Hallo Forum,
Ik heb een begin gemaakt met het demonteren van het schakelhuis van mijn 99. De console heb ik verwijderd en nu ben ik gestuit op drie vreemd gevormde 'moeren' die volgens het werkplaatshandboek alleen zijn te verwijderen met Saab gereedschap 87 90 370. Wie kan mij vertellen waar ik zo'n gereedschapje kan vinden? Het lijkt erop dat er geen andere manieren zijn om het schakelhuis los te krijgen. Ik heb het schakelhuis nodig voor mijn andere 99. Vandaar deze actie.
met groeten,
Franz Bauer
'Schakelhuis' verwijderen
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Er zijn idd speciale dopjes, die precies passen op de driehoekige moertjes... Je vindt ze bij de betere materialenzaak.
Je kunt ook met een stevige schroevendraaier en een goed gemikte tik van een hamer op een vd puntjes het net een slagje geven dat het los komt.... beetje wd-40 en beetje geluk moeten de klus zonder tool wel klaren. Bij mij wel in ieder geval
Mooie kans om de originele moertjes te vervangen door gewone, is't de volgende keer ook weer wat eenvoudiger!
succes!
daan
Je kunt ook met een stevige schroevendraaier en een goed gemikte tik van een hamer op een vd puntjes het net een slagje geven dat het los komt.... beetje wd-40 en beetje geluk moeten de klus zonder tool wel klaren. Bij mij wel in ieder geval
Mooie kans om de originele moertjes te vervangen door gewone, is't de volgende keer ook weer wat eenvoudiger!
succes!
daan
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
frans bouwer
- Geregistreerd lid
Schakelhuis en irritante moertjes
Heren Saabdoktoren,
Hartelijk bedankt voor de nuttige tips. Kan ik weer verder!
Franz Bauer
Hartelijk bedankt voor de nuttige tips. Kan ik weer verder!
Franz Bauer
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid