raamrubbers

1967-1984
Plaats reactie
D 'n' C
Geregistreerd lid

raamrubbers

Bericht door D 'n' C » do 01 dec, 2005 19:56

mijn raamrubbers waar het glas uit komt als ik het raam open en dicht doe, zitten niet strak tegen het raam aan maar een beetje golvend.
hebben jullie dit ook en is dat erg ivm roesten van het portier aan de binnenkant

MVrGr

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 01 dec, 2005 21:06

ik heb het ook. voor mij is dat reden om ze te vervangen want er komt idd meer water in de deur en die is al zo gevoelig voor roesten :cry:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 02 dec, 2005 19:35

Is het rubber makkelijk te vervangen?
Ik zou het zelf ook dringend bij mijn 900 moeten doen (hoewel hij nog niet lekt) en ben een beetje bang dat ik iets verkeerd ga doen :oops: .

Iemand die me tips kan geven waar ik op moet letten?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 02 dec, 2005 20:15

S@@bman schreef:Is het rubber makkelijk te vervangen?
Ik zou het zelf ook dringend bij mijn 900 moeten doen (hoewel hij nog niet lekt) en ben een beetje bang dat ik iets verkeerd ga doen :oops: .

Ik kan je binnenkort meer vertellen :wink:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 03 dec, 2005 10:24

Doe dat :bluethumb: !

D 'n' C
Geregistreerd lid

Bericht door D 'n' C » za 03 dec, 2005 16:00

ik wacht de instrukties af

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 13 mar, 2006 22:55

paul99gl83 schreef:
S@@bman schreef:Is het rubber makkelijk te vervangen?

Ik kan je binnenkort meer vertellen :wink:
En?
Kan je al iets meer vertellen of heb je aan de tips van Nike niets meer toe te voegen?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 14 mar, 2006 0:32

Ik kan je een beetje meer vertellen. Ik heb bij een oude deur de oude raamrubbers losgehaald. Het is me niet gelukt om ze er heel uit te krijgen. Mijn plan is nu om bij de dealer nieuwe rubber te bestellen en die er op te zetten. Voor het demonteren van de oude rubber, en monteren van de nieuwe, kan je de deur verder helemaal ik elkaar laten zitten.

Ik heb bij Nike's auto het resultaat van zijn inspanningen gezien. Hij heeft het over de 2 zijkanten en de bovenkant van de raamrubbers. Ik heb plannen voor het onderste rubber.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 14 mar, 2006 17:46

paul99gl83 schreef:Ik kan je een beetje meer vertellen. Ik heb bij een oude deur de oude raamrubbers losgehaald. Het is me niet gelukt om ze er heel uit te krijgen. Mijn plan is nu om bij de dealer nieuwe rubber te bestellen en die er op te zetten. Voor het demonteren van de oude rubber, en monteren van de nieuwe, kan je de deur verder helemaal ik elkaar laten zitten.

Ik heb bij Nike's auto het resultaat van zijn inspanningen gezien. Hij heeft het over de 2 zijkanten en de bovenkant van de raamrubbers. Ik heb plannen voor het onderste rubber.
Bedoel je met het onderste rubber, het rubber dat tegen het glas ligt (en dat je dus kan vastpakken als het glas helemaal naar onder is gedraaid in de deur)?
Het is dát rubber dat ik zou willen vervangen.

Het zou leuk zijn als ik daarvoor de deur niet volledig hoef te demonteren.
Ik ga het bij wijze van proef een keer proberen met een 'afgeschreven' deur.

D 'n' C
Geregistreerd lid

Bericht door D 'n' C » di 14 mar, 2006 18:46

prima idee s@@bman en ik houdt me aanbevolen voor tips aangezien ik ook nog moet

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 14 mar, 2006 18:48

D 'n' C schreef:prima idee s@@bman en ik houdt me aanbevolen voor tips aangezien ik ook nog moet
Nu nog eerst de tijd vinden :roll: .
Zodra ik een poging gewaagd heb, zal ik verslag uitbrengen.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 24 apr, 2006 14:28

Ik heb nieuwe rubbers erin gezet!! :D Simpel klusje: 40 minuten en 35,- euro (bij van der Laan) voor 2 nieuwe rubbers.

modules.php?set_albumName=album06&op=mo ... _album.php

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 24 apr, 2006 21:59

paul99gl83 schreef:Ik heb nieuwe rubbers erin gezet!! :D Simpel klusje: 40 minuten en 35,- euro (bij van der Laan) voor 2 nieuwe rubbers.

modules.php?set_albumName=album06&op=mo ... _album.php
Erg duidelijk en leerzaam!

Thanx Paul :D.

D 'n' C
Geregistreerd lid

Bericht door D 'n' C » wo 26 apr, 2006 22:25

bedankt voor de duidelijke info

Plaats reactie