Dagteller hapert

1967-1984
Plaats reactie
panhead
Geregistreerd lid

Dagteller hapert

Bericht door panhead » di 18 jul, 2006 18:23

Mijn dagteller weigert af en toe dienst. Na resetten werkt 'ie soms weer wel, maar niet altijd. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Pieter

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 18 jul, 2006 20:22

Oh, daar is hier al veeel over geschreven.

Bij mij is het echt al lang een probleem en sinds kort weet ik ook wat de oorzaak is.

Het is nogal moeilijk uit te leggen zonder foto, maar het komt er kortgezegd op neer, dat de plaats waar de kabel binnengaat in de klok, een plastic bevestigingsplaatje is, wat bij mij is afgebroken.
Er zit voor mij, denk ik, niet veel anders op dan een nieuwe klok te plaatsen (hoewel ik daar niet echt zin in heb).

Bij mij blijft hij trouwens steeds steken op de tientallen.

Erg vervelend, omdat ik nu echt geen beeld meer heb van de werkelijk afgelegde kilometers én vaak niet juist weet hoe ver mijn LPG-tank gevorderd is :roll: .

PANDORA

Bericht door PANDORA » di 18 jul, 2006 20:25

Kan door de vunzige boel komen, vuil wat binnendrijft. Of misschien is het gewoon de hitte...

veel success!

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 18 jul, 2006 20:27

PANDORA schreef:Kan door de vunzige boel komen, vuil wat binnendrijft. Of misschien is het gewoon de hitte...

veel success!
Tja, zou ook kunnen natuurlijk.
Misschien moet je je klok maar eens gewoon 'ontbloten'.
Dan weet je meteen meer...

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » di 18 jul, 2006 22:12

Het interessante met dit soort storingen is dat het altijd goed gegaan is, en dan opeens optreedt. Ik wacht nog even wat lagere temperaturen af.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 19 jul, 2006 8:23

Ik heb het 1 keer gehad. De dagteller stevig op nul zeggen was de oplossing. Dus het stangetje helemaal indrukken en redelijk lomp aandrukken.

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » wo 19 jul, 2006 9:45

Dat heb ik vanochtend gedaan en inderdaad werkt het nu weer. Zal wel de warmte zijn.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » wo 19 jul, 2006 20:13

panhead schreef:Dat heb ik vanochtend gedaan en inderdaad werkt het nu weer. Zal wel de warmte zijn.
Zo is het bij mij ooit ook begonnen :? .
Sindsdien blijft het fout gaan.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Dagteller hapert

Bericht door 72sonett-III » wo 19 jul, 2006 20:57

panhead schreef:Mijn dagteller weigert af en toe dienst.... Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Een gebarsten plastic tandwieltje in de teller slipt nu op zijn as. Teller open maken en tandwieltje met superlijm op zijn asje lijmen wil nog wel eens helpen, voor korte of langere tijd...

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » wo 19 jul, 2006 21:40

Mooie klus voor als het iets koele is!

Plaats reactie