Hallo allemaal,
Ik laat volgende week bij PM Performance in Swifterbant het middelste gedeelte van de uitlaat van mijn Saab 9-3 T coupé vervangen door een RVS 3'' pijp.
Mijn downpipe is een 3" BSR en ik heb een 3" einddemper van Remus, maar het (2,5"?) middenstuk is nog origineel Saab.
Ik ben benieuwd of de motor z'n uitlaatgassen nu nog makkelijker kwijt kan en daardoor de turbo nog beter en eerder opspoelt.
Tevens ben ik benieuwd hoeveel geluid het maakt als je bij een turbomotor de middendemper weglaat, de turbo zelf schijnt ook al behoorlijk te dempen.
Ik ben geen Sjonnie met een petje, dus als het geluid alsnog teveel is, laat ik er een 3" demper tussen lassen.
Ik zal van het maken en monteren van de uitlaat foto's maken en hier tonen.
Groet, Ben
3" RVS middenstuk
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: 3" RVS middenstuk
Gaat dan wat op een 900 Classic met die opzet lijken, zo'n holle rioolpijp sound
Zet anders een filmpje op you-tube
Zet anders een filmpje op you-tube
-
bbep
- Geregistreerd lid
Hier bij mij op het industrieterrein zit een bedrijf tegenover ons waarvan enkele medewerkers met een Audi RS4 V8, een Audi S8 V10 (Gallardo motor) en een Porsche Carrera rijden.
Naast ons zit een ROC met leerlingen met opgevoerde Peugeot 206's, Mazda 323's, enz.
Het zal wel wishful thinking zijn, maar het liefst zou ik willen dat het geluid uit de uitlaat van mijn Saabje lijkt op de roffel van die auto's tegenover ons en niet op de herrie die uit de uitlaten van de opgevoerde gebakjes naast ons komt.
Ik weet ook wel dat mijn Saabje geen V8, V10 of 6 cilinder boxer motor heeft, maar in de buurt van die mooie roffel wil ik wel komen en het schijnt dat je veel kunt rommelen met een uitlaat, zo zijn er verschillende soorten dempers die de karakteristiek van het geluid veel kunnen veranderen.
Groet, Ben
Naast ons zit een ROC met leerlingen met opgevoerde Peugeot 206's, Mazda 323's, enz.
Het zal wel wishful thinking zijn, maar het liefst zou ik willen dat het geluid uit de uitlaat van mijn Saabje lijkt op de roffel van die auto's tegenover ons en niet op de herrie die uit de uitlaten van de opgevoerde gebakjes naast ons komt.
Ik weet ook wel dat mijn Saabje geen V8, V10 of 6 cilinder boxer motor heeft, maar in de buurt van die mooie roffel wil ik wel komen en het schijnt dat je veel kunt rommelen met een uitlaat, zo zijn er verschillende soorten dempers die de karakteristiek van het geluid veel kunnen veranderen.
Groet, Ben
-
Ton77
- Geregistreerd lid
ik ga dit topic in de gaten houden omdat ik zelf ook al een tijdje met de gedachte loop om de middelste demper weg te halen
ben dus erg benieuwd of het een mooi geluid gaat geven
ben dus erg benieuwd of het een mooi geluid gaat geven
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Helaas hebben ze geen klepje in de uitlaat zoals bij een b.v. Maserati, kun je tijdens het rijden kiezen voor wat meer of minder geluid.
De meeste systemen van JT kun je al langer met of zonder tussendemper bestellen, scheelt iets van 2 dB.
De meeste systemen van JT kun je al langer met of zonder tussendemper bestellen, scheelt iets van 2 dB.
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Ik weet niet hoe het bij de 4 cilinders zit maar toen ik van de standaard uitlaat naar een Ferrita over stapte (inclusief tussendemper) was het verschil al goed merk- en hoorbaar. De turbo is veel sneller opgespoeld (hoe beter de doorstroming bij turbomotoren, hoe lekkerder ze het vinden. In tegenstelling tot atmosferische blokken).
-
evo
- Donateur (2x)

Bedoel je dit http://www.bmotorsports.com/shop/produc ... ts_id/1480" onclick="window.open(this.href);return false;carlsson schreef:Helaas hebben ze geen klepje in de uitlaat zoals bij een b.v. Maserati, kun je tijdens het rijden kiezen voor wat meer of minder geluid.
Enne, is niet voor geluid maar voor flowwww al wordt 't er wel meestal voor misbruikt...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Idd, gelijk van 70 db naar 100 db, en wat betere flow, leuk om in een tunnel ff open te gooien
Jammer dat ze die hier niet verkopen, daarnaast moet je nog een extra pijp hebben ander brandt de bodemplaat er nog onder uit.
Jammer dat ze die hier niet verkopen, daarnaast moet je nog een extra pijp hebben ander brandt de bodemplaat er nog onder uit.