzer delen op de print.
B en E zijn wel degelijk aangesloten, door de schroefjes aan te draaien trek je de platte flens tegen het printplaatje aan en maken deze contact met de ijzer delen op de print.
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Ik schrijf de pinbezetting op zoals het normaal in de 99 zit.
1 rood
2 bruin wit
3 grijs
4 zwart. dunnere draad waaraan een stekker zit.
5 wit
6 groen wit
7 blauw wit
9 geel wit
11 blauw
12 bruin
1 rood
2 bruin wit
3 grijs
4 zwart. dunnere draad waaraan een stekker zit.
5 wit
6 groen wit
7 blauw wit
9 geel wit
11 blauw
12 bruin
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Als je deze meter hebt;
met deze binnenkant

dan is het toch niet zo moeilijk?
1 = D+
2 = B+
3 = benzinemeter
4 = massa
5 = handrem
6 = richtingaanw (knipperrelais conact P)
7 = grootlicht
9 = temp. meter
11 = oliedrukschakelaar
12 = benzineschakelaar
met deze binnenkant

dan is het toch niet zo moeilijk?
1 = D+
2 = B+
3 = benzinemeter
4 = massa
5 = handrem
6 = richtingaanw (knipperrelais conact P)
7 = grootlicht
9 = temp. meter
11 = oliedrukschakelaar
12 = benzineschakelaar
-
pinguin
- Geregistreerd lid
Dankje72sonett3 schreef:dan is het toch niet zo moeilijk?
met een beetje geluk krijgt het parkeerrem lampje een dubbele functie, namelijk ook de controle lamp voor het remsysteem.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dat kan probleemloos, de schakelaars van de handrem en van het remreservoir schakelen beide naar massa, je kunt ze dus beide parallel aansluiten op het remlampje op pen 5. Het lampje zit via pen 2 op een gemeenschappelijke geschakelde B+. Het is dan een logische OF schakeling.pinguin schreef:...met een beetje geluk ....