Tuning en verantwoordelijkheden / afsplitsing van E85

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
inactief
Geregistreerd lid

Tuning en verantwoordelijkheden / afsplitsing van E85

Bericht door inactief » za 05 mar, 2011 21:11

[edit]Dit gedeelte is de start van een off topic relaas van het Bio Ethanol verhaal naar aanleiding van deze en deze posts van powertje.[/edit]

Tjah, de bedoeling van een topic als dit is en blijft vertellen wat je effectief gedaan hebt om het mogelijk te maken om op E85 te rijden. Problemen zijn fijn om gemeld te worden, oplossingen aandragen en samen werken aan een beter rijdende auto is "tha bomb".

Ik ben daarom ook zo blij met Dilemma, Mackan, Maarten, evo, vyv, U-Poll, AR en uiteraard ook met de kritische (soms wat afdwalende) noot en hulp van carlsson (niet alleen voor E85, maar ook voor andere Saab gerelateerde nieuwtjes en oplossingen). Meningen en ervaringen waar ik mijn eigen pad uit kan destilleren.

Ik heb het idee dat we sinds dit topic is gestart met grote sprongen vooruit zijn gegaan. Ik heb veel vertrouwen in de Bio Ethanol software waar onder andere Maarten, evo AR en ik nu mee rijden. Dit is gebalanceerd, dit voelt en meet uitstekend.

Ook nieuwe startups hebben E85 ontdekt :wink: en gebruiken dit mooie topic om mensen nóg meer te enthousiasmeren over Bio Ethanol (in Westfields?) :mrgreen:

Het wachten is op de overheid, Bio Ethanol moet losgekoppeld worden van Euro 95 en gesubsidieerd worden.

Leve E85 voor LPG prijzen van weleer!

:headbang2:

Powertje
Geregistreerd lid

Tuning en verantwoordelijkheden

Bericht door Powertje » za 05 mar, 2011 23:11

[]Tjah omdaar dan actief maar op in te gaan, wij zijn inderdaad bezig met een aantal overheidsdiensten en de overheid in het algemeen om het beleid rondom Bio-Ethanol en nog een aantal andere brandstoffen en de verschillende subsidie mogelijkheden daarom heen te veranderen. Dit is een van de redenen dat wij de komende 2 dagen in Geneve een aantal gespreken met een aantal prominenten in de automotive hebben. Ook zijn we actief bezig om Bio-Ethanol in Europa geaccepteerd te laten worden in de racerij. Zodat in elke race serie dadelijk de keuze voor deze prachtige alternatieve brandstof mogelijk wordt.

Een van de belangrijkste redenen dat wij niet meer zo actief of uberhaubt niet actief participeren in dit topic of op delen van dit forum hebben vooral te maken, met eer en geweten. Ik ben het dan ook niet echt met je eens dat je dit puur uit het helpen van andere doet. Wat mij persoonlijk vaker tegen het zere been is gegaan, wat we al een aanal keer gezegt hebben is het feit dat er vaker dan eens auto zijn gechipped die uberhaubt niet veilig zijn, in de staat waarin ze zijn, laat staan met meer vermogen. Ik vind en ik denk Pieter ook dat dit absoluut de mede verantwoordelijkheid is van degene die chipped of zelfs de software verschaffer. Er moet immers iemand op toegezien dat het geheel enigzins veilig blijft!

Tot dus ver mijn 'side note' en ik denk dat je verrast gaat zijn van wat er kan gaan veranderen in Nederland aangaande Bio-Ethanol.

inactief
Geregistreerd lid

Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

Bericht door inactief » za 05 mar, 2011 23:48

Powertje schreef:Een van de belangrijkste redenen dat wij niet meer zo actief of uberhaubt niet actief participeren in dit topic of op delen van dit forum hebben vooral te maken, met eer en geweten.
Reclame voor jezelf maken mag wel, maar de grootste reclame ooit, anderen (kleine stapjes) verder helpen doe je niet?
Powertje schreef:Ik ben het dan ook niet echt met je eens dat je dit puur uit het helpen van andere doet.
gijs schreef:Ik ben daarom ook zo blij met... ...kan destilleren.
Iedereen zit op het forum uit eigenbelang.

Je wil verder met je hobby en samenwerken met anderen maakt dit veel leuker en bovenal eenvoudiger! Voor mij persoonlijk helpen stappen vooruit hier me ook verder om makkelijker te leven, geld maakt niet gelukkig, maar een paar euro extra helpen mijn hobby betaalbaar te maken en mijn leven zorgelozer te krijgen. Ik probeer een balans te vinden tussen mensen hier verder helpen en door die hulp te geven mond op mond / www reclame te genereren en niet overal in het rond te gaan roepen dat "ik het wel kan" zonder verder iets bij te dragen.
Powertje schreef:Wat mij persoonlijk vaker tegen het zere been is gegaan, wat we al een aanal keer gezegt hebben is het feit dat er vaker dan eens auto zijn gechipped die uberhaubt niet veilig zijn, in de staat waarin ze zijn, laat staan met meer vermogen. Ik vind en ik denk Pieter ook dat dit absoluut de mede verantwoordelijkheid is van degene die chipped of zelfs de software verschaffer. Er moet immers iemand op toegezien dat het geheel enigzins veilig blijft!
Heeft dit betrekking op mij? Dan graag voorbeelden van onveilige auto's die langs mij zijn gegaan!
Powertje schreef:Tot dus ver mijn 'side note' en ik denk dat je verrast gaat zijn van wat er kan gaan veranderen in Nederland aangaande Bio-Ethanol.
Het zou een enorme stunt zijn, wanneer jullie een prijsaanpassing weten te bereiken voor E85 in NL.
Mocht dat zo zijn staat de BBQ weer aan in mijn achtertuintje en zijn jullie de ere gasten!

De techniek vordert gestaag, nu de politiek nog!

Ik kom binnenkort wel weer eens op de koffie, das gezelliger dan op het forum zitten stechelen!

Toedels, ik ga de polonaise in! Tot carnalalalaaaaaa val!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 05 mar, 2011 23:58

...wat er kan gaan veranderen?
Sorrie hoor, maar wat zegt dat nou...? Wat er kan veranderen... alles kan veranderen. Zelfs de geschiedenis, 't is maar net van wie je 't voorgeschoteld krijgt :wink:

Kijkende naar Europa doet NL het ronduit slecht wat betreft duurzaamheid/verduurzamen (Ja, een 9-5 op BioEthanol stoot minder broeikasgas, zoals CO2, uit dan een Honda Prius of hoe zo'n ding ook heten mag). En dat achterblijven in verduurzamen geldt jammergenoeg niet alleen voor onze brandstoffen.
Dit zeggende kan het dus bijna alleen maar beter worden wat betreft de kosten voor een liter BioEthanol in vergelijking met een liter gewone benzine.
Ik koester dus hoop.

@Powertje: Succes met jullie gelobby, al denk ik persoonlijk dat je weinig kans maakt de juiste spelers hiervoor te spreken te krijgen, laat staan te strikken. Wie denk jij overigens dat dat zijn?

Oh, en wat betreft:
...vaker dan eens auto zijn gechipped die uberhaubt niet veilig zijn....Er moet immers iemand op toegezien dat het geheel enigzins veilig blijft!
De persoon verantwoordelijk lijkt mij duidelijk... Dat is de bestuurder van de wagen.

PS. Lelijk he, dat nieuwe TNO logo...

Powertje
Geregistreerd lid

Bericht door Powertje » zo 06 mar, 2011 0:13

Gijs:

1- Westfield kost ons dik geldt, levert weinig op, puur aan de lobby in de autobranche.
2- We helpen een hoop mensen, maar dat moet wel berusten op een bewuste keuze voor kwaliteit en veiligheid.
3- Natuurlijk, ik denk dat die balans echter zoek is, dat is natuurlijk een mening.
4- Dit heeft ook absoluut betrekking op jou, ik vindt het tegenover de eigenaren niet eerlijk om degene openlijk te noemen.
5- We zijn wel degelijk bezig met dat soort subsidies
6- Altijd welkom, have fun en wij gaan ook even een korte avond de stad in! :D

Evo:
Tjah, als je nooit iets probeert verandert er ook niets, wij zijn op behoorlijk niveau grote stappen aan het maken.
Nederland doet het ook slecht ben ik geheel met je eens.

Met wie we op dit moment spreken lijkt me in die zin niet relevant om hier te noemen.

