Iemand hier ervaring mee?
Mijn overbuurman maakt "kleine fransoosjes" klaar voor het betere circuitwerk.
Nu had ik het met hem over wat hij zou adviseren om de remmen te upgraden en zijn advies was als volgt:
- Carbone Lorraine RC5 remblokken rondom.
- Geharde geventileerde schijven.
- Goodrich remslangen.
Ik weet dat hier met regelmaat topics over zijn, maar heeft iemand ervaring met Carbone Lorraine ?
Schijnen al te heel goed te werken vanaf lage temperaturen.
De blokken kosten ongeveer 180,- voor een stetje voor en 160 voor achter.
Ik had er namelijk nog nooit van gehoord.
Carbone Lorraine remblokken
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Re: Carbone Lorraine remblokken
Carbone Lorraine blokken zijn bij mij wel bekend, en zijn zeker voor auto welke op het circuit gebruikt wordt zeer geschikt.
Kijk anders een op http://www.nuburgring.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.driving-fun.com" onclick="window.open(this.href);return false; daar zitten meer gebruikers van de CL blokken.
Kijk anders een op http://www.nuburgring.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.driving-fun.com" onclick="window.open(this.href);return false; daar zitten meer gebruikers van de CL blokken.
-
limburg
- Geregistreerd lid
Ik rijd op de circuit auto met CL (=Carbone Lorraine) RC6 blokken.
Topblokken voor op het circuit, veel beter dan bijvoorbeeld Ferodo DS2500 en DS3000 maar ook wat nadelen voor normaal gebruik. Geen 'klemveren' op de blokken aanwezig dus een behoorlijk geklapper van de blokken in de klauwen, blokken piepen behoorlijk en de remstof bijt in de lak van de velgen en in de zijkant van de auto (en als het regent roest de remstof). Schoonmaken van de remstof is ook bijna onbegonnen werk.
Hoe de RC5 zich precies verhoud weet ik niet maar als het frictie materiaal vergelijkbaar is en ze ook geen 'klemveren' hebben wat mij betreft niks voor de openbare weg.
Topblokken voor op het circuit, veel beter dan bijvoorbeeld Ferodo DS2500 en DS3000 maar ook wat nadelen voor normaal gebruik. Geen 'klemveren' op de blokken aanwezig dus een behoorlijk geklapper van de blokken in de klauwen, blokken piepen behoorlijk en de remstof bijt in de lak van de velgen en in de zijkant van de auto (en als het regent roest de remstof). Schoonmaken van de remstof is ook bijna onbegonnen werk.
Hoe de RC5 zich precies verhoud weet ik niet maar als het frictie materiaal vergelijkbaar is en ze ook geen 'klemveren' hebben wat mij betreft niks voor de openbare weg.
-
AR
- Donateur (2x)

Dankje voor de reactie, daar kan ik wel wat mee.
Materiaal is uiterraard niet 100% gelijk tussen de RC5 en RC6, maar in de basis wel hetzelfde. Nadelen zullen dus ook in de basis hetzelfde zijn.
Mvg,
Arco
Materiaal is uiterraard niet 100% gelijk tussen de RC5 en RC6, maar in de basis wel hetzelfde. Nadelen zullen dus ook in de basis hetzelfde zijn.
Mvg,
Arco
-
sprankel
- Geregistreerd lid
het is trouwens tegenwoordig Mersen ipv Carbone Lorraine
Ik wist zelfs niet dat die remblokken maakten
Ik wist zelfs niet dat die remblokken maakten
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Ferodo DS3000 remstof bij ook in de lak en is lastig te verwijderen.
De Ferodo DS2500 is wat mij betreft de beste keuze voor sportief straat gebruik/trackday van je SAAB.
De DS2500 produceren minder remstof dan originele SAAB remblokken, en het remstof is gemakkelijk te verwijderen.
Ze remmen ook goed als je remmen koud zijn, maar als ze iets warmer worden gaan ze nog beter remmen.
Een veelgebruikte setup is
Ferodo DS2500 blokken
Goodridgeslangen
Motul RBF 600 remolie
De Ferodo DS2500 is wat mij betreft de beste keuze voor sportief straat gebruik/trackday van je SAAB.
De DS2500 produceren minder remstof dan originele SAAB remblokken, en het remstof is gemakkelijk te verwijderen.
Ze remmen ook goed als je remmen koud zijn, maar als ze iets warmer worden gaan ze nog beter remmen.
Een veelgebruikte setup is
Ferodo DS2500 blokken
Goodridgeslangen
Motul RBF 600 remolie