Stuur bekrachting inbouwen SAAB 99 MY 83
-
hvdeeckh
- Geregistreerd lid
Stuur bekrachting inbouwen SAAB 99 MY 83
Hallo, mede SAAB fans.
Wie heeft er ervaring met het inbouwen van Stuur Bekrachtiging in een SAAB 99 (in mijn geval MY 1983) ?
welke onderdelen heb je nodig, waar moet je op letten en een voorzichtige kosten raming ?
Mvgr ... Henk
Wie heeft er ervaring met het inbouwen van Stuur Bekrachtiging in een SAAB 99 (in mijn geval MY 1983) ?
welke onderdelen heb je nodig, waar moet je op letten en een voorzichtige kosten raming ?
Mvgr ... Henk
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Re: Stuur bekrachting inbouwen SAAB 99 MY 83
Probeer maar eens de onderdelen te vinden en als je dat lukt moet je rekenen op een omvangrijke verbouwing. Het schijnt niet plug and play te zijn.
Het is schijnbaar "makkelijker" om een electrisch systeem in te bouwen.
Het is schijnbaar "makkelijker" om een electrisch systeem in te bouwen.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Je hebt nodig een 99GLE sloper en een lasapparaat. En heel veel geduld en kunde. Forummer babbel heeft een handleiding online staan:
viewtopic.php?p=878193#p878193" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je wat creatiever bent haal je op een sloop een systeem uit een Corsa oid.
viewtopic.php?p=878193#p878193" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je wat creatiever bent haal je op een sloop een systeem uit een Corsa oid.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Electrische bekrachtiging inbouwen. Stuurmotor van een nieuw type panda is het kortst.
Hou marktplaats in de gaten met als term stuurbekrachtiging en Ruinen.
Daar zit iemand die regelmatig setjes aanbied voor rond de 300 euro incl de pulsgever met potmeter (om de bekrachtiging in te stellen) en een aangepast kabelboompje.
Verder, bandjes op 2,75 bar oppompen en bandenmaat 175 erop en origineel groot stuur scheelt ook veel
Hou marktplaats in de gaten met als term stuurbekrachtiging en Ruinen.
Daar zit iemand die regelmatig setjes aanbied voor rond de 300 euro incl de pulsgever met potmeter (om de bekrachtiging in te stellen) en een aangepast kabelboompje.
Verder, bandjes op 2,75 bar oppompen en bandenmaat 175 erop en origineel groot stuur scheelt ook veel
-
Westef
- Geregistreerd lid
Wat is het verschil tussen een 175 c.q. 185 band? Kun je ook voor 175 en achter 185 pakken? Ik vraag dit omdat mijn vrouw de saab 99 ook wel zwaar vind sturen.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
10 mm.Westef schreef:Wat is het verschil tussen een 175 c.q. 185 band?
Jawel, maar dan moet je ook 2 reservewielen meenemen...Kun je ook voor 175 en achter 185 pakken?
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Waarom twee reserve wielen? Thuisbrenger........ 
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, dat is zo... maar dan mag je niet sneller dan 80 km/u of zoiets en omdat een thuiskomer een kleinere diameter heeft dan een normaal wiel is het op de voorkant de pest voor het differentieel.Raggare schreef:Thuisbrenger....
Ik dacht aan een 96, daar ligt een ´gewoon´ reservewiel in, in een 99 toch ook?
-
Raggare
- Geregistreerd lid
De 83er en 84 die ik had en heb hebben een thuisbrenger.
-
Westef
- Geregistreerd lid
Ik ga de spanning op mijn voorbandjes eens wat opvoeren... Heb jaren met LPG gereden, dat stuurde door de lpg tank achterin heel prettig moet ik zeggen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

er zit dag en nacht verschil in verschillende merken en in nieuw en oud
een paar nieuwe aan de voorzijde doen ook wonderen
een paar nieuwe aan de voorzijde doen ook wonderen
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Waarom? Die paar km haal je ook wel op een afwijkende maat hoor... Een origineel reservewiel is bij de meeste auto's niet dezelfde maat, vaak zelfs veel kleiner in omtrek... Zolang je het reservewiel maar achter zet.72sonett3 schreef:Jawel, maar dan moet je ook 2 reservewielen meenemen...Kun je ook voor 175 en achter 185 pakken?
-
hvdeeckh
- Geregistreerd lid
... en zo gaan we van stuurbekrachtiging naar een discussie over banden maat/spanning ... interessant !
-
Borås
- Geregistreerd lid
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Zeg, reserveband achter is niet mijn idee of mening maar gewoon het geldende voorschrift. Doe ermee wat je wilt.