Betreft de bestuurder, die is natuurlijk verantwoordelijk, maar ik ben absoluut niet met je eens dat je als chipper of tuner of garage bedrijf geen verantwoordelijkheid draagt voor het bewust zijn en maken van achterstallig onderhoud en het daarop wel of niet uitvoeren van tuning.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 06 mar, 2011 0:34

Powertje schreef: Betreft de bestuurder, die is natuurlijk verantwoordelijk, maar ik ben absoluut niet met je eens dat je als chipper of tuner of garage bedrijf geen verantwoordelijkheid draagt voor het bewust zijn en maken van achterstallig onderhoud en het daarop wel of niet uitvoeren van tuning.
Hmmm... dus jij zegt, laat me er een voorbeeld bij halen om 't te illustreren, het volgende:
Mevrouw komt langs om haar lpt naar fpt te laten remappen. Haar mistlamp is defect, d'r zit geen mod6 op en ze is een week telaat voor d'r apk, etc, etc, dan zou je dat als tuner eerst moeten oplossen voor je verder gaat?

Ik zie de connectie niet... of je nu met een "gevaarlijke" wagen met 150pk of van mij uit 250pk rond rijdt. 't Blijft de volle verantwoordelijkheid van de bestuurder.

In zo'n geval zou ik haar er natuurlijk wel op wijzen, maar wat moet je verder?

Of neem nu dat er iemand met een lpt-tje met 350k d'r een STG3 op wil hebben. Raad ik diegene af ivm. grote kans op toekomstige problemen. Als diegene 't echter perse wil, kan ie 't er van mij krijgen. Zijn wagen, zijn plezier, zijn zorgen...

Powertje
Geregistreerd lid

Bericht door Powertje » zo 06 mar, 2011 1:02

[]Een van de grootste omschakelingen in de automotive is verantwoordelijkheid nemen, voor onderhoud en voor advies wat ergens op gebaseerd is.
Ik vind dus wel degelijk dat de tuner, garage of chipper daar in verantwoordelijk is Dus met een mistlamp geen probleem, maar etc etc wel.

Check de ADAC en hun inzet op verantwoord tunen dat was ook de grootste issue op de Essen Motorshow 2010.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 06 mar, 2011 1:39

Belgen zijn fier op hun deontologie, dat Nederlanders die term niet goed kennen geeft wat te denken :wink:
Komt van het klassieke Grieks, *Deon" is plicht en "Logos" of rede en is een strenge soort ethiekleer, bekend uit de filosofie.
Nederlanders zijn dan vaak meer teleologisch of iets gematigder dan zijn het utilitaristen.
Een soort cultuur verschil tussen Belgen en Nederlanders.
De vraag die je als ondernemer/tuner kunt stellen is dan: in hoeverre ben ik mede-verantwoordelijk voor de veiligheid van mijn klant :?:
In Belgie wordt al lang bij veel (hogere) beroepsopleidingen aan deontologische aspecten van dat vak aandacht besteed.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » zo 06 mar, 2011 9:09

man man man wat ne zever vragen een mod blz 22 op te kuisen/te verwijderen(inclusief dit) is misschien wel aangewezen hier

in de praktijk gaat geen enkele tuner denken aan deontologie maar in de eerste plaats aan omzet doet die dat niet blijft in deze tijd zen bedrijf niet bestaan
ga met een auto niet in orde naar zo een tunings bedrijf bv slechte staat remmen ,zal 95% van die handelaars je ook nog een setje remmen proberen bij te verkopen ,wat trouwens terecht is
maar tegenwoordig heeft diezelfde handelaar daar ook graag een factuur bij die kan betaald worden
en daarom is de handelaar vaak genoodzaakt te handelen naar het buget van de klant en zal diezelfde handelaar dienen te luisteren naar wat de klant wil (en kan betalen ) tegen over te zeggen "ik verdien niks vandaag aju want ik denk deontologisch "

maar ik heb met plezier gevolgd tot en met blz 21

mvg werner

ps ; om politiek te argumenteren hebben ze de "de kamer " en hier "het parlement " uitgevonden dus wat houd u ervan ?

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 06 mar, 2011 11:20

[off topic]

Om even door te zeveren.

Ik denk dat het woord eerlijkheid, belangrijker is dan het woord, verantoordelijkheid.

Iedereen mag zijn geld uitgeven aan wat hij wilt, iedereen mag voor een product de prijs vragen welke hij wilt.
Of er vervolgens tot aanschaf overgegaan wordt bepaald de klant in deze.
De verkopende partij dient gewoon duidelijk te wijzen op welke zaken er allemaal een rol spelen, en de kopende partij dient vragen te stellen.
Zo werkt het in nagenoeg iedere branche. (of je nu een auto tuned, een hypotheek afsluit of een vakantie boekt naar libie). Men moet op de gevaren gewezen worden en vervolgens zelf bepalen om er mee in zee gaan.

