Help... Verbruik + 0-100 in 30sec...

1967-1984
Bart M
Geregistreerd lid

Re: Help... Verbruik + 0-100 in 30sec...

Bericht door Bart M » ma 04 aug, 2014 11:31

Het plastic blok tussen je inlaatspruitstuk en de carburateur is een isolatieblok dat de carburateur moet afschermen van de warmte van het inlaatspruitstuk. Als hier geen pakking tussen zit dan dicht dit vlak niet goed af waardoor valse lucht in het mengsel komt. Een heel klein lek kan al een heel beroerd lopende motor veroorzaken. Zet hier dus eerst maar eens een nieuwe pakking tussen.

Verder ben ik bang dat er nu al zo veel dingen versteld zijn dat je de motor hierna eerst maar eens in zijn geheel goed moet afstellen. Als je dit niet zelf kan dan is een bezoekje aan Daan van Retroll zeker nuttig.

Voor de benzinegeur in je auto heeft het zin de ontluchtingsleiding van je tank te controleren. Deze loopt vanaf de benzinetank langs de linker c-stijl langs het dak achter de bekleding door de linker a-stijl naar de motorruimte. Achterin bij de c-stijl zit een stuk rubber slang en iets van een filter of iets dergelijks. Het kan zijn dat dit stukje rubber slang poreus is geworden.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 04 aug, 2014 18:47

Inderdaad, die dikke plastic pakking is een grote verdachte.
Er is een makkelijke manier om te checken of het daar aan ligt: probeer eens de carburateur op en neer
te laten bewegen (gemonteerd welteverstaan) terwijl de motor draait.
Uiteraard ook eens controleren of de vier bevestigingsschroeven wel goed vastzitten.

Ik heb dit probleem momenteel ook met mijn 900 en merkte dit omdat ik niet meer zonder choke kon rijden.

Heb je al eens gekeken of je benzineleidingen niet gedeeltelijk verstopt zijn?

Westef
Geregistreerd lid

Bericht door Westef » do 14 aug, 2014 0:07

De CO waarde ook even laten controleren, kan je soms vele litertjes benzine besparen... Succes!

Plaats reactie