Enige tijd geleden heb ik met veel plezier een bezoek aan een van de "huistuners" van het forum gebracht waarna ook bij mij de GrIJnS niet meer van mijn gezicht ging. Van 150PK via 185 naar Stage 1 software. Een goede investering in mijn 2002 SAAB 9-3 Cabrio met T7 blablabla. Gijs heeft nu ook de software open gesteld voor extra SID info en Perfomance modi. Da's echt een leuke optie!
Maar zoals vaker: meer informatie leidt tot meer vragen. Op de SID zie ik dat bij het door accelereren de gevraagde luchthoeveelheid terugloopt als de toeren stijgen. Als ik in de 3e versnelling van bij 2500 naar 5500 toeren accelereer dan loopt de Mreq snel op naar 1020 tot 1050. En dit wordt dan ook geleverd, zeg bij 3000-3500 toeren. Vanaf 4000 toeren gaat de Mreq teruglopen naar duidelijk lagere waardes, zelfs tot hoog in de 700. Dat lijkt me niet de bedoeling
De temperatuur van de inlaatlucht neemt uiteraard wel wat toe maar komt toch niet boven de 35C, cat-temp is ongeveer 500C en neemt ook niet enorm toe.
Ik heb geen last van fuel cut, mifi's alleen bij gas los tijdens acceleratie, pingel ook niet veel en redelijk gelijk verdeeld over de cilinders. Brandstof is nu Shell V-Powerrr.
Als ik me niet vergis hoort die druk/mreq toch op peil te blijven? Wat zijn de "usual suspects" in deze situaties?
Alvast bedankt voor wat wijze woorden...
Martin