Iedereen weet dat tuning meer stress levert op het gehele systeem. Die "Gok" kun je wel of niet nemen.
Iedereen moet zorgen dat zijn auto veilig en technische in orde is, anders mag je er immers de weg niet mee op. Je kan niet iedereen zijn handje vasthouden. Maar eerlijk wijzen op mogelijke techinsche tekortkomingen, als "slechte remmen, achterstallig onderhoud, of onderdelen die uit ervaring eerder defect kunnen gaan" of vervangings adviezen geven. Je kunt hier echter geen verantwoording voor nemen.

Ik vind dit heel erg overtrokken en iedereen moet gewoon zijn verstand gebruiken. Ook vind ik dat iedereen best zijn "centje" mag verdienen om zijn hobby te bekostigen, de investering in tijd en testen moet uiteindelijk ook terugbetaald worden.

just my 2 pence

Arco
[/off topic]

Vooralsnog heb ik een smile op mijn gezicht als ik in de Saab rijd, lach ik breed uit als ik hem volgooi met E85 en neem ik het risico dat er iets defect kan gaan voor lief. En vind ik het schitterend te zijn dat deze ontwikkeling steeds een stapje verder komt. Ik hoop dan ook van harte dat de "mogelijke grote verandering in Nederland" er snel komt.

Powertje
Geregistreerd lid

Bericht door Powertje » zo 06 mar, 2011 11:40

Ik vind het vreemd dat verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van de klant, hier een aantal mensen kan doen steigeren.
Natuurlijk ben je gebonden aan het budget van de klant en natuurlijk is het zijn of haar keuze waar geldt aan uitgegeven wordt.

Maar ik draai zeker in de automotive al een tijdje mee en heb nooit anders gewerkt ook in mijn 3 jaar voor Honda Europe. S2000's of Accoords werden niet aangepast als ze niet 100% in orde waren.
Dat geldt nu ook voor ons, je moet gewoon zorgen dat het veilig blijft, liever de klant twee draagarmen laten monteren dan chippen, heeft gewoon simpel weg met veiligheid te maken.
De winst marge ligt inderdaad heel anders op die twee producten, maar wat de klant uitgeeft verschilt niet zoveel.

ADAC maakt er niet voor niets een hot issue van, ongval redenen zijn steeds vaker technisch, ondanks dat de autos beter worden.
Voorbeeld hiervan is http://www.amt.nl/Nieuws/Slechte-schokd ... ari%202011" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuni-it-safe mede namens de ADAC: http://tune-it-safe.de/tune-it-safe/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind wel degelijk dat sommige zaken NIET kunnen en ja dan maak je minder winst, so what! Ik geloof helemaal niet dat je dan omvalt, dat hoeft zeker niet, simpel weg eerlijkheid duurt daar het langst.
Het is nog simpeler als de klant het achterstallige onderhoud niet kan betalen, rijdt deze een te dure auto of heeft deze onwetend een versleten auto gekocht.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Tuning en verantwoordelijkheden

Bericht door Vyv » zo 06 mar, 2011 12:41

EDIT Vyv: Berichtje van G-Ice verplaatst naar hier.
G-Ice schreef:Caz, met alle respect voor mooie praat, maar je zwatst weer eens!

Er reed bij jullie een groene 900 rond met een Holset zonder al te veel "veilige upgrades" als remmen, er rijd een bordeaux rode oldtimer rond op met meer vermogen dan dat ding verantwoord aan kan. Verder zie ik in je handtekening een 9-5 staan met 400 pk, wat denk je wat Saab vind als we ze vragen "Is dat veilig en verantwoord?"!

Je kunt kletsen wat je wil, maar als je eigen medewerkers al onverantwoord rond scheuren, is het lastig veiligheid preken.

Tunen is grenzen opzoeken, van relatieve veiligheid en wettelijke toelaatbaarheid, maar de mens is in tunen meestal de foutmarge, niet de machine. Hou eens op met wijzen naar anderen, schaamteloos reclame maken en preken voor eigen parochie, niet alleen onder je eigen naam, maar zelfs hele verhalen onder Pieter's naam die in eens volzinnen schrijft.

Als je werkelijk goed bent komen klanten je vanzelf opzoeken, maken jouw klanten reclame voor je en blijven ze terugkomen.

