Saab 99 turbo 1978
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Saab 99 turbo 1978
dat is een beetje het lastige, hij moet APK klaar zijn, maar je wilt ook zeker zijn dat je een kenteken krijgt en niet al de moeite voor niets doet.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Hij hoeft helemaal niet APK klaar te zijn, de APK kost niks extra's en bij afkeur kun je het vers verkregen kenteken gewoon schorsen lijkt me.
Alleen auto's van buiten de EU moeten bij invoer direct APK gekeurd worden.
Moeite voor niks doen en risico's nemen hoort bij oude auto's. Wil je dat niet of is het je allemaal te lastig, gewoon niet aan beginnen dan.
Alleen auto's van buiten de EU moeten bij invoer direct APK gekeurd worden.
Moeite voor niks doen en risico's nemen hoort bij oude auto's. Wil je dat niet of is het je allemaal te lastig, gewoon niet aan beginnen dan.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ik heb nog een 74 staan (op lpg), maar daarvan is het kenteken opgestuurd sloop eigen beheer, de Saab staat er nog
kapotte blok, en wat zijschade aangebracht door moeders en inmiddels is er ook het nodige afgehaald
rdw gebeld, onvoorstélbaar wat ze daar nog weten over de auto, alles is nog gewoon bekend.
ik dacht dat Schouwen voldoende zou zijn, maar hij wordt gewoon gekeurd als zijnde een import van buiten de eu, inclusief APK, misschien een truc, gewoon keuren zonder goedkeur APK, vraag mij af of je het kenteken krijgt.
ik kreeg bij een import vanuit de US ook geen kenteken na afkeur (oranje stadslichten) en moest eerst terugkomen.
kapotte blok, en wat zijschade aangebracht door moeders en inmiddels is er ook het nodige afgehaald
rdw gebeld, onvoorstélbaar wat ze daar nog weten over de auto, alles is nog gewoon bekend.
ik dacht dat Schouwen voldoende zou zijn, maar hij wordt gewoon gekeurd als zijnde een import van buiten de eu, inclusief APK, misschien een truc, gewoon keuren zonder goedkeur APK, vraag mij af of je het kenteken krijgt.
ik kreeg bij een import vanuit de US ook geen kenteken na afkeur (oranje stadslichten) en moest eerst terugkomen.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Wat apart zeg, sinds wanneer is dat? Toen ik mijn 99 invoerde kon ik gewoon de APK keuring elders laten doen, wat ik ook heb gedaan, daarna gas ingebouwd en nogmaals langs de RDW voor omkeuring op LPG.
Betekent dit ook dat ik een import auto (die nog niet eerder op NL kenteken heeft gestaan) tegenwoordig alleen kan invoeren als de restauratie gereed is? En dus al die tijd in onzekerheid moet zitten of ik 'm ooit nog wel op kenteken ga krijgen (aangezien de regels ongeveer jaarlijks veranderen)?
Betekent dit ook dat ik een import auto (die nog niet eerder op NL kenteken heeft gestaan) tegenwoordig alleen kan invoeren als de restauratie gereed is? En dus al die tijd in onzekerheid moet zitten of ik 'm ooit nog wel op kenteken ga krijgen (aangezien de regels ongeveer jaarlijks veranderen)?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

we gaan in iemands topic.
, maar ja alleen als deze van buiten de eu komt.
ik denk dat die van jouw uit Zweden kwam, met kenteken ( een auto zonder kenteken uit de eu keuren is ook een drama in nl) vandaar dat er nog eerst nogal eens wat via een ander eu land binnenkomt. bijvoorbeeld de 9-5 SC uit DE
of exoten via UK.
lees topic van maus maar eens met de 86 caab, die moest ook terug.
ik denk dat die van jouw uit Zweden kwam, met kenteken ( een auto zonder kenteken uit de eu keuren is ook een drama in nl) vandaar dat er nog eerst nogal eens wat via een ander eu land binnenkomt. bijvoorbeeld de 9-5 SC uit DE
of exoten via UK.
lees topic van maus maar eens met de 86 caab, die moest ook terug.
-
Thom
- Donateur

als je een kenteken opnieuw in de vaart wil nemen dan is dat de regel bij de rdw. Er wordt ook iets strenger gekeurd dan normaal, er zijn iets extra eisen i.v.m. de toelating. Don´t ask me why!
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
je kan natuurlijk ook eerst zorgen dat je auto spic&span is voor je naar de RDW gaat. duurt misschien wat langer, maar scheelt je ook heen&weer rijden naar de RDW.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Klopt maar waar het mij om ging is dat als je een auto voor 30.000 euro hebt gerestaureerd gedurende 5 jaar en intussen zijn de regels veranderd waardoor je 'm niet op kenteken krijgt... Liever zet ik 'm dan eerst op kenteken en ga daarna restaureren.
-
Thom
- Donateur

eerst op kenteken is het beste ja. Alleen als het heel veel werk is, dat je weer ongedaan moet maken omdat de auto helemaal uit elkaar gaat is het toch zonde. Zo heb ik een 86er cabrio eerst laten keuren omdat het weinig werk was, en mijn Finlandia uit 1977 direct uit elkaar gehaald. Als deze laatste niet belastingvrij wordt over 3 jaar dan ben ik wel heeel erg zuur. Maar in het geval van deze 99turbo gaat het niet om een import en bestaan de gegevens al, dus geregistreerd krijg je hem sowieso lijkt mij.