Ben aan het zoeken om mijn getunde Aero beter en sneller te laten stoppen.
Wie heeft er een goede betaalbaare upgrade uitgevoerd?
Op dit moment heb ik een "voor en achter ebc_schijven met red stuff blokken" combi in gedachte die speek voor een mooie prijs aanbiedt.
Welke rem-upgrade voor een getunde Aero?
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Welke rem-upgrade voor een getunde Aero?
Ik heb voor de voorzijde Brembo schijven gehaald met Ferodo DS2500 blokken. Stalen remleidingen erbij en het moet prima voldoen. De achterste schijven ben ik nog niet over uit. De geventileerde schijven zijn lastiger te vinden van andere merken. EBC heb ik zelf geen ervaring mee, maar gezien er zo veel slechte berichten over te vinden zijn, heb ik ze links laten liggen. Dat is niet alleen op het Saabforum, ook op internationale Saabfora en bij een hoop andere automerken.
Dat gezegd hebbende, ken ik ook medeforummers die er met veel plezier probleemloos mee rond rijden.
Dat gezegd hebbende, ken ik ook medeforummers die er met veel plezier probleemloos mee rond rijden.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: Welke rem-upgrade voor een getunde Aero?
moimillerman schreef:Dat gezegd hebbende, ken ik ook medeforummers die er met veel plezier probleemloos mee rond rijden.
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Re: Welke rem-upgrade voor een getunde Aero?
Quote: Dat gezegd hebbende, ken ik ook medeforummers die er met veel plezier probleemloos mee rond rijden.
maar ja, die rijden er mee rond. Die remmen niet...
Ik heb nog een setje Brembo High Carbon schijven in de schuur liggen met Ferodo Premier blokken. Prijstechnisch beter dan DS2500, veel beter. In een test stond de testauto 18 (?) meter eerder stil dan met blokken van de concurrent. Het is wel een test door Ferodo: wij van WC-eend, adviseren WC-eend...
Als het nu nog een dagje redelijk weer wordt, en ik kan een inbussleutel 7 millimeter vinden, dan klus ik ze er even onder en kan ik mijn ervaringen delen...
Verse remolie helpt ook wat maar dat doe je vanzelf met Goodridge remslangen.
maar ja, die rijden er mee rond. Die remmen niet...
Ik heb nog een setje Brembo High Carbon schijven in de schuur liggen met Ferodo Premier blokken. Prijstechnisch beter dan DS2500, veel beter. In een test stond de testauto 18 (?) meter eerder stil dan met blokken van de concurrent. Het is wel een test door Ferodo: wij van WC-eend, adviseren WC-eend...
Als het nu nog een dagje redelijk weer wordt, en ik kan een inbussleutel 7 millimeter vinden, dan klus ik ze er even onder en kan ik mijn ervaringen delen...
Verse remolie helpt ook wat maar dat doe je vanzelf met Goodridge remslangen.
-
Robert67
- Donateur

Re: Welke rem-upgrade voor een getunde Aero?
Volgens mij is een bigbrake kit van hirsch/maptun of speedparts ook een aardige optie, zijn daar ervaringen mee?
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Re: Welke rem-upgrade voor een getunde Aero?
lekkere dure optieRobert67 schreef:Volgens mij is een bigbrake kit van hirsch/maptun of speedparts ook een aardige optie, zijn daar ervaringen mee?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: Welke rem-upgrade voor een getunde Aero?
AP racing 6 pots, da's de enige échte upgrade 
-
Ton77
- Geregistreerd lid
Re: Welke rem-upgrade voor een getunde Aero?
ik rem met EBC schijven en red stuff en zit geregeld met me neus op het stuur dus ze remmen best
alleen wel kort en krachtig remmen dat is beter voor je schijven rij er nu meer als een jaar mee en geen klachten
maar dat is voor een ieder persoonlijk natuurlijk
alleen wel kort en krachtig remmen dat is beter voor je schijven rij er nu meer als een jaar mee en geen klachten
maar dat is voor een ieder persoonlijk natuurlijk