Concentreer je op je webshop (zou al tijden geleden live zijn) of de door jou aangekondigde verhuizing naar een groter pand over iets meer dan een jaar, de automaatbak met een extra plaat die 500 Nm koppel aankan. "Stay tuned" betekent vrij vertaald "Blijf aan het lijntje gehouden worden?".

Voor iemand die het high end segment (nee, geen Saab's, het echte geld zit in de luxe sportwagens!) in zijn zaak binnen heeft staan blijk je toch maar wat hard Saab nodig te hebben om rond te komen.

Ik mag Pieter en Hans ontzettend graag, en jij bent live ook best een aardige gast. Ik hoop daarom van harte dat de grote zeepbel die jij om jullie heen gepraat hebt er niet voor zorgt dat Pieter de rest van zijn leven nodig heeft om dit "avontuur" af te betalen!

Succes met de zaken!

Gijs

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » zo 06 mar, 2011 12:59

Powertje schreef:Ik vind het vreemd dat verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van de klant, hier een aantal mensen kan doen steigeren.
Natuurlijk ben je gebonden aan het budget van de klant en natuurlijk is het zijn of haar keuze waar geldt aan uitgegeven wordt.

Maar ik draai zeker in de automotive al een tijdje mee en heb nooit anders gewerkt ook in mijn 3 jaar voor Honda Europe. S2000's of Accoords werden niet aangepast als ze niet 100% in orde waren.
Dat geldt nu ook voor ons, je moet gewoon zorgen dat het veilig blijft, liever de klant twee draagarmen laten monteren dan chippen, heeft gewoon simpel weg met veiligheid te maken.
De winst marge ligt inderdaad heel anders op die twee producten, maar wat de klant uitgeeft verschilt niet zoveel.

ADAC maakt er niet voor niets een hot issue van, ongval redenen zijn steeds vaker technisch, ondanks dat de autos beter worden.
Voorbeeld hiervan is http://www.amt.nl/Nieuws/Slechte-schokd ... ari%202011" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuni-it-safe mede namens de ADAC: http://tune-it-safe.de/tune-it-safe/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind wel degelijk dat sommige zaken NIET kunnen en ja dan maak je minder winst, so what! Ik geloof helemaal niet dat je dan omvalt, dat hoeft zeker niet, simpel weg eerlijkheid duurt daar het langst.
Het is nog simpeler als de klant het achterstallige onderhoud niet kan betalen, rijdt deze een te dure auto of heeft deze onwetend een versleten auto gekocht.
beter kan ik het niet zeggen, ik was dit even aan het doorlezen tot een paar reacties geleden, en ik wou net zoiets zeggen als jij nu hebt gezegt
en voor ontopic te reageren
bio ethanol geeft geen startprobleem als alles in orde is, goede benzinepomp, brandstofdrukregelaar , bougie's, goede motor en blijf vooral zomaar doorgaan
sommige dingen zijn wel degelijk wat het lijken zo als bio ehtanol, meer voordelen dan nadelen als je technisch naar de motor gaat kijken,
starten, rijden, vermogen, koeling enzovoort

Powertje
Geregistreerd lid

Bericht door Powertje » zo 06 mar, 2011 13:02

Vyv schreef:

Er reed bij jullie een groene 900 rond met een Holset zonder al te veel "veilige upgrades" als remmen, er rijd een bordeaux rode oldtimer rond op met meer vermogen dan dat ding verantwoord aan kan. Verder zie ik in je handtekening een 9-5 staan met 400 pk, wat denk je wat Saab vind als we ze vragen "Is dat veilig en verantwoord?"!

Je kunt kletsen wat je wil, maar als je eigen medewerkers al onverantwoord rond scheuren, is het lastig veiligheid preken.

Tunen is grenzen opzoeken, van relatieve veiligheid en wettelijke toelaatbaarheid, maar de mens is in tunen meestal de foutmarge, niet de machine. Hou eens op met wijzen naar anderen, schaamteloos reclame maken en preken voor eigen parochie, niet alleen onder je eigen naam, maar zelfs hele verhalen onder Pieter's naam die in eens volzinnen schrijft.

Als je werkelijk goed bent komen klanten je vanzelf opzoeken, maken jouw klanten reclame voor je en blijven ze terugkomen.

Concentreer je op je webshop (zou al tijden geleden live zijn) of de door jou aangekondigde verhuizing naar een groter pand over iets meer dan een jaar, de automaatbak met een extra plaat die 500 Nm koppel aankan. "Stay tuned" betekent vrij vertaald "Blijf aan het lijntje gehouden worden?".

Voor iemand die het high end segment (nee, geen Saab's, het echte geld zit in de luxe sportwagens!) in zijn zaak binnen heeft staan blijk je toch maar wat hard Saab nodig te hebben om rond te komen.

Ik mag Pieter en Hans ontzettend graag, en jij bent live ook best een aardige gast. Ik hoop daarom van harte dat de grote zeepbel die jij om jullie heen gepraat hebt er niet voor zorgt dat Pieter de rest van zijn leven nodig heeft om dit "avontuur" af te betalen!

Succes met de zaken!

Gijs

Beste Gijs,

Even twee dingen vooraf, je voelt je zelf wel echt persoonlijk aangevallen en als je iets schrijft laat dat dan wel berusten op waarheid.

- Die groene auto had geen Holset Turbo, TD04-15T met 5 huis, daarbij is onze samenwerking met die persoon niet voor niets gestopt.
- De Bordeuax rode classic waar jij het over hebt, heeft wel de grootst mogelijke remmen, ferodo remblokken, een compleet Bilstein/Eibach onderstel, heeft wel alle rubbers vervangen voor Powerflex of beter. Dat het veel vermogen was voor een auto zonder KOOI ben ik met je eens, dat is ook de reden dat deze inmiddels 2 maanden niet meer rijdt en gesloopt is om opnieuw goed opgebouwd te worden in een 99 met Kooi.

Je kunt kletsen wat je wil, maar als je eigen medewerkers al onverantwoord rond scheuren, is het lastig veiligheid preken. Hoe kun jij dit beamen? Heb jij ooit met mij meegereden en gevonden dat ik onverantwoord rijdt? Geloof ik niets van. Dus ik kan wel degelijk over veiligheid spreken.

Tunen is absoluut grenzen op zoeken, de machine is heel vaak wel de foutmarge en dat willen wij liever voorkomen. Volgens mij wijs ik niet alleen naar andere en maar verander ook wel degelijk iets in de wijze waarop wij werken. Er zijn er zeker meerdere die het goed doen.

De webshop, ja keuzes moet je maken, die zal volgende week online zijn, we zijn bezig geweest om andere zaken op de rit te krijgen.
Ik vind het knap dat jij een uitgesproken wens als aangekondigde verhuizing ziet en hier neer plaats, jammer ook.

Dat we veel met Saab doen heeft toch weinig te maken met of niets high-end doen, simpel weg wat weet jij wat wij in de raceseries aan het doen zijn, wij doen in die zin wel de high end Saab's.

Bedankt voor succes te wensen met de zaken, dat wens ik jou natuurlijk ook.

Jammer dat je het zo op de persoon speelt, mij gaat het wel degelijk om een stukje veiligheid, als je daarin een aanval richting jou leest wil ik daarvoor mijn excuus richting jou maken.

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » zo 06 mar, 2011 13:10

Vyv schreef:EDIT Vyv: Berichtje van G-Ice verplaatst naar hier.

Succes met de zaken!

Gijs

gelukkig heb ik dit toen niet gelezen, want die bordeaux oldtimer is van mij
en tot op een grens was het wel verantwoord, het onderstel en remmen daar was nix verkeerd over te zeggen,
blijkbaar heb je nooit onder de wagen gelegen he gijs
en die 900 met een holset ? nooit eentje gezien hoor, die holset lag in de koffer, en verantwoord is het woord waarom die er nog niet opzat
en die 900 classic om daar even op verder te gaan, die is gedemonteerd omdat er teveel werk aan was om deze verder nog veiliger te maken, na de upgrade
2 korte testritjes, en het was al snel besloten, motor eruit en iets veiliger maken
en hoezo medewerkers
ik ben een klant, geen medewerker, ja inderdaad een klant die wel meer mag daar dan de gemiddelde
ik krijg net zoals een andere klant een rekening die ik mag betalen
maar dat die groene 900 is teruggezet in vermogen omdat het onderstel niet in orde was, daar weet jij uiteraard nix van, want het is je nooit medegedeeld, net zoals die classic
die zat vol powerflex,bilstein,nieuwe rempomp,leidingen gereviseerde klauwen en nieuwe performance remmen rondom rond
en super banden erop

dit vondt ik nodig even te verklaren
je moet ook niet alles geloven wat men zegt, daarom noemt het roddelen

Plaats reactie